Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Το μοναδικό διασωθέν άγαλμα του Λεονάρντο ντα Βίντσι παρουσιάστηκε σε έκθεση στη Φλωρεντία

Το μοναδικό διασωθέν άγαλμα του Λεονάρντο ντα Βίντσι παρουσιάστηκε σε έκθεση στη Φλωρεντία την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με άρ...



Το μοναδικό διασωθέν άγαλμα του Λεονάρντο ντα Βίντσι παρουσιάστηκε σε έκθεση στη Φλωρεντία

Το μοναδικό διασωθέν άγαλμα του Λεονάρντο ντα Βίντσι παρουσιάστηκε σε έκθεση στη Φλωρεντία την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με άρθρο του Guardian. 

«Η Παρθένα με το Χαμογελαστό Παιδί» αποτελεί ίσως το μοναδικό γλυπτό που μπορεί να επιβεβαιωθεί ότι ανήκει στον Λεονάρντο ντα Βίντσι, σύμφωνα με τους επιμελητές της έκθεσης «Verrochio: Master of Leonardo».

Αν και ποτέ μέχρι στιγμής δεν είχε επιβεβαιωθεί κάποιο γλυπτό του Ιταλού καλλιτέχνη και εφευρέτη, οι γλυπτικές ικανότητές του αποτελούσαν πάντοτε μέρος της μυθολογίας γύρω από το πρόσωπο του.

«Η Παρθένα με το Χαμογελαστό Παιδί» αποτελεί ίσως το μοναδικό γλυπτό που μπορεί να επιβεβαιωθεί ότι ανήκει στον Λεονάρντο ντα Βίντσι, σύμφωνα με τους επιμελητές της έκθεσης «Verrochio: Master of Leonardo». Υποτίθεται ότι ο ντα Βίντσι δημιούργησε το γλυπτό περίπου το 1472, στα 19 προς 20 χρόνια του, όταν ήταν ακόμα μαθητής του Αντρέα ντελ Βερόκιο.

Το μοναδικό διασωθέν άγαλμα του Λεονάρντο ντα Βίντσι παρουσιάστηκε σε έκθεση στη Φλωρεντία
Οι μελετητές που ειδικεύονται στη Βικτωριανή εποχή δεν δυσκολεύθηκαν να αναγνωρίσουν την τεχνική του Λεονάρντο ντα Βίντσι στο άγαλμα.
Μέχρι στιγμής το έργο θεωρείτο ότι άνηκε σε έναν άλλον Ιταλό καλλιτέχνη, τον Αντόνιο Ροσελίνο, καθώς σύμφωνα με τον καθηγητή της Αναγέννησης Φραντσέσκο Καλιότι, η επιστημονική κοινότητα είχε επηρεαστεί από τον αποθανόντα Τζον Πόουπ-Χένεσι, ιστορικό τέχνης και πρώην διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου.

Ο Καλιότι διδάσκει στο πανεπιστήμιο της Νάπολι και είναι γνωστός ανάμεσα στους εδικούς της αναγέννησης για την απαράμιλλη γνώση του σε θέματα γλυπτικής του 15ου αιώνα. Θεωρείται παιδί - θαύμα της ιστορίας της τέχνης, σε ηλικία 8 ετών είχε δημιουργήσει έναν κατάλογο με τα έργα του Λούβρου. «Ο Πόουπ Χένεσι, ένας πανίσχυρος εδικός που έζησε στον 20ο αιώνα, είπε πως το γλυπτό είναι το έργο του Ροσελίνο και αυτό ήταν. Όμως δεν παρουσίασε κάποια πραγματικό στοιχείο για την άποψη του υπέρ του Ροσελίνο στον οποίο απέδωσε έργα "από καπρίτσιο"» λέει ο Καλιότι.   

Οι μελετητές που ειδικεύονται στην Αναγέννηση δεν δυσκολεύθηκαν να αναγνωρίσουν την τεχνική του Λεονάρντο ντα Βίντσι στο άγαλμα. Το αινιγματικό χαμόγελο της Παναγίας προς το βρέφος της, μπορεί να αποτέλεσε και πηγή έμπνευσης και για άλλα σπουδαία έργα του Ιταλού καλλιτέχνη, με χαρακτηριστικότερο όλων την «Μόνα Λίζα», σημειώνει ο Guardian.


Δεν υπάρχουν σχόλια