Στόχος βανδάλων έγινε ο λέων της Αμφίπολης. Aγνωστοι έγραψαν με σπρέι υβριστικά οπαδικά και εθνικιστικά συνθήματα στο βάθρο του επιβλητικο...
Στόχος βανδάλων έγινε ο λέων της Αμφίπολης. Aγνωστοι έγραψαν με σπρέι υβριστικά οπαδικά και εθνικιστικά συνθήματα στο βάθρο του επιβλητικού μνημείου του 4ου π.Χ. αιώνα, που δεσπόζει στη δυτική όχθη του Στρυμόνα, κοντά στον σύγχρονο οικισμό της Αμφίπολης στον νομό Σερρών.
Οι δράστες μπήκαν στον αρχαιολογικό χώρο της Αμφίπολης μετά το απόγευμα του Σαββάτου, χωρίς να γίνουν αντιληπτοί από τον φύλακα, και έβαλαν στο στόχαστρό τους τον λέοντα, που αποτελεί το σήμα κατατεθέν της περιοχής και ένα από τα σημαντικότερα αρχαιολογικά μνημεία της Ανατολικής Μακεδονίας. Το συμβάν έγινε αντιληπτό το μεσημέρι της Κυριακής, όταν υπάλληλος του Μουσείου της Αμφίπολης είδε το μνημείο γεμάτο με γραμμένα συνθήματα, τα οποία περιορίζονται στο βάθρο του, που στήθηκε μεταγενέστερα, και όχι στο σώμα του λέοντα. Ειδοποιήθηκαν οι αρμόδιοι αρχαιολόγοι, οι οποίοι με τη σειρά τους προχώρησαν στην υποβολή μήνυσης κατ' αγνώστων στο Αστυνομικό Τμήμα Νιγρίτας Σερρών.
Σύμφωνα με τους αρχαιολόγους, το γεγονός εμπίπτει στην κατηγορία του βανδαλισμού μνημείου, που τιμωρείται με φυλάκιση από 2 έως 3 χρόνια. Ο καθαρισμός του βάθρου θα γίνει με ειδική διαδικασία από τους συντηρητές της ΚΗ' ΕΠΚΑ Σερρών. Ο λέων της Αμφίπολης ανήκει στην επιτάφια πλαστική του 4ου αιώνα π.Χ. Η ιστορία της αποκάλυψής του ξεκινά στην περίοδο των Βαλκανικών Πολέμων, όταν Eλληνες στρατιώτες σκάβοντας βρήκαν τα θεμέλια της βάσης του και κομμάτια από το σώμα του λιονταριού. Aλλα τμήματα βρήκαν Βρετανοί στρατιώτες στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο και άλλα στη διάρκεια εργασιών διευθέτησης της κοίτης του Στρυμόνα το 1930-31.
Η συστηματική αρχαιολογική έρευνα ξεκίνησε έναν χρόνο αργότερα από Γάλλους και Αμερικανούς αρχαιολόγους και τεχνικούς, και ύστερα από πολύπλευρες προσπάθειες και χρηματικές προσφορές Αμερικανών, Γάλλων και Ελλήνων κατέληξαν στην αναστήλωση του μνημείου από τον γλύπτη του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, Ανδρέα Παναγιωτάκη.
Ο ανασκαφέας Oscar Broneer δίνει στο μνημείο τη μορφή μαυσωλείου, σαν τα αντίστοιχα νεκρικά οικοδομήματα της Μικράς Ασίας, και πιστεύει ότι δεν ήταν ταφικό μνημείο κάποιου ένδοξου νεκρού, αλλά μνημείο πολεμικής αρετής που στήθηκε για να τιμήσει έναν αξιόλογο πολίτη της Αμφιπόλεως.
Πηγή: Εφημερίδα "Έθνος"
Πηγή: Εφημερίδα "Έθνος"
Δεν υπάρχουν σχόλια