Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Αρχαία Αφροδίτη ύποπτης προέλευσης

Κορμός θεάς με χιτώνα, ρωμαϊκό αντίγραφο ελληνιστικού έργου που πιθανόν να παριστάνει την Αφροδίτη Ακόμα ένα αρχαίο άγαλμα που έχει πε...

Αρχαία Αφροδίτη ύποπτης προέλευσης
Κορμός θεάς με χιτώνα, ρωμαϊκό αντίγραφο ελληνιστικού έργου
που πιθανόν να παριστάνει την Αφροδίτη
Ακόμα ένα αρχαίο άγαλμα που έχει περάσει από τα χέρια και τις αποθήκες του καταδικασμένου για αρχαιοκαπηλία Ρόμπιν Σάιμς εντόπισε ο αρχαιολόγος Χρήστος Τσιρογιάννης σε κατάλογο δημοπρασίας του οίκου Christie's. 

Πρόκειται για κορμό θεάς με χιτώνα, ρωμαϊκό αντίγραφο ελληνιστικού έργου και δεν αποκλείεται να παριστάνει την Αφροδίτη.

Ο δρ Τσιρογιάννης, ο οποίος εργάζεται ως ερευνητής στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, ενημέρωσε την Ιντερπόλ και την Αστυνομία της Νέας Υόρκης. Όπως σημείωσε, έχει ταυτίσει το συγκεκριμένο αρχαίο, με αριθμό καταλόγου 92, από το κατασχεμένο αρχείο του Ρόμπιν Σάιμς. Ένα αρχείο, ας συμπληρώσουμε, που περιλαμβάνει πολλές αρχαιότητες ελληνικής προέλευσης και ελληνικού ενδιαφέροντος.

Ο δημοπρατικός οίκος δεν έχει περιλάβει, σύμφωνα με τον κ. Τσιρογιάννη, τη συλλογή Σάιμς στην ιστορία προέλευσης του αγάλματος. Στον κατάλογο αναφέρεται πως αποτελεί «αντικείμενο διακεκριμένης ιδιωτικής συλλογής. Προέλευση: η γκαλερί Perpitch στο Παρίσι. Αποκτήθηκε από τον τωρινό ιδιοκτήτη από την ανωτέρω, πριν από το 1991».

Η τιμή εκκίνησης έχει οριστεί στα 100-150 χιλιάδες δολάρια.

«Καθώς πάνω από το 93% των αρχαιοτήτων που πούλησε ο Σάιμς ήταν παράνομες, θα ήταν χρήσιμο να ερευνηθεί η πλήρης ιστορία συλλογής και η πραγματική προέλευση του αρχαίου, ειδικά πριν από το 1991», καταλήγει η επιστολή. Επισυνάπτεται η φωτογραφία από το αρχείο του αρχαιοκάπηλου, το οποίο έχει κατασχεθεί πριν από χρόνια.

Θα έχει ενδιαφέρον τι θα απαντήσουν οι Christie’s.

Σύμφωνα με τον κατάλογο, το έργο αποτελεί εξαιρετικό παράδειγμα ενός στυλ που σήμερα θα το λέγαμε «wet» και πρωτοεμφανίστηκε στην ελληνική γλυπτική περί τα τέλη του 5ου αι. π.Χ. ενώ συνεχίστηκε έως τη ρωμαϊκή εποχή. Το αποτέλεσμα που δίνει αυτό το στυλ, με τον χιτώνα της θεάς να είναι τόσο ανάγλυφος ώστε το κορμί της να μοιάζει γυμνό, είναι εξαιρετικά αισθησιακό.

Με τον ίδιο τρόπο παρουσιαζόταν η Νίκη (ας δούμε τη Νίκη της Σαμοθράκης στο Λούβρο) η Ίρις και η Ήβη.


Πηγή: Αγγ. Κώττη, Έθνος

Δεν υπάρχουν σχόλια