[Credit: General Directorate for National Roads and Motorways (GDDKiA)] Οι αρχαιολόγοι που εργάζονται στο εργοτάξιο του δρόμου ταχείας κυκλο...
[Credit: General Directorate for National Roads and Motorways (GDDKiA)] |
Οι αρχαιολόγοι που εργάζονται στο εργοτάξιο του δρόμου ταχείας κυκλοφορίας S52, συγκεκριμένα της βόρειας παράκαμψης της Κρακοβίας, αποκάλυψαν υπολείμματα του αυστριακού φρουρίου της Κρακοβίας, που χρονολογούνται από τον 19ο και τις αρχές του 20ού αιώνα. Το φρούριο αυτό, το οποίο ιδρύθηκε μετά το 1848 και επεκτάθηκε μέχρι το 1914, αποτελούσε κρίσιμο στοιχείο του αμυντικού δικτύου της Αυστροουγγρικής Αυτοκρατορίας.
Το Φρούριο της Κρακοβίας αναφέρεται σε μια σειρά αυστροουγγρικών οχυρώσεων που κατασκευάστηκαν κατά τη διάρκεια του 19ου αιώνα. Το φρούριο περιλάμβανε τις οχυρώσεις της εξέγερσης του Kościuszko του 18ου αιώνα, το μεσαιωνικό κάστρο Wawel και τα τείχη της πόλης της Κρακοβίας. Από τα πάνω από 50 μετα-αυστριακά οχυρά στην Κρακοβία, 44 κατασκευές έχουν διατηρηθεί στο σύνολό τους ή με μικρές αλλαγές.
Οι ανασκαφές στην περιοχή της βόρειας παράκαμψης της Κρακοβίας αποκάλυψαν τα υπολείμματα χωμάτινων κατασκευών που σχετίζονται με το δίκτυο στρατιωτικών μονάδων που δημιουργήθηκε γύρω από την πόλη, έργο των οποίων ήταν να μετατρέψουν την Κρακοβία σε ένα σύγχρονο συνοριακό φρούριο. Μεταξύ των ευρημάτων περιλαμβάνονται υπολείμματα χωματουργικών έργων, τάφρων και υποδομών που σχετίζονται με στρατιωτικές εγκαταστάσεις. Τα ευρήματα αυτά συμβάλλουν σημαντικά στη γνώση σχετικά με τα στρατιωτικά τεχνικά έργα του τέλους του 19ου και των αρχών του 20ού αιώνα και το ρόλο του φρουρίου της Κρακοβίας που οδήγησε στη μάχη της Κρακοβίας το 1914.
[Credit: General Directorate for National Roads and Motorways (GDDKiA)]
Ειδικότερα, το οχυρό αριθ. 44 με την ονομασία "Tonie", που αναγνωρίστηκε ως ένα από τα κύρια οχυρά πυροβολικού στο σύστημα του φρουρίου της Κρακοβίας, ερευνήθηκε σχολαστικά, επιτρέποντας την ανακατασκευή των χωματουργικών έργων και των ορίων του.
Μία από τις αξιοσημείωτες ανακαλύψεις ήταν ένα μεγάλο καταφύγιο ή οχύρωση, διαστάσεων 25 μέτρων επί 7,5 μέτρα και βάθους περίπου 3,7 μέτρων, που πιθανότατα χρησιμοποιούνταν από στρατιώτες του πεζικού. Δενδρολογικές μελέτες έδειξαν ότι για την κατασκευή του καταφυγίου χρησιμοποιήθηκε ξύλο από κοινά έλατα και κοινά πεύκα που κόπηκαν στις αρχές του 20ου αιώνα.
Εκτός από το οχυρό "Tonie", υπολείμματα άλλων οχυρωματικών στοιχείων βρέθηκαν σε διάφορες θέσεις κατά μήκος του εργοταξίου. Αυτά περιλάμβαναν πυροβολαρχίες, χαρακώματα και καταφύγια, τα οποία συνέβαλαν στο αμυντικό δίκτυο που σχεδιάστηκε για την προστασία της Κρακοβίας και των περιχώρων της. Τα ευρήματα παρέχουν στοιχεία για την καθημερινή ζωή των στρατιωτών, με αντικείμενα όπως κύπελλα από τσίγκινο σμάλτο που έφεραν το σήμα του αυτοκρατορικού αετού της Αυστρίας.
[Credit: General Directorate for National Roads and Motorways (GDDKiA)] |
Ο Kacper Michna από το παράρτημα της Κρακοβίας της Γενικής Διεύθυνσης Εθνικών Οδών και Αυτοκινητοδρόμων δήλωσε: «Τα ευρήματα αποδείχθηκαν σημαντικό συμπλήρωμα των γνώσεων σχετικά με τη λειτουργία του φρουρίου της Κρακοβίας στα τέλη του 19ου αιώνα και την παραμονή των γεγονότων που σχετίζονται με τη μάχη της Κρακοβίας που έλαβε χώρα το φθινόπωρο του 1914».
Η συνεργασία μεταξύ των αρχαιολογικών ομάδων και των κυβερνητικών υπηρεσιών, όπως η Γενική Διεύθυνση Εθνικών Οδών και Αυτοκινητοδρόμων (GDDKiA), διευκόλυναν αυτές τις ανακαλύψεις. Η βόρεια παράκαμψη της Κρακοβίας, ένα τμήμα 12,3 χιλιομέτρων της οδού ταχείας κυκλοφορίας, πλησιάζει στην ολοκλήρωσή του, με πάνω από το 91% των εργασιών να έχουν ήδη ολοκληρωθεί.
[Credit: General Directorate for National Roads and Motorways (GDDKiA)]
Καθώς προχωρά η κατασκευή, συνεχίζονται οι προσπάθειες για την τεκμηρίωση και τη διατήρηση των αρχαιολογικών ευρημάτων.
Πηγή: Archaeology News, Heritage Daily
Δεν υπάρχουν σχόλια