Με αφορμή την ιστορική πομπή που παρακολούθησαν πριν από λίγες ημέρες οι κάτοικοι του Καΐρου όταν και μεταφέρθηκαν 22 βασιλικές μούμιες και ...
Με αφορμή την ιστορική πομπή που παρακολούθησαν πριν από λίγες ημέρες οι κάτοικοι του Καΐρου όταν και μεταφέρθηκαν 22 βασιλικές μούμιες και 17 σαρκοφάγοι από το Αρχαιολογικό Μουσείο στην πλατεία Ταχρίρ στο νέο μουσείο συνολικής έκτασης 135.000 τ.μ, στην περιοχή Φουστάτ, του παλαιού Καΐρου, η Διεθύντρια του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου Δρ. Άννα Βασιλική Καραπαναγιώτου μιλώντας στον Αθήνα 9.84 και στις Αλεξάνδρα Βουδούρη και Αθηνά Κορλίρα αναφέρθηκε στην αιγυπτιακή συλλογή που φιλοξενείται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας.
«Πρόκειται για την παλαιότερη αιγυπτιακή συλλογή στην περιοχή των Βαλκανίων που έχει συγκροτηθεί από τις δωρεές δύο πλούσιων Αιγυπιωτών στις αρχές του 20 αιώνα και περιλαμβάνει πολύ σημαντικά εκθέματα που χρονολογούνται περίπου περί το 5.000 π.Χ μέχρι και την Ύστερη Ελληνιστική Εποχή. Μεταξύ άλλων φιλοξενεί μούμιες και Πορτραίτα Φαγιούμ, σαρκοφάγους και ελπίζουμε όταν θα ανοίξει ξανά το Μουσείο για το κοινό να μπορέσει να τα απολαύσει».
Σημείωσε ότι οι συλλογές τόσο του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου Αθηνών όσο και όλων των άλλων δημόσιων κρατικών μουσείων, προέρχονται από ανασκαφές στην ελληνική επικράτεια, δηλαδή έχουν βεβαιωμένες προελεύσεις, ενώ το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο είναι το μεγαλύτερο σε πρωτότυπα έργα Αρχαίας Ελληνικής Τέχνης, Μουσείο στον κόσμο.
Μέχρι τότε, όπως εξήγησε, το κοινό, μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του Μουσείου μπορεί να περιηγηθεί διαδικτυακά και να θαυμάσει μέρος των Συλλογών του καθώς και ένα πλήθος ψηφιακών εκθέσεων, εκπαιδευτικών προγραμμάτων και πολλών άλλων δραστηριοτήτων που υλοποιούνται διαδικτυακά.
«Το 2020 είχε μια πρωτοφανή επισκεψιμότητα σε παγκόσμιο επίπεδο η οποία συνεχίζεται. Επενδύουμε στην επικοινωνία με το κοινό μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας», ανέφερε.
Τέλος, αναφερόμενη στην εντυπωσιακή «παρέλαση των Φαραώ» στο Καΐρο, είπε: «Από το 2011 και μετά η Αιγυπτιακή Κυβέρνηση εξακολουθεί να επενδύει στη μουσειακή πολιτκή ως ένα μέσο μιας νέας ανανεωμένης διεθνούς προβολής της χώρας του Νείλου. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο πρέπει να δούμε και όλη αυτή τη επικοινωνιακή πολιτική και την πρόσφατη μεγαλειώδη πομπή».
Πηγή: Αθήνα 984
Δεν υπάρχουν σχόλια