Τοίχοι με μαρκετερί επένδυση στο Studiolo του Δούκα του Urbino με την πρώτη σειρά πορτραίτων. [Credit: Galleria Nazionale Delle Marche] Μετά...
![]() |
Τοίχοι με μαρκετερί επένδυση στο Studiolo του Δούκα του Urbino με την πρώτη σειρά πορτραίτων. [Credit: Galleria Nazionale Delle Marche] |
Μετά από δύο χρόνια επισκευών, αναβάθμισης των υποδομών και αποκατάστασης της αρχικής εμφάνισης των έργων τέχνης, το Studiolo του Federico III da Montefeltro, δούκα του Ουρμπίνο, άνοιξε ξανά για το κοινό.
Το Studiolo ήταν το ιδιωτικό γραφείο του δούκα στο παλάτι του Ουρμπίνο του 15ου αιώνα. Πρόκειται για ένα αριστούργημα μαρκετερί ένθετης τέχνης, εξαιρετικά κατασκευασμένο ώστε να δίνει την ψευδαίσθηση της ρεαλιστικής προοπτικής, αποτυπώνοντας τοπία, αρχιτεκτονική, έπιπλα, μουσικά όργανα, πανοπλίες, αλληγορικές φιγούρες και πολλά άλλα σε ξύλινο καπλαμά. Η εντυπωσιακή επένδυση αρχικά στεφανωνόταν από πορτρέτα 28 λόγιων ανδρών σε δύο σειρές, αλλά τα μισά από αυτά αφαιρέθηκαν κατά την ανακαίνιση του 15ου αιώνα και βρίσκονται τώρα στο Μουσείο του Λούβρου. Το Παλάτι του Δούκα δεν μπορούσε να πάρει πίσω τα πρωτότυπα, αλλά συνεργάστηκε με το μουσείο για να πάρει εικόνες εξαιρετικά υψηλής ανάλυσης των πορτρέτων που έλειπαν, οι οποίες πλαισιώθηκαν και επέστρεψαν στους τοίχους, ώστε το Studiolo να μοιάζει όπως ήταν όταν ο Federico da Montefeltro ήταν ζωντανός.
![]() |
Πορτραίτα πάνω από τους τοίχους. [Credit: Galleria Nazionale Delle Marche] |
![]() |
Πορτραίτα πάνω από τους τοίχους. [Credit: Galleria Nazionale Delle Marche] |
Η αποκατάσταση οδήγησε επίσης σε δύο ακόμη σημαντικές ανακαλύψεις, επιτρέποντας την επαναφορά στο Διαμέρισμα του Δούκα όσων θεωρούνταν σημαντικές ανέσεις της εποχής: το αποχωρητήριο του Δούκα, που βρίσκεται στο μικρό δωμάτιο δίπλα στο Studiolo και ο πολυτελής νιπτήρας, που είχε αφαιρεθεί τον 19ο αιώνα, όταν το παλάτι έγινε έδρα της Νομαρχίας. Τον 20ό αιώνα, είχε επανασυναρμολογηθεί λανθασμένα. Ακόμα και ο Pasquale Rotondi δεν αναγνώριζε ότι ορισμένα διάσπαρτα λίθινα στοιχεία αποτελούσαν στην πραγματικότητα μέρος μιας ενιαίας μεγάλης δομής, η οποία σήμερα αναγνωρίζεται μέσω αρχειακών εγγράφων και, ιδίως, χάρη στις λεπτομερείς απόψεις του Romolo Liverani. Έτσι κατέστη δυνατή η επανασυναρμολόγηση αυτού του πολυτελούς επίπλου στην αρχική του θέση στο υπνοδωμάτιο του Δούκα, συμβάλλοντας -μαζί με το Studiolo- στην αποκατάσταση του αρχικού χαρακτήρα αυτού του βασικού τμήματος του διαμερίσματος του Παλατιού του Δούκα.
Πηγή: The History Blog
Δεν υπάρχουν σχόλια