Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Σε συμφωνία με το τοπίο

Η συστάδα των δέντρων στην κορυφή του Ιερού Βράχου έχει ενταχθεί στον σχεδιασμό του νέου πωλητηρίου. Ενα δέντρο διαπερνά το στέγαστρό του ορ...

Η συστάδα των δέντρων στην κορυφή του Ιερού Βράχου έχει ενταχθεί στον σχεδιασμό του νέου πωλητηρίου. Ενα δέντρο διαπερνά το στέγαστρό του ορίζοντας την είσοδο στον χώρο.
Η συστάδα των δέντρων στην κορυφή του Ιερού Βράχου έχει ενταχθεί στον σχεδιασμό του νέου πωλητηρίου. Ενα δέντρο διαπερνά το στέγαστρό του ορίζοντας την είσοδο στον χώρο.

Μεγαλύτερο και με νέο σχεδιασμό θα είναι το νέο πωλητήριο της Ακρόπολης.

Ενα πεύκο θα «τρυπάει» την οροφή του και θα του προσφέρει σκιά, ενώ οι επισκέπτες θα μπορούν να περιηγούνται άνετα στον μεγάλο εσωτερικό χώρο με το ιδιαίτερο δάπεδο και τους κεραμικούς τοίχους για να διαλέξουν το αναμνηστικό τους από τη βόλτα τους στην Ακρόπολη. Σε μια ειδική «γωνιά» οι μικροί επισκέπτες θα βρουν και αυτοί τον δικό τους ιδιαίτερο χώρο.

Κάπως έτσι θα μοιάζει το νέο πωλητήριο της Ακρόπολης που θα διαχειρίζεται ο ΟΔΑΠ, όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες στον Ιερό Βράχο που ξεκίνησαν πριν από μερικές μέρες. Στο τέρμα του μονοπατιού του Πικιώνη που οδηγεί στα εκδοτήρια των εισιτηρίων και στην είσοδο των Προπυλαίων, έχει στηθεί ένα μικρό εργοτάξιο που εργάζεται για την κατασκευή του νέου πωλητηρίου. «Η κεντρική ιδέα είναι η δημιουργία μιας ελαφριάς κατασκευής, ανοιχτής στο τοπίο, με πηγή έμπνευσης τα στοιχεία του χώρου. Η συστάδα των δέντρων στην μπροστινή όψη του πωλητηρίου ήταν ένα στοιχείο της έμπνευσής μας», μας λέει η αρχιτέκτων και σκηνογράφος Εύα Μανιδάκη του γραφείου Flux, που έχει αναλάβει με την ομάδα της (Θ. Δεμίρης, Ε. Δούγκας, Ρ. Αντωνιάδης, Θ. Ιστατιάδης) τον σχεδιασμό του πωλητηρίου. Ενα από τα κύρια χαρακτηριστικά του πωλητηρίου θα είναι η συνύπαρξη υπαίθριων και ημιυπαίθριων χώρων, μια σχεδιαστική πρόταση που δίνει στην όλη κατασκευή μια πρόσθετη λειτουργία: οι επισκέπτες μπορούν να κάθονται ή να ξεκουράζονται στη σκιά του στεγάστρου (φτιαγμένο από zinc) και των δέντρων του.

«Οι κεραμικές πλάκες έχουν έναν ιδιαίτερο, χειροποίητο, σχεδιασμό, χρώμα και υφή· ο χρόνος που θα περνάει θα εγγράφεται επάνω τους», λέει η αρχιτέκτων Εύα Μανιδάκη.


Στο εσωτερικό διακρίνονται οι τοίχοι από κεραμική κάλυψη και οι ημιυπαίθριοι χώροι, που σχεδίασε το αρχιτεκτονικό γραφείο Flux Office.
Στο εσωτερικό διακρίνονται οι τοίχοι από κεραμική κάλυψη και οι ημιυπαίθριοι χώροι, που σχεδίασε το αρχιτεκτονικό γραφείο Flux Office.

Στο εσωτερικό, οι τοίχοι που οργανώνουν τον χώρο θα έχουν επικάλυψη με κεραμικές πλάκες που θα κατασκευαστούν ειδικά για το πωλητήριο. «Πολλά από τα προϊόντα του πωλητηρίου θα είναι κεραμικά και θέλαμε ο χώρος να συνδέεται μαζί τους. Επίσης, οι κεραμικές πλάκες έχουν έναν ιδιαίτερο, χειροποίητο, σχεδιασμό, χρώμα και υφή. Ο χρόνος που θα περνάει θα εγγράφεται επάνω τους. Θα γερνάνε ωραία, με άλλα λόγια», σημειώνει η κ. Μανιδάκη. Σε σημεία θα υπάρχουν υαλοστάσια ώστε τα αντικείμενα να φαίνονται είτε ο επισκέπτης είναι μέσα είτε έξω από το πωλητήριο και για να λειτουργεί ως εκθετήριο όταν θα είναι κλειστό. Το δάπεδο του πωλητηρίου έχει επίσης μια ιδιαιτερότητα. Για τη διαμόρφωσή του θα χρησιμοποιηθεί πατημένο χώμα με ειδική επεξεργασία ώστε να συνδέεται ακόμη περισσότερο με τη γη και το τοπίο. Εκεί θα τοποθετηθούν πολύ περισσότερα πωλητέα είδη, ακριβή αντίγραφα και αναμνηστικά, καθώς το νέο πωλητήριο θα είναι μεγαλύτερο –περίπου 100 τ.μ.– σε σχέση με το υφιστάμενο της Ακρόπολης.

Πρόθεση των μελετητών και του υπουργείου Πολιτισμού ήταν να αποφευχθούν οι μεγάλες εκσκαφές και να μη διαταραχθεί το έδαφος. Οι πρόσφατες ανασκαφές στο σημείο αποκάλυψαν οδούς που κατασκευάστηκαν τον 19ο αιώνα και το ΚΑΣ ενέκρινε την αρχαιολογική αποδόμησή τους για να προχωρήσει η κατασκευή του πωλητηρίου.


Πηγή: Σ. Ιωαννίδης, Καθημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια