Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Βρέθηκε χαμένο στρατόπεδο των Ασσυρίων, το οποίο ενδεχομένως να υποστηρίζει βιβλική αφήγηση

Πρόσφατες αρχαιολογικές ανακαλύψεις μπορεί να προσδώσουν αξιοπιστία σε μια βιβλική ιστορία που αφηγείται μια θεϊκή παρέμβαση που έσωσε την Ι...


Πρόσφατες αρχαιολογικές ανακαλύψεις μπορεί να προσδώσουν αξιοπιστία σε μια βιβλική ιστορία που αφηγείται μια θεϊκή παρέμβαση που έσωσε την Ιερουσαλήμ από μια ασσυριακή εισβολή πριν από περίπου 2.700 χρόνια. 

Οι ερευνητές εντόπισαν αρχαία στρατόπεδα που αντιστοιχούν στην αφήγηση της πολιορκίας του βασιλιά Σενναχειρείμ, επαληθεύοντας ενδεχομένως τμήματα της βιβλικής αφήγησης που βρίσκονται στην Εβραϊκή Βίβλο και την Παλαιά Διαθήκη.

Σύμφωνα με τη Βίβλο, και συγκεκριμένα με τα εδάφια Β΄ Βασιλέων 19:35, Ησαΐας 37:36-38 και Β΄ Χρονικών 32:21, ένας «άγγελος του Κυρίου» κατέστρεψε με θαυματουργικό τρόπο 185.000 Ασσύριους στρατιώτες μέσα σε μια νύχτα που πολιορκούσαν την Ιερουσαλήμ. Αυτή η θεϊκή παρέμβαση ήταν απάντηση στις προσευχές του βασιλιά Εζεκία, ο οποίος ζήτησε προστασία από τον Γιαχβέ, τη θεότητα των Ισραηλιτών. Το γεγονός αυτό απεικονίζεται σε διάφορα θρησκευτικά κείμενα.


Η Πολιορκία της Lachish (701 π.Χ.). Επιγραφή: «Ο Σενναχειρείμ, βασιλιάς του σύμπαντος, βασιλιάς της Ασσυρίας, κάθεται σε θρόνο και τα λάφυρα της Lachish παρελαύνουν μπροστά του». Βρετανικό Μουσείο. [Credit: Shadsluiter/Wikimedia Commons]
Η Πολιορκία της Lachish (701 π.Χ.). Επιγραφή: «Ο Σενναχειρείμ, βασιλιάς του σύμπαντος, βασιλιάς της Ασσυρίας, κάθεται σε θρόνο και τα λάφυρα της Lachish παρελαύνουν μπροστά του». Βρετανικό Μουσείο.
[Credit: Shadsluiter/Wikimedia Commons]

Ο Stephen Compton, ένας ανεξάρτητος μελετητής που ειδικεύεται στην αρχαιολογία της Εγγύς Ανατολής, έχει χρησιμοποιήσει σύγχρονες τεχνικές χαρτογράφησης για να εντοπίσει αυτό που πιστεύει ότι είναι απομεινάρια της στρατιωτικής βάσης των Ασσυρίων που περιγράφεται σε αυτές τις βιβλικές ιστορίες. Η έρευνα του Compton, η οποία παρουσιάζεται λεπτομερώς στο τεύχος Ιουνίου του περιοδικού Near Eastern Archaeology, αποκαλύπτει σημαντικά ευρήματα που ευθυγραμμίζονται με τις ιστορικές αναφορές για την εκστρατεία του Σενναχειρείμ.

Ο Compton εντόπισε τις πιθανές τοποθεσίες συγκρίνοντας αρχαία γλυπτά από το παλάτι του Σενναχειρείμ στη Νινευή, τη σημερινή Μοσούλη στο βόρειο Ιράκ, με αεροφωτογραφίες των αρχών του 20ού αιώνα. Τα γλυπτά αυτά απεικονίζουν την πολιορκία της Lachish, μιας πόλης 68 χιλιόμετρα περίπου νότια της Ιερουσαλήμ, και περιλαμβάνουν λεπτομερείς απεικονίσεις ενός στρατοπέδου των Ασσυρίων.

Διασταυρώνοντας αυτά τα γλυπτά με φωτογραφίες, ο Compton εντόπισε μια δομή ωοειδούς σχήματος βόρεια της Lachish, που ταιριάζει με το τυπικό σχέδιο των στρατοπέδων των Ασσυρίων. Η τοποθεσία, γνωστή ως Khirbet al Mudawwara, μεταφράζεται από τα αραβικά ως «Τα ερείπια του στρατοπέδου του εισβολέα ηγεμόνα», υποδηλώνοντας την ιστορική αναγνώριση της στρατιωτικής της σημασίας.


Τα γλυπτά δείχνουν τη στρατιωτική τοποθεσία στον επονομαζόμενο «Λόφο πυρομαχικών».
Τα γλυπτά δείχνουν τη στρατιωτική τοποθεσία στον επονομαζόμενο «Λόφο πυρομαχικών».

Σε μια άλλη τοποθεσία κοντά στην Ιερουσαλήμ, που αναγνωρίστηκε ως Jebel el Mudawwara ή ο «Λόφος των πυρομαχικών», ο Compton ανακάλυψε παρόμοιες οβάλ οχυρώσεις. Αρχικά θεωρήθηκε ότι πρόκειται για ρωμαϊκό στρατόπεδο λόγω της θέσης και του σχεδιασμού του, περαιτέρω ανάλυση έδειξε ότι η διάταξή του ήταν σύμφωνη με τα στρατόπεδα των Ασσυρίων, τα οποία ήταν χαρακτηριστικά οβάλ, σε αντίθεση με τα ορθογώνια ρωμαϊκά στρατόπεδα.

Η Ασσυριακή Αυτοκρατορία, η οποία βασίλεψε από το 1365 έως το 609 π.Χ., ήταν γνωστή για τις εκτεταμένες στρατιωτικές εκστρατείες της με στόχο την επέκταση της επικράτειάς της. Η πολιορκία της Ιερουσαλήμ από τον Σενναχειρείμ το 701 π.Χ. αποτελούσε μέρος αυτής της ευρύτερης στρατηγικής για τον έλεγχο των οδών μέσω της συριακής ερήμου προς τη Μεσόγειο Θάλασσα.

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1930, οι Βρετανοί δημιούργησαν μια αποθήκη πυρομαχικών στο επονομαζόμενο ως «Λόφο πυρομαχικών», η οποία αργότερα οχυρώθηκε από τον ιορδανικό στρατό το 1948. Η τοποθεσία έγινε μάρτυρας έντονων μαχών κατά τη διάρκεια του Πολέμου των Έξι Ημερών το 1967, όταν οι ισραηλινές δυνάμεις την κατέλαβαν. Σήμερα, ο συγκεκριμένος λόφος χρησιμεύει ως μνημείο και μουσείο αφιερωμένο σε αυτή την καίρια μάχη.


Ο άγγελος του Κυρίου αποδεκατίζει το στρατόπεδο των Ασσυρίων του βασιλιά Σενναχειρείμ- όταν ο Σενναχειρείμ λατρεύει στο ναό, δύο από τους γιους του τον σκοτώνουν με τα σπαθιά τους.
Ο άγγελος του Κυρίου αποδεκατίζει το στρατόπεδο των Ασσυρίων του βασιλιά Σενναχειρείμ- όταν ο Σενναχειρείμ λατρεύει στο ναό, δύο από τους γιους του τον σκοτώνουν με τα σπαθιά τους.

Ο Άγγελος του Κυρίου νικά τον στρατό του Σενναχειρείμ, από το έργο «Οι μάχες της Παλαιάς Διαθήκης»  [Credit: Metropolitan Museum of Art]
Ο Άγγελος του Κυρίου νικά τον στρατό του Σενναχειρείμ, από το έργο «Οι μάχες της Παλαιάς Διαθήκης»  [Credit: Metropolitan Museum of Art]

Ενώ τα αρχαιολογικά στοιχεία που ανακάλυψε ο Compton δεν επιβεβαιώνουν τις υπερφυσικές πτυχές της βιβλικής αφήγησης, παρέχουν πειστική υποστήριξη για την ιστορική παρουσία των στρατιωτικών δυνάμεων των Ασσυρίων κοντά στην Ιερουσαλήμ κατά τη διάρκεια της βασιλείας του Σενναχειρείμ.


Διαβάστε εδώ τη σχετική επιστημονική δημοσίευση.

Compton, S. C. (2024). The trail of Sennacherib’s siege camps. Near Eastern Archaeology, 87(2), 110–120. doi:10.1086/729873


Πηγή: Archaeology News

Δεν υπάρχουν σχόλια