Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Η Τράπεζα της Ελλάδος βγάζει την τέχνη από τα θησαυροφυλάκιά της

Κωνσταντίνος Βολανάκης, «Η αποβίβαση του Καραϊσκάκη στο Φάληρο», 1895 . Είναι ένα μυστικό που δεν περνάει ποτέ από το μυαλό ενός μέσου...

Η Τράπεζα της Ελλάδος βγάζει την τέχνη από τα θησαυροφυλάκιά της
Κωνσταντίνος Βολανάκης, «Η αποβίβαση του Καραϊσκάκη στο Φάληρο», 1895.
Είναι ένα μυστικό που δεν περνάει ποτέ από το μυαλό ενός μέσου πολίτη: οι τράπεζες έχουν θησαυρούς πέρα από το χρήμα. 

Πολύ συχνά τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα ανά τον κόσμο έχουν συγκροτήσει σπουδαίες συλλογές τέχνης, διασώζοντας έργα που διαφορετικά θα είχαν διασκορπιστεί σε πολλές κατευθύνσεις. Η Τράπεζα της Ελλάδος μπορεί να καυχηθεί για τη σχέση που είχε με τους καλλιτέχνες. Όχι μόνον εκείνους που επιφορτίστηκαν με τον σχεδιασμό των τραπεζογραμματίων (όπως ο Αξελός και ο Κορογιαννάκης) αλλά και αυτούς που έχει τιμήσει, αποκτώντας έργα για τη δική της συλλογή, παλαιούς αλλά και σύγχρονους.

Έως τώρα δεν είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε από κοντά αυτό το corpus. Για πρώτη φορά θα πάρουμε μια χορταστική γεύση στη λαμπρή έκθεση με τίτλο «Τόποι Αναφοράς», που θα γίνει στο Μουσείο Μπενάκη Πειραιώς σε συνεργασία με το Κέντρο Πολιτισμού, Ερευνας και Τεκμηρίωσης της τράπεζας. Θα εγκαινιαστεί από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλο στις 14 Μαρτίου και θα αναδείξει τον εικαστικό πλούτο της ΤτΕ, με μια αντιπροσωπευτική επιλογή μέσα από 3.000 αποκτήματα. Ετσι, μετά το αφιέρωμα για τα αξιόλογα κτίρια της τράπεζας, που είχαμε δει στο ίδιο μουσείο το 2011, ήρθε η ώρα να απολαύσουμε τη συλλογή της, η οποία μέχρι σήμερα ήταν μακριά από το δημόσιο βλέμμα.

Πάρις Πρέκας. «Πανιά καϊκιών», 1962.
Η επιμελήτρια Χάρις Κανελλοπούλου φτιάχνει ένα «αφήγημα» με 160 έργα παραστατικής ζωγραφικής και χαρακτικής (καθώς και μικρό αριθμό γλυπτών), που χρονολογούνται από τα μέσα του 19ου αιώνα μέχρι τη σύγχρονη εποχή και αναδεικνύουν πτυχές της νεοελληνικής τέχνης. Οι τρεις θεματικοί άξονες πάνω στους οποίους στηρίζεται είναι η αναφορά στην αρχαιότητα, η προσέγγιση του καθημερινού κόσμου και η σημασία του τοπίου ως οδηγού για τη νεοελληνική τέχνη. Η έκθεση που θα διαρκέσει μέχρι και τις 20 Μαΐου με δεκάδες καλλιτέχνες –από τον Βολανάκη και τον Γύζη στον Γιάννη Αδαμάκο και τον Πάρι Πρέκα– πραγματοποιείται στο πλαίσιο του εορτασμού των 90 ετών από τη λειτουργία της.

Ως «προθέρμανση» του κοινού για τους «Τόπους Αναφοράς», η τράπεζα διοργάνωσε έναν κύκλο συζητήσεων με τη δημοσιογράφο Μαίρη Αδαμοπούλου και σύγχρονους καλλιτέχνες. Μετά τον Γιώργο Ρόρρη και τον Γιάννη Αδαμάκο, ήρθε η σειρά της Μαρίας Φιλοπούλου να μοιραστεί σκέψεις και συναισθήματα για την τέχνη του χρωστήρα. Η συνάντηση έχει προγραμματιστεί για τις 18.00 σήμερα, στο Μουσείο της Τράπεζας της Ελλάδος (Αμερικής 3). Γνωστότερη από τη σειρά με τους κολυμβητές της, η Φιλοπούλου μαθήτευσε κοντά στον Λεονάρντο Κρεμονίνι στο Παρίσι. Μετά τα εσωτερικά σπιτιών και τα θερμοκήπια, εστίασε το βλέμμα της στο υγρό στοιχείο, με θάλασσες, παραλίες, καταρράκτες, λουόμενους και την ευεξία που δίνει στον άνθρωπο το νερό. Έργα της υπάρχουν σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές, όπως αυτή της ΤτΕ.


Δεν υπάρχουν σχόλια