Δευτέρα, 14 Σεπτεμβρίου 2015

Ψηφιακή ανακατασκευή χάλκινου αγάλματος της ελληνιστικής περιόδου

Ψηφιακή ανακατασκευή χάλκινου αγάλματος της ελληνιστικής περιόδου
Ψηφιακά μοντέλα του προσώπου του αγάλματος
Το Γερμανικό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο στο πλαίσιο σχεδίου συντήρησης θραυσμάτων στο Εθνικό Μουσείο Τεχεράνης, ανακατασκευάζει μία από τις πιο εντυπωσιακές μαρτυρίες της Ελληνιστικής περιόδου στο Ιράν.

Το κακοποιημένο, μεγέθους μεγαλύτερο του φυσικού, χάλκινο άγαλμα ήρθε στο φως το 1936 στα ερείπια ιερού που χρονολογείται στον 3ο - 2ο αιώνα π.Χ., στη νοτιοδυτική επαρχία της ιρανικής Khuzestan. Τα έξι μέρη του αγάλματος ανακαλύφθηκαν σε διαφορετικές χρονικές στιγμές και μεταφέρθηκαν στο Μουσείο Τεχεράνης, ενώ εκτίθονταν σε διαφορετικά τμήματα του. 

Όταν τοποθετήθηκαν για πρώτη φορά δίπλα-δίπλα τον Αύγουστο του 2015, ήταν δυνατή η μερική ανακατασκευή του αγάλματος. Τρία μέρη συναρμολογήθηκαν για να σχηματίσουν ένα υπερυψωμένο αριστερό βραχίονα. Αυτό βοήθησε στην ανακατασκευή της στάσης του αγάλματος: μια ανδρική φιγούρα που κλίνει προς το αριστερό χέρι, στο οποίο κρατά δόρυ, ένα τυπικό μοτίβο των ελληνιστικών ηγεμόνων.

Ψηφιακή ανακατασκευή χάλκινου αγάλματος της ελληνιστικής περιόδου
Το ανακατασκευασμένο αριστερό χέρι του αγάλματος
Οι έρευνες επικεντρώθηκαν στη συνέχεια στην κεφαλή του αγάλματος. Είχε υποστεί αρκετές ζημιές στην αρχαιότητα και ως εκ τούτου ήταν αδύνατο να προσδιοριστεί ποιος απεικονίζεται. Προκειμένου να ανακατασκευαστούν τα αυθεντικά χαρακτηριστικά, δημιουργήθηκε ένα ψηφιακό 3D μοντέλο με τη χρήση φωτογραμμετρίας. Εδώ, η καλύτερη διατηρημένη δεξιά πλευρά του προσώπου χρησιμοποιήθηκε για να μας παρέχει την υφή της αριστερής πλευράς μέσω αντικατοπτρισμού. Παραμορφωμένα και εκλιπόντα  χαρακτηριστικά του προσώπου, διορθώθηκαν και  συμπληρώθηκαν στο μοντέλο. Στο τέλος του προγράμματος μια ψηφιακή 3D εκτύπωση της ανακατασκευασμένης κεφαλής από πολυμερές υλικό θα παραδοθεί στο Μουσείο. 

Το άγαλμα αποτελεί την πιο εντυπωσιακή μαρτυρία της ελληνιστικής εποχής στο Ιράν. Η ανακατασκευή του στοχεύει να αναδείξει την ποιότητα και τη σημασία της.








0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου