Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Ανασκαφές στο μαυσωλείο που θεωρείται ότι έχει ταφεί ο Άρατος

Κατά τη διάρκεια των ανασκαφών στους Σόλους της Κιλικίας που βρίσκονται  11 χλμ δυτικά από τη σημερινή Μερσίνη , βρέθηκαν νέα ευρήματα στον ...

Ανασκαφές στο μαυσωλείο που θεωρείται ότι ανήκει στον Άρατο

Κατά τη διάρκεια των ανασκαφών στους Σόλους της Κιλικίας που βρίσκονται 11 χλμ δυτικά από τη σημερινή Μερσίνη, βρέθηκαν νέα ευρήματα στον τάφο, ο οποίος πιστεύεται ότι έχει ταφεί ο αρχαίος ποιητής και αστρονόμος Άρατος.

Στις πρόσφατες ανασκαφές οι αρχαιολόγοι βρήκαν τον δρόμο, δηλαδή το στενό και μακρύ πέρασμα που παρέχει την είσοδο στον ταφικό θάλαμο και το δάπεδο του τάφου.

Επιπλέον, κατά τη διάρκεια των ανασκαφών, πραγματοποιούνται μελέτες στο μαυσωλείο, το οποίο πιστεύεται ότι ανήκει στον φιλόσοφο, ποιητή, μαθηματικό και αστρονόμο Άρατο.

Ο επικεφαλής της ανασκαφής, καθηγητής Δρ. Remzi Yağcı δήλωσε ότι συνεχίζουν να εργάζονται στο κτήριο, το οποίο εκτιμάται ότι είναι ένα μαυσωλείο που ανεγέρθηκε στη μνήμη του Άρατου, που καλύπτει την ελληνιστική περίοδο μεταξύ του 3ου και 1ου αιώνα π.Χ.

Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα, εκτιμάται ότι πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους μνημειώδεις τάφους της περιοχής. Επομένως, οι αρχαιολόγοι εκτιμούν ότι ο τάφος ανήκει σε ένα διάσημο πρόσωπο που ήταν πολύ σημαντικό για τους Σόλους της Κιλικίας.


Ανασκαφές στο μαυσωλείο που θεωρείται ότι ανήκει στον Άρατο


Ο Yağcı επισημαίνοντας ότι οι περιοχές μεταξύ του μαυσωλείου, του κεντρικού δρόμου με τους κίονες και του θεάτρου πρέπει να απαλλοτριωθούν, δήλωσε: «Αυτός ο χώρος έχει σημειωθεί ως ο τάφος του Άρατου από τους περιηγητές του 19ου αιώνα. Το ερευνούμε πλέον και αρχαιολογικά. Το αποτέλεσμα που θέλουμε είναι να αποκαλύψουμε σε ποιον ανήκει πραγματικά αυτός ο τάφος, που είναι γνωστός ως το "Μαυσωλείο του Άρατου", και να τον χρονολογήσουμε με ακρίβεια με βάση τα ευρήματα που θα βρούμε σε αυτόν. Θέλουμε το μνημείο να γίνει πλέον επισκέψιμο μετά τις εργασίες συντήρησης και αναστήλωσης».

«Ο Άρατος ήταν μια πολύ σημαντική προσωπικότητα για τους Σόλους, αν πρόκειται πραγματικά για τον τάφο του. Ο Στράβωνας αναφέρει τον Άρατο, τον Χρύσιππο και τον Φιλήμονα μεταξύ των διάσημων προσωπικοτήτων της αρχαίας πόλης. Γι' αυτό και ονομάζονται επίσης με το προσωνύμιο "Σολεύς" στις αρχαίες πηγές».

«Σε κάθε στάδιο των εργασιών, εντοπίσαμε και μια καταστροφή στη δομή. Τέλος, προσδιορίσαμε ότι το δάπεδο του μαυσωλείου χρησιμοποιήθηκε στους μεταγενέστερους χρόνους ως λατομείο ασβέστη. Το κτήριο ήταν ένα από τα ωραιότερα μαυσωλεία της εποχής του», συμπληρώνει ο Yağcı.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Yağcı, το κτήριο θα χρονολογηθεί οριστικά όταν ολοκληρωθούν όλες οι μελέτες.


Ανασκαφές στο μαυσωλείο που θεωρείται ότι ανήκει στον Άρατο

Άρατος ο Σολεύς

Καταγόταν από τους Σόλους της Κιλικίας ή, σύμφωνα με άλλους από τη Ταρσό αλλά μάλλον έζησε εκεί για μικρό χρονικό διάστημα. Πατέρας του ήταν ο διαπρεπής τότε πολιτικός και στρατιωτικός Αθηνόδωρος. Μαθήτευσε κοντά στον Μενεκράτη στην Έφεσο (292 π.Χ.). Στη συνέχεια πήγε στη Κω και μαθήτευσε κοντά στον Φιλητά. Εκεί γνώρισε τον Θεόκριτο και άλλους ποιητές του καλούμενου βουκολικού κύκλου. Στη συνέχεια πήγε στην Αθήνα και έγινε μαθητής του περιπατητικού φιλόσοφου Πραξιφάνη, εκεί γνώρισε και τον Ζήνωνα τον στωικό φιλόσοφο και τον Μενέδημο τον ιδρυτή της Ερετριακής σχολής και τον Καλλίμαχο τον Κυρηναίο.

Ο Άρατος ασχολήθηκε και με τα μαθηματικά και με την αστρονομία. Ο φιλόσοφος Ζήνων, όταν κλήθηκε ως διδάσκαλος από τον φιλότεχνο βασιλιά της Μακεδονίας Αντίγονο τον Γονατά αλλά λόγω γήρατος δεν μπορούσε να μεταβεί, έστειλε τον Άρατο με τους μαθητές του Περσαίη και Φιλονίδη (276 π.Χ.). Τότε ο Άρατος έγραψε, για τους γάμους του Αντιγόνου, το ποίημα «Ύμνος στον Πάνα» όπου εξυμνεί τη νίκη του Αντιγόνου κατά των Γαλατών στη μάχη της Λυσιμαχείας (277 π.Χ.) κατά την οποία ο Παν επέφερε στους Γαλάτες «πανικό». Επίσης, εκτελώντας επιθυμία του Μακεδόνα βασιλιά, ο Άρατος έγραψε τα «Φαινόμενα», αστρονομικό και μετεωρολογικό ποίημα που προκάλεσε το θαυμασμό των συγχρόνων του.

Μετά την αιφνίδια εισβολή τού Πύρρου το 274 π.Χ. ο ποιητικός και φιλοσοφικός κύκλος της αυλής του Αντιγόνου διαλύθηκε και ο Άρατος πήγε στη Συρία στην αυλή του βασιλιά Αντίοχου Α' του Σωτήρα. Εκεί ο Άρατος εξέδωσε τα διορθωτικά σχόλια στην Οδύσσεια του Ομήρου. Μετά την αποκατάσταση στη Μακεδονία ο Βασιλιάς Αντίγονος κάλεσε τον Άρατο και αυτός επέστρεψε όπου και αργότερα πέθανε (245 π.Χ.).


Πηγή: Arkeofili, Wikipedia



Δεν υπάρχουν σχόλια