Τα πολλαπλασιαστικά οφέλη που θα προκύψουν για τη Θεσσαλονίκη από την κατασκευή ενός σύγχρονου μετρό, παράλληλα με τη διατήρηση ανοιχτ...
Τα πολλαπλασιαστικά οφέλη που θα προκύψουν για τη Θεσσαλονίκη από την κατασκευή ενός σύγχρονου μετρό, παράλληλα με τη διατήρηση ανοιχτών αρχαιολογικών χώρων, επισημάνθηκαν σε εκδήλωση που διοργάνωσαν, στο πλαίσιο της 15ης Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης, η Αττικό Μετρό ΑΕ και η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης, με ομιλητές τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, και Πολιτισμού, Λυδία Κονιόρδου.
«Μένει ένα 5% για την ολοκλήρωση του αρχαιολογικού έργου και είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς, γιατί βρέθηκαν λύσεις με την καλή συνεργασία και διάθεση», ανέφερε η κα Κονιόρδου.
«Με αφορμή τις ανασκαφές του μετρό αποκαλύπτεται και η διαχρονικότητα της πόλης από την ίδρυσή της έως τους νεότερους χρόνους, ξεδιπλώνονται κομμάτια της ιστορίας της και της ζωής των κατοίκων της», είπε η υπουργός, υπογραμμίζοντας πως «με τον ανασχεδιασμό των σταθμών Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας η πόλη κέρδισε δύο νέους αρχαιολογικούς χώρους στην καρδιά του ιστορικού της κέντρου, όπου οι διερχόμενοι, οι κάτοικοι και επισκέπτες θα χαίρονται τη βιωματική εμπειρία της περιήγησης στο παρελθόν».
«Το έργο έγινε συμβολικό και για έναν ακόμη λόγο, εκτός από τη συνύπαρξη της σύγχρονης ζωής με αυτό που έχει αντέξει στους αιώνες, το διάλογο με τον τόπο και το χρόνο. Αυτό είναι το πνεύμα της ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς», διευκρίνισε.
Την ικανοποίησή του που μέσα από τη συνύπαρξη των αρχαιοτήτων με το έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης απαντήθηκε «το δίλημμα ή αρχαία ή μετρό» εξέφρασε ο κ. Σπίρτζης, σημειώνοντας ότι «το 2015 δεν είχαμε ούτε αρχαία, ούτε μετρό, είχαμε ένα τίποτε». «Το μετρό σήμερα ολοκληρώνεται και επεκτείνεται», τόνισε.
«Ένας καινούριος κόσμος αποκαλύφθηκε μέσα από τις ανασκαφές του μετρό και, πέρα από κάθε κριτική, αντίθεση και αντεγκλήσεις που προκλήθηκαν, αυτό που τελικά κέρδισε η πόλη ήταν πολλές καινούριες πληροφορίες για την εξέλιξη της ιστορίας της και πολλά άγνωστα μέχρι τώρα δεδομένα», ανέφερε η Έφορος Αρχαιοτήτων Θεσσαλονίκης Πολυξένη Αδάμ-Βελένη, εξηγώντας ότι δόθηκαν πληροφορίες για «το πού εκτιμιόταν τελικά αυτή η ελληνιστική πόλη του Κασσάνδρου, για το πόσο σημαντική και μεγαλόπρεπη έγινε στον 4ο και στον 6ο μεταχριστιανικό αιώνα, για το πόσο σημαντική παρέμεινε στους μεσοβυζαντινούς χρόνους και πώς εξελίχθηκε στους επόμενους αιώνες».
«Αυτό που γίνεται στη Θεσσαλονίκη τα τελευταία 2-2,5 χρόνια ξεπερνάει την κατασκευή ενός έργου για την ανάδειξη του πολιτισμού μιας πόλης και αγγίζει τα όρια ενός νέου μοντέλου ανάπτυξης», ανέφερε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος. «Αυτό το οποίο δοκιμάζεται τα τελευταία χρόνια, η συνδυαστική και ολοκληρωμένη αξιοποίηση δύο ισχυρών ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων, δηλαδή της τεχνολογίας από τη μια μεριά και του πολιτισμού και της ιστορίας από την άλλη πλευρά, είναι η καρδιά, η ουσία, ο πυρήνας της βιώσιμης ανάπτυξης, αυτού που σήμερα γίνεται μεγάλη προσπάθεια να επιτευχθεί ως επόμενη μέρα, ως απάντηση στη στασιμότητα και στην οικονομική κρίση», εξήγησε.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια