Παρασκευή, 24 Ιουνίου 2016

Το ΤΑΠ για τα προβλήματα στη λειτουργία αναψυκτηρίων σε αρχαιολογικούς χώρους


Το ΤΑΠ για τα προβλήματα στη λειτουργία αναψυκτηρίων σε αρχαιολογικούς χώρους

Με αφορμή δημοσιεύματα του Τύπου σχετικά με προβλήματα που παρουσιάστηκαν στη λειτουργία αναψυκτηρίων σε αρχαιολογικούς χώρους της χώρας, το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων (ΤΑΠ) επισημαίνει ότι το πρόβλημα ανέκυψε σε συγκεκριμένους αρχαιολογικούς χώρους και ότι έχουν προκηρυχθεί δύο διαγωνισμοί τους οποίους οι πρώην μισθωτές προσβάλλουν στα δικαστήρια, με αποτέλεσμα να προκαλούνται καθυστερήσεις.

Το ΤΑΠ σημειώνει ότι εγκατέστησε μηχανήματα αυτόματων πωλητών και ότι βρίσκεται σε δικαστική διαμάχη με τον μισθωτή του αναψυκτηρίου της Ακρόπολης σχετικά με τη λήξη της μίσθωσης και ότι θα ερευνήσει τις καταγγελίες ότι το αναψυκτήριο δεν πωλούσε νερό, προκειμένου οι πελάτες να αγοράζουν ακριβότερα προϊόντα.

Όσο για τα πωλητήρια, επισημαίνει ότι προβλήματα παρουσιάζονται σε μεμονωμένες περιπτώσεις.

Όλη η ανακοίνωση του ΤΑΠ:

«Το πρόβλημα ανέκυψε σε συγκεκριμένους αρχαιολογικούς χώρους. Δηλαδή, στην Αρχαία Ολυμπία, στο Ασκληπιείο της Κω, στη Λίνδο της Ρόδου και στην Αρχαία Μεσσήνη. Πρόκειται για αναψυκτήρια των οποίων έχουν λήξει τα συμβόλαια των προηγούμενων μισθωτών και για τη νέα μίσθωση διεξάγεται διαγωνισμός με όρους και κριτήρια που εξασφαλίζουν την ποιότητα υπηρεσιών και προϊόντων και την οικονομική φερεγγυότητα των μισθωτών ώστε να διασφαλιστεί ότι το ελληνικό δημόσιο θα εισπράττει τα μισθώματα.

» Το ΤΑΠ έχει προκηρύξει δύο διαγωνισμούς τους οποίους οι πρώην μισθωτές προσβάλλουν συστηματικά στα δικαστήρια προκαλώντας καθυστερήσεις. Και για τους δύο διαγωνισμούς το ΤΑΠ έχει δικαιωθεί με δικαστικές αποφάσεις, οι οποίες όχι μόνο απέρριψαν τις προσφυγές, αλλά –επιπλέον- στο σκεπτικό τους διαπιστώνουν μακροχρόνια προβλήματα και δυσλειτουργίες ως προς την ποιότητα των υπηρεσιών και των προϊόντων που παρείχαν οι πρώην μισθωτές. Συγκεκριμένα, οι δικαστικές αποφάσεις εντοπίζουν θέματα συμπεριφοράς των μισθωτών προς τους τουρίστες, προβλήματα καθαριότητας και υψηλών τιμών, μη διάθεση διατιμημένων προϊόντων επ΄ ωφελεία ακριβών προϊόντων, μη καταβολή ή μη έγκαιρη καταβολή μισθωμάτων, μη νόμιμη παρακράτηση των μισθίων και μη απόδοσή τους, φορολογικές, αγορανομικές και υγειονομικές παραβάσεις (αποφάσεις αρ. 1379 και 1380/2016 του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών). Με βάση και τις αναφορές των δικαστικών αποφάσεων, το ΤΑΠ συνεχίζει στο δρόμο της εξυγίανσης και της οριστικής αντιμετώπισης παθογενειών του παρελθόντος. Στόχος είναι η απρόσκοπτη λειτουργία όλων των αναψυκτηρίων και η βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών και των προϊόντων μέσα σε ένα σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον που θα αναδεικνύει τους χώρους πολιτισμού εντός των οποίων παρέχονται και θα συμβάλλει στην καλή εικόνα της χώρας ως τουριστικού προορισμού.

Η κακή εικόνα που δίνουν οι τέσσερις αρχαιολογικοί χώροι, δεν φαίνεται να προβληματίζει στο ελάχιστο την ηγεσία του ΤΑΠ και του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. Θα μπορούσε να αποφευχθεί εάν οι διαδικασίες για νέους μισθωτές είχαν κινηθεί από πέρσι, αφού ήταν γνωστό πότε έληγε το κάθε συμβόλαιο. Τότε θα υπήρχε χρόνος για να αντιμετωπισθεί όποια προσφυγή.

Ακόμα και τώρα, στην καρδιά του καλοκαιριού, και παρότι αναφέρεται πως το ταμείο έχει δικαιωθεί με δικαστικές αποφάσεις, δεν υπάρχει καμία δημοσιοποίηση ώστε να συνεχιστεί ο διαγωνισμός. Σημειώνουμε επίσης ότι επιδίωξη είναι να δοθούν τα αναψυκτήρια σε αλυσίδα εστίασης, κάτι που βρίσκει αντίθετο τον σύνδεσμο των μικρομεσαίων ιδιοκτητών κυλικείων.

» Προκειμένου να αντιμετωπιστεί η καθυστέρηση της διαγωνιστικής διαδικασίας λόγω των προσφυγών και μέχρι την έναρξη της λειτουργίας των αναψυκτηρίων με τις νέες προδιαγραφές, το ΤΑΠ εγκατέστησε μεγάλο αριθμό μηχανημάτων αυτόματων πωλητών μεταξύ άλλων και σε αυτούς τους τέσσερις αρχαιολογικούς χώρους. Τα μηχανήματα αυτά διαθέτουν σε τιμές διατίμησης προϊόντα όπως νερό, αναψυκτικά και σνακ. Οι αυτόματοι πωλητές, εφοδιάζονται πλέον επαρκώς και οι έλεγχοι ως προς την επάρκεια των προϊόντων τους είναι συνεχείς.

Το επαρκώς, συζητείται. Όπως συζητείται και το αν είναι επαρκείς οι τρεις αυτόματοι πωλητές που μπήκαν  στην Ακρόπολη. Μιλάμε για χώρους που δέχονται χιλιάδες επισκεπτών κάθε μέρα- η Ακρόπολη μπορεί να φτάσει και τις 10.000. Είναι αδύνατον να εξυπηρετηθούν τόσοι άνθρωποι από τρία μηχανήματα, στα οποία μόνο για να κρυώσει το νερό, χρειάζεται ώρα. Εάν εφοδιαστούν αμέσως μόλις αδειάσουν, φυσικά…

Το ΤΑΠ για τα προβλήματα στη λειτουργία αναψυκτηρίων σε αρχαιολογικούς χώρους


» Ως προς την περίπτωση του αναψυκτηρίου της Ακρόπολης, που βρίσκεται σε λειτουργία και σύμφωνα με καταγγελίες τουριστών και επισκεπτών στα ΜΜΕ δεν πωλούσε νερό (προϊόν σε διατίμηση) με αποτέλεσμα οι επισκέπτες να αγοράζουν άλλα ακριβότερα προϊόντα, το ΤΑΠ βρίσκεται σε δικαστική διαμάχη με τον συγκεκριμένο μισθωτή σχετικά με τη λήξη της μίσθωσης. Ως προς τις καταγγελίες, το ΤΑΠ θα προβεί στις απαραίτητες ενέργειες και σε ελέγχους μέσω των αρμόδιων υπηρεσιών. Επισημαίνεται, πάντως, ότι στο χώρο έχουν τοποθετηθεί από το ΤΑΠ τρεις αυτόματοι πωλητές που διαθέτουν επαρκή ποσότητα νερού σε τιμή διατίμησης.

» Τέλος, όσον αφορά στα πωλητήρια σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, το πρόβλημα εντοπίζεται σε μεμονωμένες περιπτώσεις όπου αρχαιοφύλακες ζητούν να λαμβάνουν πέραν των αποδοχών που ορίζονται για όλους τους δημοσίους υπαλλήλους από το Ενιαίο Μισθολόγιο, "μπόνους" 12% επί των εισπράξεων, απαίτηση που προφανώς δεν είναι δυνατόν να γίνει αποδεκτή. Αυτή η παροχή, που δεν δίνεται σε κανέναν άλλο δημόσιο υπάλληλο, έχει καταργηθεί από το 2011 όταν εφαρμόστηκε το ενιαίο μισθολόγιο το οποίο κατήργησε οποιαδήποτε άλλη αμοιβή - παροχή πέραν της μισθοδοσίας».

Εδώ προηγούνται δύο σοβαρότερα ζητήματα. Τα άτομα που λείπουν σε κάποια πωλητήρια καθώς και τα ίδια τα αντικείμενα. Άτομα λείπουν, επειδή οι προσλήψεις δεν έγιναν εγκαίρως, όπως γινόταν τόσα χρόνια και αρκετές θέσεις εποχικών έμειναν κενές. Όσο για τα αντικείμενα, όπως ξαναγράψαμε, τώρα ξεκίνησαν οι διαγωνισμοί για κάποια από αυτά, οι οποίοι δεν θα λήξουν πριν από τον Οκτώβριο.

Κι όμως, εδώ είναι το μέγιστο ζήτημα. Από τα πωλητέα είδη θα μπορούσε να εισπράττει το κράτος πολλά εκατομμύρια. Και αυτά τα χάνει. Αν η κακή εικόνα των αναψυκτηρίων επηρεάζει τους μελλοντικούς επισκέτες, οι ελλιπέστατοι κατάλογοι με πωλητέα επηρεάζουν τα οικονομικά μας. Το ΤΑΠΑ έχει έσοδα περί τα 60 εκατομμύρια ετησίως, με το 85%  να προέρχεται από τα εισιτήρια. Αυτά δηλαδή που έτσι κι αλλιώς θα έκοβαν οι επισκέπτες. Παγκοσμίως, το ποσοστό αυτό είναι μόλις 15% και τα λοιπά έσοδα προέρχονται από τα πωλητέα.

Όσο για το ποσοστό των αρχαιοφυλάκων, αυτό ισχύει από το 2011 αλλά δεν έχει δημιουργηθεί ποτέ πρόβλημα. Το σημαντικότερο: δεν αναφέρει κουβέντα για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, που θα ήταν έτοιμο, δήθεν, από πέρσι τέτοιον καιρό, αλλά δεν φαίνεται ούτε στον φετινό ορίζοντα.


Πηγή: in.gr, Αντ. Καρατάσου, Liberal





0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου