Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Παναγία των Παρισίων: Η Κλερ Ταμπουρέ θα σχεδιάσει τα νέα βιτρό παράθυρα του μνημείου

«Η Γαλλία έχει δύσκολη σχέση με την ιστορία της, μια δυσκολία που εντείνεται όταν η πολιτική βούληση επιδιώκει να σηματοδοτήσει το πέρασμά τ...

Παναγία των Παρισίων: Η Κλερ Ταμπουρέ θα σχεδιάσει τα νέα βιτρό παράθυρα του μνημείου

«Η Γαλλία έχει δύσκολη σχέση με την ιστορία της, μια δυσκολία που εντείνεται όταν η πολιτική βούληση επιδιώκει να σηματοδοτήσει το πέρασμά της στην εξουσία με μια σύγχρονη καλλιτεχνική χειρονομία εγγεγραμμένη σε ένα ιστορικό μνημείο», είχε δηλώσει ο καλλιτέχνης Πασκάλ Κονβέρ στην «Κ» σχετικά με την επιθυμία της γαλλικής κυβέρνησης να αντικαταστήσει τα σωζόμενα από την πυρκαγιά χρωματιστά βιτρό της Παναγίας των Παρισίων, κάτι που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις σε μεγάλο μέρος του πληθυσμού και σε ειδικούς.

Τελικά, η κυβέρνηση Μακρόν αποφάσισε να μην ασπαστεί τη γνώμη των ειδικών και όσων δήλωσαν αντίθετοι σε αυτή την αλλαγή, επιλέγοντας τη Γαλλίδα καλλιτέχνιδα Κλερ Ταμπουρέ, για να δημιουργήσει τα νέα βιτρό. Η επιλογή έγινε από τον Πρόεδρο της Γαλλίας, Εμαννουέλ Μακρόν και τον αρχιεπίσκοπο του Παρισιού, Λοράν Ούλριχ, μεταξύ των οκτώ φιναλίστ που προκρίθηκαν από τους 110 υποψήφιους του διαγωνισμού που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Απρίλιο.

Το νικητήριο έργο, απεικονίζει ανθρώπους με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο, να προσεύχονται, γιορτάζοντας την Πεντηκοστή και όπως φαίνεται συμβαδίζει με τις προσταγές της Καθολικής Εκκλησίας, η οποία έδωσε ρητές οδηγίες ότι ο δημιουργός που θα αναδειχθεί, πρέπει να είναι ένας παραστατικός καλλιτέχνης, αποκλείοντας αμέσως όσους ασχολούνται με την αφηρημένη τέχνη.

«Σε εποχές σαν τη δική μας, που χαρακτηρίζονται από πόλεμο, ακραίο διχασμό και ένταση, αυτή η ευκαιρία να χρησιμοποιήσω την τέχνη μου για να προωθήσω την ενότητα μέσω του θέματος της Πεντηκοστής, είναι μια θαυμάσια χειρονομία ελπίδας», είπε η Ταμπουρέ σε δηλώσεις της. 

Επιθυμία του Εμανουέλ Μακρόν ήταν άλλωστε η αντικατάστασή των βιτρό, μέσα στο 2026, από έργα σύγχρονης τέχνης συμπεριληπτικής (woke) θεματολογίας, έχοντας εξ αρχής τη στήριξη του αρχιεπισκόπου και μη λαμβάνοντας υπόψη του την ομόφωνη αντίδραση της Εθνικής Επιτροπής Κληρονομιάς και Αρχιτεκτονικής (CNPA), που προέταξε τον «Χάρτη της Βενετίας» (1965). Ο «χάρτης» αυτός ορίζει τους διεθνώς αναγνωρισμένους κανόνες για την ορθή αποκατάσταση ιστορικών μνημείων και απαιτεί τη διατήρηση των αυθεντικών στοιχείων, εκτός και αν κάτι τέτοιο είναι αδύνατο.

Οπως και να έχει, τα βιτρό του 19ου αιώνα, τα οποία είχε φιλοτεχνήσει τότε ο αρχιτέκτονας και συγγραφέας Βιολέ-λε-Ντικ, θα δώσουν την θέση τους στα δημουργήματα της 43χρονης καλλιτέχνιδος, που θα συνεργαστεί με το στούντιο γυαλιού Simon-Marq στη Ρενς, το οποίο κάποτε είχε στρατολογηθεί για την αποκατάσταση καθεδρικών ναών, που είχαν υποστεί φθορές κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η νικήτρια του διαγωνισμού, εδρεύει στην Αμερική και αρκετά έργα της βρίσκονται στο Μουσείο Τέχνης της Κομητείας του Λος Άντζελες, αλλά και στην συλλογή του παγκοσμίου φήμης επιχειρηματία Φρανσουά Πινό.  


Πηγή: Ελ. Σαμπάνη, Καθημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια