Είκοσι χιλιάδες επισκέπτες έφτασαν στο Μουσείο της Ακρόπολης ανήμερα 25ης Μαρτίου, σπάζοντας κάθε ρεκόρ επισκεψιμότητας.
Είκοσι χιλιάδες επισκέπτες έφτασαν στο Μουσείο της Ακρόπολης ανήμερα 25ης Μαρτίου, σπάζοντας κάθε ρεκόρ επισκεψιμότητας.
Είκοσι χιλιάδες επισκέπτες έφτασαν στο Μουσείο της Ακρόπολης ανήμερα 25ης Μαρτίου, σπάζοντας κάθε ρεκόρ επισκεψιμότητας. Ελεύθερη είσοδος, δυο εκδηλώσεις και ένα γλυπτό του Μπομπ Γουίλσον στο χώρο συνέτειναν ώστε η κοσμοσυρροή να είναι μεγάλη. Οι εκθεσιακοί χώροι του Μουσείου παρέμειναν ανοιχτοί από τις 09:00 το πρωί του Σαββάτου έως τις 20:00 το βράδυ.
Στη 13:00 το μεσημέρι, ο πρόεδρος του Μουσείου, καθηγητής Δημήτρης Παντερμαλής, παρουσίασε στους επισκέπτες το αντίγραφο της Κόρης 685, στο οποίο πριν από 100 χρόνια, ο Ελβετός ζωγράφος Ε. Ε. Gilliéron (1885 – 1939) πρόσθεσε τα αρχαία χρώματα σύμφωνα με την αποτύπωση του πατέρα του L. E. Gilliéron (1850-1924), επίσης ζωγράφου, που έγινε αμέσως μετά την ανεύρεση του γλυπτού, το 1888 νοτιοδυτικά του Παρθενώνα.
Στις 19:00 το βράδυ, προβλήθηκαν στην αίθουσα της περιοδικής έκθεσης «Δωδώνη. Το μαντείο των ήχων», δίπλα στην τεχνητή βελανιδιά της έκθεσης, βιντεοσκοπημένα αποσπάσματα από το μουσικό έργο του συνθέτη Γιώργου Κουρουπού «Φωνή δρυός».
Παράλληλα οι επισκέπτες απόλαυσαν στο αίθριο του ισογείου το φωτεινό γλυπτό του Ρόμπερτ Γουίλσον «La Traviata».
To έργο αυτό του πολυβραβευμένου καλλιτέχνη είναι μια ήρεμη σύνθεση, με ήπιες χρωματικές εναλλαγές και απλές φωτεινές ράβδους γύρω από τρεις άξονες, που γοητεύει τον θεατή. «Είναι ένα φανταστικό σκηνικό που επιτρέπει στον παρατηρητή να συλλογιστεί. Το φως, προκαλεί ηρεμία που ενισχύει τις αισθήσεις, κάτι που τον βοηθά να ακούσει και να αντιληφθεί το περιβάλλον» αναφέρει για το έργο του.
Πολυδιάστατος καλλιτέχνης, ένας από τους πιο σημαντικούς και καταξιωμένους δημιουργούς του παγκόσμιου θεάτρου παρουσιάζει για ακόμα μία φορά μέρος της τέχνης του στην Αθήνα. Στην καριέρα του, μια σειρά από διεθνούς κύρους συνεργασίες με αστέρες της υποκριτικής, του χορού, της ροκ, διανοούμενους και κορυφαίους καλλιτέχνες.
Το φως που παρουσιάζει στην Αθήνα, είναι μία παράμετρος που πάντα τον αφορά στις παραστάσεις του. Για παράδειγμα, υπάρχει παράσταση στο ενεργητικό του, «ο μαύρος καβαλάρης» που απαίτησε 5.000 εναλλαγές φωτός.
Στην Ελλάδα τον έχουμε δει μεταξύ άλλων με την «Περσεφόνη» στο Φεστιβάλ Δελφών του 1996, με τον «Προμηθέα» το 2001 στο Μέγαρο, με το «Rumi, in the blink of the eye» στο Παλλάς, με το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μύλλερ και την Ιζαμπέλ Ιπέρ στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Την «Όπερα της Πεντάρας» στο «Παλλάς», αλλά και την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Μπέκετ, με τον ίδιο ερμηνευτή, στο «Θέατρον» του ελληνικού Κόσμου, ενω είδαμε και την προσέγγισή του στην Οδύσσεια του Εθνικού.
Σκηνοθέτης, εικαστικός και σκηνογράφος, έχει ασχοληθεί με τη χορογραφία, τη ζωγραφική, τη γλυπτική και την περφόμανς, ο Ρόμπερτ Γουίλσον παρουσιάζει με το έργο του «La Traviata» μία μοντέρνα σύνθεση που θα παραμείνει στο Μουσείο μέχρι τον Οκτώβριο του 2017.
Αυτή, είναι μόνο η αρχή της συνεργασίας του με το Μουσείο της Ακρόπολης. Η είσοδος στο ισόγειο όπου εκτίθεται το γλυπτό είναι ελεύθερη.
Πηγή: The TOC
Δεν υπάρχουν σχόλια