Συνεργασία με τον Έλληνα Ολυμπιονίκη Πύρρο Δήμα και το Διεθνές Ινστιτούτο Αθλητισμού Πύρρος Δήμας.
Συνεργασία με τον Έλληνα Ολυμπιονίκη Πύρρο Δήμα και το Διεθνές Ινστιτούτο Αθλητισμού Πύρρος Δήμας.
Το Μουσείο Μπενάκη μόλις ανακοίνωσε τη συνεργασία του με τον Έλληνα Ολυμπιονίκη Πύρρο Δήμα και το Διεθνές Ινστιτούτο Αθλητισμού Πύρρος Δήμας.
Ο σπουδαιότερος αθλητής της άρσης βαρών στην ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων γίνεται Πρεσβευτής του Μουσείου Μπενάκη, με αφετηρία την έκθεση στην Αμερική του φωτογραφικού λευκώματος του Άλμπερτ Μάγιερ από τους πρώτους σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας το 1896 και την πρώτη ηλεκτρονική εκστρατεία ανεύρεσης πόρων (crowdfunding) του Μουσείου. Φίλαθλοι και υποστηρικτές από όλο τον κόσμο μπορούν να ενισχύσουν την εκστρατεία crowdfunding μέσω της ειδικής σελίδας που δημιουργήθηκε για τον Έλληνα Ολυμπιονίκη.
Στόχος της εκστρατείας είναι η συγκέντρωση του ποσού των $100,000 για τη συνέχιση του ταξιδιού του λευκώματος σε τουλάχιστον τέσσερις πόλεις των Η.Π.Α, μέσα στο 2017.
Ο Πύρρος Δήμας επισκέφθηκε πρόσφατα το Μουσείο Μπενάκη και είχε την ευκαιρία να περιηγηθεί στο Μουσείο και να δει από κοντά το σπάνιο υλικό από τους πρώτους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας.
Η έκθεση των φωτογραφιών φιλοξενήθηκε το 2016 στο Φοίνιξ της Αριζόνα, την Ουάσινγκτον και τη Νέα Υόρκη με παρουσία τόσο στα Ηνωμένα Έθνη, όσο και στο Γενικό Προξενείο της Ελλάδας.
Το φωτογραφικό λεύκωμα του Άλμπερτ Μάγιερ, αποτέλεσε το ενθύμιο των Αγώνων για τις βασιλικές Αυλές της εποχής και για τα μέλη της Επιτροπής των Ολυμπιακών Αγώνων. Μετά τους βομβαρδισμούς του 1945 που ισοπέδωσαν τη Δρέσδη και κατέστρεψαν όλο του το αρχείο, το λεύκωμα με τις αυθεντικές φωτογραφίες έγινε πια σπάνιο και πολύτιμο.
Η ιστορία ενός σπάνιου αρχείου
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 1896 αποτέλεσαν τομή στην ιστορία των αθλητικών εκδηλώσεων. Η αναβίωση των Αγώνων στην κοιτίδα τους συνέδεσε το κλασικό παρελθόν με την ιδέα του σύγχρονου αθλητισμού. Οι νέοι Ολυμπιακοί Αγώνες αποτέλεσαν το εφαλτήριο για τη διοργάνωση διεθνών συναντήσεων με τη μορφή πλέον παγκόσμιου αθλητικού γεγονότος ως απόρροια του «ευ αγωνίζεσθαι» που επιβάλλει το Ολυμπιακό πνεύμα.
Το γεγονός της αναβίωσης των γνωστότερων Αγώνων της αρχαιότητας απέκτησε παγκόσμια προβολή και αίγλη, γοητεύοντας ανθρώπους του πνεύματος, της τέχνης και της οικονομίας της Ευρώπης. Η συμμετοχή τους στις επιτροπές της διοργάνωσης και η φυσική τους παρουσία στην Αθήνα ενίσχυσε το κύρος των Αγώνων σε παγκόσμιο επίπεδο και έντυσε την αναβίωση με την αίγλη όσων πρωταγωνιστούσαν στη διεθνή σκηνή.
Φωτογραφίες του Άλμπερτ Μάγερ |
Στο πλευρό των Αγώνων βρέθηκε και η νέα τέχνη της εποχής: η φωτογραφία. Ξεχωριστός εκπρόσωπος των διάσημων φωτογράφων που κάλυψαν τους Αγώνες είναι ο Γερμανός Άλμπερτ Μάγιερ (Δρέσδη 1857- 1924 ), ο οποίος ήδη από το 1895 είχε αναλάβει τη θέση του επίσημου φωτογράφου της γερμανικής αθλητικής αποστολής που θα ταξίδευε στην Αθήνα.
Το φωτογραφικό λεύκωμα που αποτέλεσε την αφετηρία της έκθεσης που έγινε στο Μουσείο Μπενάκη, αναγγέλθηκε από τον Τύπο της εποχής πριν από τη δημιουργία του, αφού η ελληνική εφημερίδα της Τεργέστης «Ημέρα» αλλά και η αθηναϊκή «Ακρόπολις» το παρουσίασε ως τη δημιουργία που θα αποτελούσε το ενθύμιο των Αγώνων για τις βασιλικές Αυλές της εποχής και για τα μέλη της Επιτροπής των Ολυμπιακών Αγώνων.
Φωτογραφίες από το αρχείο Μάγερ |
Πύρρος Δήμας - Διεθνές Ινστιτούτο Αθλητισμού "Πύρρος Δήμας"
Ο Πύρρος Δήμας κατέκτησε χρυσό μετάλλιο στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1992 (Βαρκελώνη), 1996 (Ατλάντα), 2000 (Σίδνευ) και χάλκινο στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας (2004). Αναδείχθηκε 3 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, 1 φορά Πρωταθλητής Ευρώπης και πέτυχε 11 παγκόσμια ρεκόρ στην αθλητική του σταδιοδρομία.
Το Διεθνές Ινστιτούτο Αθλητισμού «Πύρρος Δήμας» είναι ένας φορέας που πραγματοποιεί προγράμματα αθλητισμού και εκπαίδευσης σε παιδιά και νέους, ιδίως σε ευαίσθητες και απομακρυσμένες περιοχές και σε περιοχές που έχουν πληγεί περισσότερο από την κρίση.
Μέσα στο 2017, ο Πύρρος Δήμας θα αναλάβει τη θέση Τεχνικού Διευθυντή της Αμερικανικής Ομοσπονδίας Άρσης Βαρών.
Πηγή: Αργ. Μποζώνη, The TOC
Δεν υπάρχουν σχόλια