Τρίτη, 19 Ιανουαρίου 2016

To ντιζάιν μπαίνει, επιτέλους, στα πωλητήρια των μουσείων


To ντιζάιν μπαίνει, επιτέλους, στα πωλητήρια των μουσείων
Μια κόμικ εκδοχή της Παριζιάνας θα κοσμεί τα προϊόντα του ΤΑΠ.
Η Θεά των Οφεων με πίξελ, η «Παριζιάνα» και το «Πτηνό που Ραμφίζει» με κόμικ τεχνοτροπία και η «Αψίδα του Γαλερίου» με γεωμετρικούς όγκους είναι ορισμένα από τα νέα σχέδια που θα κοσμήσουν τα καινούργια προϊόντα του ΤΑΠ. Το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων εκτιμά ότι οι πρώτες παραγωγές με τα σχέδια των ντιζάινερ που διακρίθηκαν σε πρόσφατο διαγωνισμό θα είναι διαθέσιμα στα πωλητήρια που διαχειρίζεται, από τον ερχόμενο Μάιο.

Τα σχέδια των δέκα διακριθέντων ντιζάινερ και σχεδιαστικών γραφείων δεν θα αξιοποιηθούν άπαξ από το ΤΑΠ. Αντιθέτως, οι νικητές θα συνεργαστούν με το ταμείο παράγοντας σχέδια για τα επόμενα δύο χρόνια, δημιουργώντας έτσι μια ενιαία οπτική ταυτότητα στα προϊόντα των πωλητηρίων αντάξια με τα αυτήν του εξωτερικού. «Για πρώτη φορά αποσυνδέουμε τον σχεδιασμό από την παραγωγή. Στόχος είναι να έχουμε μια συνεχόμενη ροή στην τροφοδοσία των πωλητηρίων με προϊόντα», τονίζει ο Γιάννης Καρλόπουλος, γραφίστας, σχεδιαστής οπτικής επικοινωνίας και μέλος του Δ.Σ. του ΤΑΠ.

Στο πλαίσιο του διαγωνισμού, οι συμμετέχοντες έπρεπε να δημιουργήσουν τρία σχέδια –ένα από τα οποία εμπνευσμένο από τη Ρωμαϊκή ή τη Βυζαντινή εποχή– βασισμένα σε τρεις θεματικές ενότητες, από τον Παρθενώνα και τον Λευκό Πύργο μέχρι το Δαχτυλίδι του Μίνωα και τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων, αλλά και να αποδώσουν γραφιστικά αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες των μνημείων, όπως κιονόκρανα ή κατόψεις ναών. Οι νικητές του διαγωνισμού θα αναλάβουν την εκπόνηση ακόμη επτά σχεδίων που θα αποφασίσει το ΤΑΠ, με αποτέλεσμα τη συνολική παραγωγή 100 νέων σχεδίων για τα προϊόντα των πωλητηρίων. Οι αντίστοιχες εφαρμογές δεν θα περιορίζονται στις συνηθισμένες κούπες και μπρελόκ, αλλά θα επεκταθούν σε φλιτζάνια του εσπρέσο, θήκες κινητών τηλεφώνων και τάμπλετ, φωτιστικά, ακόμη και κουδουνίστρες.

Τόνωση της αγοράς

Ο προϋπολογισμός για τον σχεδιασμό ανέρχεται σε περίπου 200 χιλιάδες ευρώ, σε βάθος διετίας. «Με αυτόν τον τρόπο επιδιώκουμε την τόνωση της ελληνικής γραφιστικής αγοράς και των παραγωγών που θα δημιουργήσουν τα τελικά προϊόντα», σημειώνει ο κ. Καρλόπουλος. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του ταμείου, τα νέα προϊόντα θα διατίθενται πρώτα στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης, στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, στο Αρχαιολογικό και το Βυζαντινό Μουσείο της Θεσσαλονίκης, στο Μουσείο Ηρακλείου και στα πωλητήρια των αρχαιολογικών χώρων της Βεργίνας, των Δελφών, της Αρχαίας Ολυμπίας και της Κνωσού.


Πηγή: Σ. Ιωαννίδης, Καθημερινή





0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου