Η συλλογή περιλαμβάνει μερικά από τα σπουδαιότερα δείγματα γλυπτικής της αρχαίας εποχής. [Credit: CreativeProtagon, Protagon.gr] Δημιουργήθη...
Η συλλογή περιλαμβάνει μερικά από τα σπουδαιότερα δείγματα γλυπτικής της αρχαίας εποχής. [Credit: CreativeProtagon, Protagon.gr] |
Δημιουργήθηκε τον 19ο αιώνα από την οικογένεια ρωμαίων ευγενών Τορλόνια. Αποτελείται από 623 αγάλματα τα οποία ο πατριάρχης της οικογένειας είχε κρύψει τη δεκαετία του 1940 επειδή φοβόταν ότι θα τα άρπαζε το κράτος. Ευτυχώς, οι απόγονοί του αποδείχτηκαν πιο εξωστρεφείς.
Σε μια αποθήκη στη Ρώμη, η ελληνική μυθολογική φιγούρα του Μελεάγρου χαλαρώνει κρατώντας το κεφάλι ενός κάπρου, κοντά σε έναν φιλόσοφο βυθισμένο στις σκέψεις του, ενώ λίγο πιο πέρα μια Αθηνά στέκεται περήφανη με την ασπίδα της.
Τα αγάλματα αποτελούν μέρος της μεγαλύτερης ιδιωτικής συλλογής ρωμαϊκών αγαλμάτων στον κόσμο και ετοιμάζονται, όπως γράφουν οι Times, να παρουσιαστούν για πρώτη φορά σε μια έκθεση εκτός Ιταλίας, τον προσεχή Ιούνιο στο Παρίσι.
Το άγαλμα του Μελεάγρου, μέρος της συλλογής (Fondazione Torlonia) |
Η συλλογή δημιουργήθηκε τον 19ο αιώνα από την οικογένεια ρωμαίων ευγενών Τορλόνια. Αποτελείται από 623 αγάλματα, τα οποία ο πατριάρχης της οικογένειας είχε κρύψει τη δεκαετία του 1940 επειδή φοβόταν ότι θα τα άρπαζε το κράτος.
Η νέα γενιά της οικογένειας είναι σαφέστατα πιο εξωστρεφής: εξέθεσε τη συλλογή στη Ρώμη το 2020, μετά στο Μιλάνο, και τώρα τη στέλνει στο Παρίσι.
«Φιλοδοξία μας είναι να μεταφέρουμε τη συλλογή στο εξωτερικό για να εκτεθεί στα καλύτερα μουσεία, διότι αποτελεί κληρονομιά της ανθρωπότητας και όσο περισσότεροι τη δουν, τόσο το καλύτερο» είπε ο Αλεσάντρο Πόμα Μουριάλντο, μέλος της οικογένειας, και πρόσθεσε: «Στο μέλλον ελπίζουμε η συλλογή να ταξιδέψει και στο Λονδίνο».
O πρόεδρος του Ιδρύματος Τορλόνια, Αλεσάντρο Πόμα Μουριάλντο, στην έκθεση της συλλογής στη Ρώμη, το 2020 (Getty) |
Η συλλογή περιλαμβάνει μερικά από τα σπουδαιότερα δείγματα γλυπτικής της αρχαίας εποχής, συμπεριλαμβανομένων δύο αγαλμάτων της Αφροδίτης που καλύπτουν το σώμα με τα χέρια τους, ενός του Οδυσσέα δεμένου κάτω από την κοιλιά ενός προβάτου, και ενός που απεικονίζει ένα κορίτσι που βγάζει τα σανδάλια του για να χορέψει.
Υπάρχουν επίσης πρόσφατα αποκαταστημένα έργα που δεν έχουν εκτεθεί στη Ρώμη ή στο Μιλάνο και θα κάνουν το ντεμπούτο τους στο Παρίσι, όπως ένα του Πάνα και ένα του Ολύμπου. Το δεύτερο βρέθηκε πριν από αιώνες σε κομμάτια και ανασυναρμολογήθηκε με κεφάλια από άλλα αγάλματα, κάτι που άλλοτε αποτελούσε κοινή πρακτική.
Ενας Ερως κρατάει ξύλινο τόξο, ενώ το άγαλμα μιας γυναίκας που κάθεται σε μια καρέκλα κάτω από την οποία κρύβεται ένας σκύλος πιστεύεται ότι παρουσιάζει τη μητέρα του αυτοκράτορα Νέρωνα, Αγριππίνα.
Ορισμένα από τα αγάλματα που εκτέθηκαν στο Μιλάνο (Fondazione Torlonia) |
Ο Μάρτιν Σέβτσικ, επιμελητής της έκθεσης στο Λούβρο, δήλωσε ότι η Αγριππίνα έχει επιλεγεί να ταξιδέψει εκεί επειδή προέρχεται από την ίδια ρωμαϊκή βίλα με έργα που ήδη βρίσκονται στο μουσείο του Παρισιού.
«Ανήκαν στον Ηρώδη Αττικό, έναν γερουσιαστή του 2ου αιώνα μ.Χ., ο οποίος ήταν διανοούμενος και συλλέκτης με εξαιρετικό γούστο. Ετσι, θελήσαμε να δημιουργήσουμε έναν διάλογο μεταξύ των έργων», είπε.
Πηγή: Protagon
Δεν υπάρχουν σχόλια