Πριν οι θησαυροί του μετακομίσουν στο νέο Μεγάλο Μουσείο του Καΐρου, το «χρυσό παιδί» της αρχαίας Αιγύπτου Τουταγχαμών έχει κατακτήσ...
Πριν οι θησαυροί του μετακομίσουν στο νέο Μεγάλο Μουσείο του Καΐρου, το «χρυσό παιδί» της αρχαίας Αιγύπτου Τουταγχαμών έχει κατακτήσει το Λονδίνο μέσα από τη μεγάλη έκθεση που παρουσιάζεται στη Σαάτσι Γκάλερι του Λονδίνου μέχρι τις αρχές Μαΐου του 2020.
Αυτή η «αποχαιρετιστήρια έκθεση» με θησαυρούς που ποτέ πριν δεν έχουν έρθει στο φως αφορούν πρωτίστως αυτούς που ανακαλύφθηκαν στον τάφο του και που έχουν συγκροτήσει μια σειρά μύθων που αφορούν το σύντομο πέρασμα -μόλις 18 χρόνια- του Τουταγχαμώνα από τη ζωή αλλά και τους λόγους του θανάτους του.
Η έκθεση έχει διοργανωθεί σχεδόν έναν αιώνα μετά από την αποκάλυψη των θησαυρών στον τάφο του και 47 χρόνια μετά από την πολύκροτη τότε έκθεση στο Βρετανικό Μουσείο, με τα πλήθη να είναι σε αναμονή για ώρες έξω από το μουσείο προκειμένου να γνωρίσουν για πρώτη φορά και να δουν τους αμύθητους θησαυρούς που συνόδευαν στον τάφο και στην μεταθάνατον ζωή τον Αιγύπτιο βασιλιά πριν από 3.300 χρόνια. Ο Τουταγχαμών, ο οποίος πέθανε γύρω στο 1.326 π.Χ., έζησε, παντρεύτηκε, κυβερνούσε και πέθανε πριν από τα 20α γενέθλιά του και αυτό γιγαντώνει το μύθο του.
Η νέα έκθεση του Λονδίνου είναι ένας τρόπος να παρακινηθούν οι επισκέπτες να επισκεφθούν την Αίγυπτο, λένε οι διοργανωτές της. Η χώρα είχε μια ανησυχητική ύφεση επισκεπτών από την ταραχώδη περίοδο του 2011 καθώς και ορισμένων καταστρεπτικών τρομοκρατικών επιθέσεων. Ο Zawi Hawass, ένας από τους πιο διακεκριμένους αρχαιολόγους της Αιγύπτου δήλωσε ότι η έκθεση αυτή έχει κάνει τον κόσμο να έχει το όνομα της Αιγύπτου για έξι μήνες στην επικαιρότητα και φέρνει χρήματα στην Αίγυπτο.
Η έκθεση στο Παρίσι που προηγήθηκε αυτής του Λονδίνου, έγινε η πιο δημοφιλής έκθεση της Γαλλίας, με μερικά από τα πιο διάσημα έργα τέχνης στον κόσμο όπως η θεαματική νεκρική χρυσή μάσκα του Τουταγχαμώνα να κόβουν κυριολεκτικά την ανάσα των επισκεπτών, δίπλα σε χρυσά νομίσματα, κοσμήματα, χρυσές αλυσίδες και δαχτυλίδια.
Πηγή: The TOC
Δεν υπάρχουν σχόλια