Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Τα ολογράμματα ζωντανεύουν το Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών

Το Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών γιορτάζει την επέτειο των 50 χρόνων από την ίδρυσή του με την αξιοποίηση της νέας τεχνολογίας. Δημιουργήθηκ...

Το Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών γιορτάζει την επέτειο των 50 χρόνων από την ίδρυσή του με την αξιοποίηση της νέας τεχνολογίας. Δημιουργήθηκαν ολογράμματα του ιδρυτή του, Λάμπρου Ευταξία (φωτογραφία), του Οθωνα και της Αμαλίας, με τη χρήση ιστορικού και φωτογραφικού υλικού για την πιστότητα της μορφής και των εκφράσεων. Με αυτήν την εξέλιξη, η εμπειρία της περιήγησης στους χώρους του μουσείου μπορεί να είναι ένα περισσότερο σύνθετο και διασκεδαστικό βίωμα. [Credit: WHITE FOX]
Το Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών γιορτάζει την επέτειο των 50 χρόνων από την ίδρυσή του με την αξιοποίηση της νέας τεχνολογίας. Δημιουργήθηκαν ολογράμματα του ιδρυτή του, Λάμπρου Ευταξία (φωτογραφία), του Οθωνα και της Αμαλίας, με τη χρήση ιστορικού και φωτογραφικού υλικού για την πιστότητα της μορφής και των εκφράσεων. Με αυτήν την εξέλιξη, η εμπειρία της περιήγησης στους χώρους του μουσείου μπορεί να είναι ένα περισσότερο σύνθετο και διασκεδαστικό βίωμα. [Credit: WHITE FOX]
Ενα από τα μουσεία που βαθαίνουν το βίωμα της Αθήνας, είναι το Μουσείον της Πόλεως των Αθηνών, στην πλατεία Κλαυθμώνος, επί της οδού Παπαρρηγοπούλου. Στεγασμένο σε δύο ιστορικές οικίες της παλιάς Αθήνας, στο αρχοντικό Σταμάτη Δεκόζη-Βούρου, όπου διέμειναν ο Οθων και η Αμαλία όσο διαρκούσε η ανέγερση των Ανακτόρων, και στο μεταγενέστερο σπίτι της οικογενείας Δεκόζη-Βούρου, όπου ζούσε ο Λάμπρος Ευταξίας (της οικογενείας Βούρου από την πλευρά της μητέρας του), το Μουσείον της Πόλεως των Αθηνών – Ιδρυμα Βούρου-Ευταξία έχει συνυφανθεί με την αθηναϊκή κοινωνία ως μια κιβωτός μνήμης και κειμηλίων. Το Μουσείο γιορτάζει την επέτειο των 50 χρόνων από την ίδρυσή του, αν και το άνοιγμα στο κοινό ξεκίνησε το 1980.

Χθες παρουσιάστηκε το αποτέλεσμα μιας πρωτοβουλίας του Μουσείου και του προέδρου του, Αντώνη Βογιατζή, που συνδέει αυτήν την αθηναϊκή κόγχη του 19ου αιώνα με τη σύγχρονη εποχή. Καθώς ολοκληρώθηκε το έργο «Ψηφιακή εμπειρία: μια μέρα στη βασιλική οικία» (οργάνωση, ανάπτυξη, τεκμηρίωση, διαχείριση και προβολή ψηφιακού περιεχομένου του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών), με την αξιοποίηση της νέας τεχνολογίας, μας παρέχεται πλέον η δυνατότητα μέσω ολογραμμάτων μιας νέας εμπειρίας.

Δημιουργήθηκαν ολογράμματα όχι μόνο του Οθωνα και της Αμαλίας, σε νεαρή ηλικία, αλλά και του ιδρυτή του Μουσείου και πολυδιάστατης προσωπικότητας, Λάμπρου Ευταξία. Αξιοποιήθηκε ιστορικό και φωτογραφικό υλικό για την πιστότητα της μορφής και των εκφράσεων. Με αυτήν την εξέλιξη, η εμπειρία της περιήγησης στους χώρους του Μουσείου μπορεί να είναι ένα περισσότερο σύνθετο (και διασκεδαστικό) βίωμα.


Το ολόγραμμα του Λάμπρου Ευταξία θα υποδέχεται τους επισκέπτες.
Το ολόγραμμα του Λάμπρου Ευταξία θα υποδέχεται τους επισκέπτες.

Το Μουσείον της Πόλεως των Αθηνών έχει μοναδικούς θησαυρούς και ιστορικά κειμήλια από την εποχή του Οθωνος (εκεί η Αμαλία δημιούργησε τον πρώτο της κήπο στην Αθήνα) αλλά και τη συλλογή έργων τέχνης του Λάμπρου Ευταξία. Ανάμεσα στα εκθέματα ξεχωρίζει η μακέτα-πρόπλασμα της Αθήνας του 1842, δημιουργία του Ιωάννη Τραυλού, που αποκατέστησε και τις παλαιές οικίες για τη δημιουργία του Μουσείου, καθώς και το έργο του Ζακ Καρύ (1649-1726) με τη μοναδικής αξίας άποψη των Αθηνών κατά την επίσκεψη του Γάλλου πρεσβευτή μαρκησίου Ντε Nουαντέλ. Το έργο αυτό, διαρκές δάνειο από την Πινακοθήκη της Σαρτρ, διασώζει την όψη του Παρθενώνα πριν από την καταστροφή του από τον Μοροζίνι.

Επιπλέον, αυτό το άνοιγμα του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών στις νέες τεχνολογίες και τις δυνατότητες που απορρέουν από αυτές, επαναφέρει στην προθήκη της δημόσιας ζωής την προσωπικότητα του Λάμπρου Ευταξία (1905-1996). Ο Ευταξίας, προερχόμενος λόγω καταγωγής από τα βαθιά αστικά δίκτυα του ελληνισμού με οικογενειακές επιδόσεις στην πολιτική ζωή, στον δημόσιο βίο και στους εμπορικούς διαύλους του 19ου αιώνα, υπήρξε και ο ίδιος πολιτικός άνδρας. Υπήρξε όμως και συλλέκτης έργων τέχνης, μουσόφιλος, με βαθιά παιδεία και εθνικός ευεργέτης, η δράση του οποίου δεν έχει προβληθεί ιδιαιτέρως.

Ο Ευταξίας είχε ιδρύσει το 1953 μαζί με την Αλεξάνδρα Τριάντη τον Σύλλογο «Οι Φίλοι της Μουσικής» ανοίγοντας επί της ουσίας τον δρόμο για τη δημιουργία του Μεγάρου Μουσικής. Οι δωρεές του στο Μουσείο Μπενάκη και αλλού αποτελούν εθνική προσφορά. Η προσωπικότητά του προκαλεί ερευνητικό ενδιαφέρον.


Πηγή: Ν. Βατόπουλος, Καθημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια