Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Η ακατανόητη απόφαση να ανοίξουν οδική σήραγγα 3 χλμ. κάτω από το Στόουνχεντζ απειλεί το καθεστώς Παγκόσμιας Κληρονομιάς της Unesco

Στο προσκήνιο επανέρχονται για ακόμη μια φορά τα σχέδια για να χτιστεί υπόγεια σήραγγα κάτω από το Στόουνχεντζ, ανοίγοντας τον δρόμο για ένα...

Η ακατανόητη απόφαση να ανοίξουν οδική σήραγγα 3 χλμ. κάτω από το Στόουνχεντζ απειλεί το καθεστώς Παγκόσμιας Κληρονομιάς της Unesco

Στο προσκήνιο επανέρχονται για ακόμη μια φορά τα σχέδια για να χτιστεί υπόγεια σήραγγα κάτω από το Στόουνχεντζ, ανοίγοντας τον δρόμο για ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα κατασκευαστικά projects στην ιστορία, που απειλεί την ιδιότητά του ως Μνημείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco.

Η καθιερωμένη ετήσια συγκέντρωση εκατοντάδων ανθρώπων στο μνημείο ορόσημο, στις 20 Μαρτίου, για να παρακολουθήσουν την ανατολή του ηλίου κατά την εαρινή ισημερία, «σκιάστηκε» από απαισιόδοξα σενάρια σχετικά με το μέλλον του διάσημου αξιοθέατου, γράφει το BBC.

Έναν μήνα νωρίτερα, τον Φεβρουάριο του 2024, δικαστής του Ανώτατου Δικαστηρίου είχε απορρίψει μια νομική προσφυγή κατά των σχεδίων κατασκευής μιας οδικής σήραγγας κάτω από το Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς στο Wiltshire της νοτιοδυτικής Αγγλίας.

Η απόφαση χαρακτηρίστηκε ως «σκοτεινή ημέρα για το Ηνωμένο Βασίλειο», από τον Τζον Άνταμ, πρόεδρο της Stonehenge Alliance, μία οργάνωση που ανθίσταται στην κατασκευή της σήραγγας. «Φανταστείτε να ακούγαμε ότι πρόκειται να φτιάξουν μία παράκαμψη στις Πυραμίδες της Αιγύπτου ή μια αερογέφυρα σε μία γωνία στους Κήπους των Βερσαλλιών».

Οι σκέψεις για κατασκευή τούνελ στο μνημείο πάνε αρκετά πίσω, η πρόταση πρωτοέπεσε στο τραπέζι στα μέσα της δεκαετίας του 1990, με το κόστος της κατασκευής να εκτιμάται στα 2,5 δισεκ. λίρες.

Ο Οργανισμός Εκπαίδευσης, Επιστήμης και Πολιτισμού των Ηνωμένων Εθνών (UNESCO) έχει στο παρελθόν προειδοποιήσει τις βρετανικές αρχές ότι λόγω της κατασκευής του υπόγειου αυτοκινητόδρομου, το Στόουνχεντζ θα λάβει την ιδιότητα ενός αντικειμένου που απειλείται. Και θα ακολουθήσει αποκλεισμός από τον κατάλογο της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Το έργο του υπόγειου διαδρόμου εγκρίθηκε από το βρετανικό υπουργείο Μεταφορών τον Νοέμβριο του περασμένου έτους. Έχει σχεδιαστεί για να διευκολύνει το φορτίο κυκλοφορίας του αυτοκινητόδρομου Α303. Ο διάδρομος θα έχει μήκος σχεδόν 3 χιλιόμετρα.


Πηγή: Hellas Journal

Δεν υπάρχουν σχόλια