Στην Τουρκία επιστράφηκε το υπόλοιπο μισό του αγάλματος του «Κουρασμένου Ηρακλή», από το Μουσείο Καλών Τεχνών της Βοστόνης. Η Τουρκία ισχυ...
Στην Τουρκία επιστράφηκε το υπόλοιπο μισό του αγάλματος του «Κουρασμένου Ηρακλή», από το Μουσείο Καλών Τεχνών της Βοστόνης. Η Τουρκία ισχυρίζεται ότι το επάνω μέρος του αγάλματος είχε κλαπεί από έναν αρχαιολογικό χώρο στην Τουρκία το 1980 και είχε πωληθεί στις ΗΠΑ από έναν έμπορο αρχαιοτήτων.
Το υπόλοιπο μισό του αγάλματος είχε βρεθεί το 1980 στην Πέργη και βρίσκεται από τότε στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Αττάλειας, κάτι που αποτέλεσε και το βασικό επιχείρημα για τη διεκδίκηση του υπόλοιπου τμήματος εκ μέρους της Τουρκίας.
Το άγαλμα επέστρεψε στην Τουρκία με το ίδιο αεροπλάνο που επέστρεψε τον Σεπτέμβριο και ο πρωθυπουργός της χώρας Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος είχε παρευρεθεί στη Συνέλευση του ΟΗΕ.
Ο Τούρκος υπουργός Πολιτισμού Ertugul Gunay, ο οποίος υποδέχτηκε το κομμάτι του αγάλματος στο μουσείο της Αττάλειας, δήλωσε ότι η Τουρκία «θα συνεχίσει να εργάζεται για την επιστροφή έργων τέχνης που έχουν κλαπεί από τη χώρα».
Το άγαλμα του «Κουρασμένου Ηρακλή» είναι ρωμαϊκό αντίγραφο του πρωτότυπου έργου του μεγάλου γλύπτη της αρχαιότητας Λύσιππου (4ος π. Χ. αι.), ο οποίος είχε φιλοτεχνήσει δύο γλυπτά με θέμα τον ήρωα. Και τα δύο όμως είναι γνωστά σήμερα μόνο χάρη στα ρωμαϊκά αντίγραφα. Ο γλύπτης έχει φιλοτεχνήσει τον ήρωα κουρασμένο, να ακουμπά στο ρόπαλό του, έπειτα από την επιτέλεση κάποιου άθλου του. Πρόκειται για ιδιαίτερη περίπτωση απεικόνισης ήρωα, με ένα χαρακτηριστικό θνητού, όπως η κούραση, να διαγράφεται στα χαρακτηριστικά του.
Να σημειωθεί πως σε καμία από τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αγάλματος δεν αναφέρεται η ελληνική ιστορία του ούτε καν η σημασία της τοποθεσίας όπου βρέθηκε.
Πηγή: Εφημερίδα "Ελευθεροτυπία"
Το άγαλμα του «Κουρασμένου Ηρακλή» είναι ρωμαϊκό αντίγραφο του πρωτότυπου έργου του μεγάλου γλύπτη της αρχαιότητας Λύσιππου (4ος π. Χ. αι.), ο οποίος είχε φιλοτεχνήσει δύο γλυπτά με θέμα τον ήρωα. Και τα δύο όμως είναι γνωστά σήμερα μόνο χάρη στα ρωμαϊκά αντίγραφα. Ο γλύπτης έχει φιλοτεχνήσει τον ήρωα κουρασμένο, να ακουμπά στο ρόπαλό του, έπειτα από την επιτέλεση κάποιου άθλου του. Πρόκειται για ιδιαίτερη περίπτωση απεικόνισης ήρωα, με ένα χαρακτηριστικό θνητού, όπως η κούραση, να διαγράφεται στα χαρακτηριστικά του.
Να σημειωθεί πως σε καμία από τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αγάλματος δεν αναφέρεται η ελληνική ιστορία του ούτε καν η σημασία της τοποθεσίας όπου βρέθηκε.
Πηγή: Εφημερίδα "Ελευθεροτυπία"
Δεν υπάρχουν σχόλια