Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Με μεγάλη συμμετοχή η 2η πεζοπορία στην Πλατωνική διαδρομή του Μίνωα

Με τη συμμετοχή 150 και πλέον συμμετεχόντων, πραγματοποιήθηκε η δεύτερη οργανωμένη αναβίωση της περίφημης "Πλατωνικής Δαδρομής το...


Με τη συμμετοχή 150 και πλέον συμμετεχόντων, πραγματοποιήθηκε η δεύτερη οργανωμένη αναβίωση της περίφημης "Πλατωνικής Δαδρομής του Μίνωα" από την Κρητική ενδοχώρα προς το Ιδαίο Άντρο, με διοργανωτές τον Πεζοπορικό Όμιλο Ηρακλείου, το δήμο Μαλεβιζίου και τον Πολιτιστικό Σύλλογο Κρουσώνα.


Η αναβίωση ενός σημαντικού τμήματος της "ιεράς πορείας" των Μινωιτών, περιλάμβανε 5ωρη πεζοπορία, η οποία έχει ως αφετηρία τον αρχαιολογικό χώρο της Ζωμίνθου και τελικό προορισμό τον Κρουσώνα. Πρόκειται για την αντίστροφη πορεία  της περίφημη "Πλατωνικής διαδρομής του Μίνωα", ο οποίος ανέβαινε κάθε εννέα χρόνια στην Ίδη από την Κνωσό, για να επισκεφτεί τον πατέρα του τον Δία και να τον συμβουλευτεί για θέματα νόμων και δικαίου.

Υπενθυμίζεται ότι την εν λόγω διαδρομή από την περιοχή του Κρουσώνα, είχε υποδείξει από χρόνια ο αείμνηστος καθηγητής Γιάννης Σακελλαράκης και επιπλέον, την είχε δραματοποιήσει στο σημαντικότατο φίλμ για το Ιδαίο Άντρο, "Ιδαίου Μύθοι".

Οι εξαιρετικής ομορφιάς και σημασίας τοποθεσίες της διαδρομής μάγεψαν κυριολεκτικά και τους εφετινούς συμμετέχοντες οι οποίοι διέσχισαν χωρίς προβλήματα τα 15 περίπου χιλιόμετρα του ορεινού τοπίου. Αξίζει να αναφερθεί ότι η πεζοπορική διαδρομή υπήρξε τη φετινή χρονιά κατά πολύ ευκολότερη, δεδομένων των σημαντικών παρεμβάσεων καθαρισμού των μονοπατιών και δημιουργίας στάσεων αναψυχής που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί ιδίως από την πλευρά του Δήμου Μαλεβιζίου.


Όπως είναι ήδη γνωστό, οι δήμοι Μαλεβιζίου και Ανωγείων έχουν συμφωνήσει από κοινού στην ανάδειξη του " Δρόμου του Μίνωα", στοχεύοντας στη καθιέρωση ενός νέου πολιτιστικού - φυσιολατρικού προορισμού, που θα προσφέρει στον επισκέπτη την ευκαιρία να γνωρίσει από κοντά τους σπουδαίους τόπους, της αρχαίας ελληνικής γραμματείας και της κρητικής μυθολογίας, αλλά και να απολαύσει τη μοναδική φύση του Ψηλορείτη.

Σε δηλώσεις του ο Δήμαρχος Κ. Μαμουλάκης εξέφρασε την ικανοποίησή του  που η εν λόγω διαδρομή γίνεται ετήσιος θεσμός και συνεχάρη τον Πεζοπορικό Όμιλο Ηρακλείου και τον Πολιτιστικό Σύλλογο Κρουσώνα για την άρτια προετοιμασία και την επιτυχία της εκδήλωσης.

Η Πλατωνική διαδρομή του Μίνωα

Η διαδρομή από τον Κρουσώνα στη Ζώμινθο και από εκεί στο Ιδαίο Άντρο, αποτελεί για πολλούς επιστήμονες, με πρώτο τον Γιάννη Σακελλαράκη, τον αρχαίο δρόμο που ακολουθούσαν διαχρονικά οι κάτοικοι της Κνωσού και της ενδοχώρας της, για την ανάβαση τους στο σπουδαίο ιερό σπήλαιο της Ίδης. Η ανακάλυψη της Ζωμίνθου, που αποτελούσε βέβαιο σταθμό των προσκυνητών του Ιδαίου Άντρου, στο μέσον περίπου αυτής της διαδρομής, αποτελεί μια ακόμη επιβεβαίωση αυτής της θεωρίας. Ο ίδιος δρόμος ταυτίζεται από πολλούς μελετητές με την πορεία που ακολουθούσε ο βασιλιάς Μίνωας ("Μίνως Εννέωρος") κάθε εννέα χρόνια, από την Κνωσό στο Ιδαίο Άντρο, για να πάρει τους Νόμους από τον πατέρα του τον Δία.


Η πορεία αυτή θεωρείται ότι περιγράφεται και από τον Πλάτωνα σε έναν από τους Διαλόγους του, που υποτίθεται πως εξελίσσεται κατά την διάρκεια της ανάβασης από την Κνωσό στο Ιδαίο Άντρο. Στη συζήτηση αυτή, που αφορά τους Νόμους, παίρνουν μέρος ένας ανώνυμος Αθηναίος – πιθανώς ο ίδιος ο Πλάτωνας – ο Κρητικός Κλεινίας και ο Σπαρτιάτης Μέγγιλος. Στην δεκάωρη περίπου πορεία που περιγράφεται, δίνονται στοιχεία που θυμίζουν ακόμη και σήμερα την περιοχή: οι εύφοροι "λειμώνες", όπως το "Κρουσανιώτικο Λιβάδι" και τα άλση, τα ψηλά δέντρα, και ιδίως τα κυπαρίσσια, που φύονται και σήμερα στις πλευρές του φαραγγιού του Κρουσώνα.

Η μακραίωνη λατρευτική χρήση του Ιδαίου Άντρου για τρεις και πλέον χιλιετίες -από τη Μινωική δηλαδή Εποχή μέχρι και τους Ρωμαϊκούς Χρόνους, όχι μόνο από Κρήτες πιστούς αλλά και από τους λαούς ολόκληρης της Ανατολικής Μεσογείου, καθιστά τη διαδρομή από τον Κρουσώνα προς το Ιδαίο ως μια από τις σημαντικότερες αλλά και διαχρονικότερες προσκυνηματικές διαδρομές της Κρήτης και της Ελλάδας.


Πηγή: CretaLive

Δεν υπάρχουν σχόλια