Στις 06-07-2020 δόθηκαν στην κυκλοφορία τρεις νέοι σταθμοί του ΜΕΤΡΟ, της επέκτασης της γραμμής 3 προς Πειραιά.
Στις 06-07-2020 δόθηκαν στην κυκλοφορία τρεις νέοι σταθμοί του ΜΕΤΡΟ, της επέκτασης της γραμμής 3 προς Πειραιά.
Στο νέο σταθμό στην ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, η Εφορεία Αρχαιοτήτων Δυτικής Αττικής σε συνεργασία με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. επιμελήθηκαν την έκθεση ενός αγωγού ύδρευσης της αρχαιότητας. Πρόκειται για εύρημα που εντοπίστηκε κατά τη διάνοιξη του φρέατος εξαερισμού στη συμβολή των οδών Μεγάλου Αλεξάνδρου και Ελ. Βενιζέλου, στην Αγία Βαρβάρα, κατά το έτος 2016 από την τότε αρμόδια για την περιοχή, Εφορεία Αρχαιοτήτων Αθηνών.
Ο αρχαίος αγωγός εντοπίστηκε σε άριστη κατάσταση διατήρησης και σε πλήρη λειτουργία, με την έννοια ότι το νερό συνέχιζε να ρέει κατά την περίοδο της αποκάλυψης του ευρήματος. Εντός του διανοιχθέντος φρέατος, αποκαλύφθηκε τμήμα μήκους 12μ., που αντιστοιχεί σε δεκαεννέα (19) πήλινα στελέχη. Τα πήλινα στελέχη προσαρμόζονταν μεταξύ τους με μολύβδινους συνδέσμους και κονίαμα για στεγάνωση. Ο αγωγός έβαινε εντός αρχαίας σήραγγας, διανοιγμένης στο φυσικό έδαφος.
Η εύρεση του αγωγού συνάδει με την αρχαιολογική εικόνα για την περιοχή της Αγίας Βαρβάρας κατά την αρχαιότητα, ως μιας περιοχής αγροτικής, σε εγγύτητα με το άστυ των Αθηνών.
Ο σταθμός ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ αποτελεί τον τέταρτο κατά σειρά σταθμό ΜΕΤΡΟ (μετά τους σταθμούς: Ελαιώνα, Αιγάλεω και Αγία Μαρίνα), στον οποίο εκτίθενται ευρήματα αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, εντός των ορίων αρμοδιότητας της Εφορείας Αρχαιοτήτων Δυτικής Αττικής.
Ο χώρος της έκθεσης έχει σχεδιαστεί ώστε να προσομοιάζει στο περιβάλλον εντοπισμού του αρχαίου αγωγού, εντός του κυκλικού φρέατος εξαερισμού. Ο διερχόμενος έχει τη δυνατότητα να περιηγηθεί περιμετρικά του αγωγού και να παρατηρήσει τις κατασκευαστικές λεπτομέρειες του ευρήματος. Παράλληλα υπάρχει ψηφιακό εποπτικό υλικό που προβάλλει στιγμιότυπα από την εύρεση, τη συντήρηση και την τελική έκθεση του αγωγού.
Ένα αντίγραφο χάρτη του 19ου αι. (του J.A. Kaupert) πλαισιώνει εικαστικά τον εκθεσιακό χώρο, παραπέμποντας σε άλλες εποχές, στο χαμένο αγροτικό τοπίο της αττικής υπαίθρου.
Αξίζει να επισημανθεί ότι παρά τη χρονική απόσταση που τα χωρίζει, τόσο ο αρχαίος αγωγός όσο και το ΜΕΤΡΟ αποτελούν κατασκευαστικά επιτεύγματα της εποχής τους, άριστης τεχνικής και υψηλών προδιαγραφών.
Οι εργασίες εντοπισμού, αποκάλυψης και απόσπασης του αγωγού πραγματοποιήθηκαν με ευθύνη της τότε αρμόδιας Εφορείας Αρχαιοτήτων Αθηνών (υπεύθυνοι αρχαιολόγοι: Ελ. Οικονομίδου, Μ. Παναγιωτόπουλος, Τ. Χατζηευθυμίου). Η συντήρηση του ευρήματος πραγματοποιήθηκε στα εργαστήρια συντήρησης της Ακαδημίας Πλάτωνος από τις συντηρήτριες Γ. Πέρρου και Μ. Φλουσκάκου. Η μουσειολογική πρόταση για την έκθεση του αγωγού, σχεδιάστηκε από τον Αρχιτέκτονα του ΥΠΠΟΑ, Δημήτριο Κουκουλά και υλοποιήθηκε από το 2018 έως το 2020, με ευθύνη της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., υπό την εποπτεία της Εφορείας Αρχαιοτήτων Δυτικής Αττικής.
Πηγή: Δελτίο Τύπου
Δεν υπάρχουν σχόλια