Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

«Εχω μερικούς Πρώσους στη σοφίτα μου»

Ένα εξαιρετικά σπάνιο εύρημα ύψιστης ιστορικής σημασίας, το μεγαλύτερο σύνολο οστών που ανήκουν σε στρατιώτες οι οποίοι έχασαν τη ζωή τους σ...

«Εχω μερικούς Πρώσους στη σοφίτα μου»

Ένα εξαιρετικά σπάνιο εύρημα ύψιστης ιστορικής σημασίας, το μεγαλύτερο σύνολο οστών που ανήκουν σε στρατιώτες οι οποίοι έχασαν τη ζωή τους στη μάχη του Βατερλό, εντοπίστηκε σε τρία σπίτια στο Βέλγιο. 

Τα οστά εκτιμάται ότι ανήκουν σε έως και τέσσερις Βρετανούς στρατιώτες, ενώ τα υπόλοιπα πιστεύεται ότι είναι τα πρώτα κατάλοιπα Πρώσων που έχουν βρεθεί ως τώρα από τη συγκεκριμένη μάχη, που οδήγησε στη συντριπτική ήττα του Ναπολέοντα από τις δυνάμεις του Έβδομου Συνασπισμού (με επικεφαλής τους Βρετανούς και τους Πρώσους) και το όνομα της οποίας πλέον έχει ταυτιστεί με την απόλυτη ήττα. 

Τα υπολείμματα από τη μάχη του Βατερλό είναι σπάνια. Οι 50.000 νεκροί θάφτηκαν σε μεγάλο ποσοστό σε ομαδικούς τάφους, οι οποίοι λεηλατήθηκαν. Στα οστά καταδεικνύεται η φρικτή βαρβαρότητα της μάχης. Φαίνεται ότι ένας από τους στρατιώτες πέθανε από βαρύ χτύπημα στο πρόσωπο, που πιθανόν προκλήθηκε από ξιφολόγχη, ενώ σε πολλές περιπτώσεις αναγνωρίζονται τραύματα στους σπονδύλους και σε άλλα σημεία του σώματος υποδεικνύοντας τη χρήση λεπίδων στις σώμα με σώμα συμπλοκές. 


«Εχω μερικούς Πρώσους στη σοφίτα μου»

Το ξεχωριστό αυτό εύρημα αποκαλύφθηκε όταν ένας άνδρας πλησίασε τον δρα  Μπέρναρντ Γουίλκιν, από τα Κρατικά Αρχεία του Βελγίου, μετά από μια ομιλία του σχετικά με το Βατερλώ και του είπε: “Θα πρέπει να σας πω ότι έχω μερικούς Πρώσους στη σοφίτα μου”, σύμφωνα με δημοσίευμα των βρετανικών Times. 

Τα οστά είχαν ανακαλυφθεί κατά τη διάρκεια οικοδομικών εργασιών και είχαν παραδοθεί στον άνδρα που είναι ιδιοκτήτης ενός μικρού μουσείου. Εκείνος  θεώρησε ανήθικη την έκθεσή τους. Χάρισε μάλιστα ένα κρανίο σε έναν γείτονά του, ο οποίος το είχε τοποθετήσει σε ένα ραφάκι πάνω από το τζάκι του. 

Όταν ξεκίνησε η έρευνα ο άνδρας αποκάλυψε ακόμη έναν κάτοχο οστών που γνώριζε, ο οποίος τα είχε εντοπίσει σε παράνομη ανασκαφή κι ενώ βρισκόταν σε αναζήτηση μεταλλικών αντικειμένων με τη βοήθεια ανιχνευτή σε περιοχή που γράφτηκε ένα από τα τελευταία κεφάλαια της συντριβής του Ναπολέοντα.

Τα λείψανα, τώρα, εξετάζονται επιστημονικά ώστε να εξακριβωθεί ακριβώς η εθνικότητα των στρατιωτών. Σε δεύτερο χρόνο θα ανακατασκευαστούν τα πρόσωπά τους και θα αναζητηθούν απόγονοί τους, αν και οι πιθανότητες να στεφθεί με επιτυχία ο τελευταίος στόχος δεν ξεπερνούν το 30%. Όταν ολοκληρωθεί η έρευνα, όλα τα λείψανα θα ενταφιαστούν σωστά.


Πηγή: Μ. Αδαμοπούλου, Τα Νέα

Δεν υπάρχουν σχόλια