Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

«Αύγουστος» στην Ακρόπολη

Ο Απρίλιος έκλεισε για την Ακρόπολη με επισκεψιμότητα που προσέγγιζε εκείνη του Αυγούστου του 2019, κάτι που μεταφράζεται κατά μέσον όρο από...

«Αύγουστος» στην Ακρόπολη

Ο Απρίλιος έκλεισε για την Ακρόπολη με επισκεψιμότητα που προσέγγιζε εκείνη του Αυγούστου του 2019, κάτι που μεταφράζεται κατά μέσον όρο από 16.000 έως 17.000 επισκέπτες σε ημερήσια βάση.

«Η Ακρόπολη μαρτυρεί τα απίστευτα επιτεύγματα του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού και τη διαχρονική τους κληρονομιά», έγραψε χθες η Ιβάνκα Τραμπ στον λογαριασμό της στο Instagram κάτω από μια σειρά φωτογραφιών με φόντο την Ακρόπολη. Η κόρη του Ντόναλντ Τραμπ επισκέφθηκε τον Ιερό Βράχο με τον σύζυγό της Τζάρεντ Κούσνερ και προστέθηκαν στους χιλιάδες διάσημους και λιγότερο γνωστούς επισκέπτες που φέτος έχουν πραγματικά κατακλύσει το οικουμενικό μνημείο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία επισκεψιμότητας που παραχωρήθηκαν στην «Κ», ο μήνας Απρίλιος έκλεισε για την Ακρόπολη με επισκεψιμότητα που προσέγγιζε εκείνη του Αυγούστου του 2019, κάτι που μεταφράζεται κατά μέσον όρο από 16.000 έως 17.000 επισκέπτες σε ημερήσια βάση. Ακόμη και για τον Ιερό Βράχο, που αποτελεί πόλο έλξης επισκεπτών από όλα τα σημεία του πλανήτη, αυτοί οι αριθμοί προκαλούν χαμόγελα αλλά και πονοκέφαλο στο υπουργείο Πολιτισμού, καθώς εκτιμάται ότι τον Αύγουστο του 2023 η κίνηση θα είναι πολλαπλάσια.

Σε όλη τη χώρα, άλλωστε, αναμένεται έκρηξη της τουριστικής κίνησης αφού πολλές ξένες αεροπορικές εταιρείες, από το Καζακστάν μέχρι τη Σεούλ, συνδέονται με την Αθήνα («Κ», 30/5/2023) ενώ η Aegean θα διαθέσει το μεγαλύτερο πρόγραμμα πτήσεων στην ιστορία της το φετινό καλοκαίρι. Σε αυτή την εξίσωση προσθέστε και τα κρουαζιερόπλοια με τους τουρίστες που κατεβαίνουν στο λιμάνι του Πειραιά με προορισμό το κέντρο της πρωτεύουσας και την Ακρόπολη, και θα έχετε μια εικόνα του φετινού καλοκαιριού στην πρωτεύουσα.

Η συγκέντρωση των επισκεπτών είναι αναμενόμενο να δημιουργήσει τις γνωστές ουρές έξω από την είσοδο των Προπυλαίων. Πρόκειται για διαχρονικό ζήτημα, που οφείλεται κατά βάση στη συγκέντρωση μεγάλων τουριστικών γκρουπ τις πρωινές ώρες αντί για την κατανομή τους μέσα στη μέρα. Μαζί τους περιμένουν στην ουρά και μεμονωμένοι επισκέπτες, οικογένειες και μικρότερες ομάδες τουριστών. Οι ουρές είχαν μειωθεί αισθητά τα χρόνια της πανδημίας, αλλά φέτος ο τουρισμός έχει επανακάμψει και τα μεγάλα γκρουπ εμφανίζονται πολύ νωρίτερα μέσα στη χρονιά.

Η διαχείριση του μεγάλου όγκου επισκεπτών δεν είναι εύκολη υπόθεση, καθώς η μορφολογία της Ακρόπολης και η σημερινή διαμόρφωση του χώρου επιτρέπουν τη χρήση μιας εισόδου για τους επισκέπτες, με αποτέλεσμα να δημιουργείται συνωστισμός. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», για την αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου ο Οργανισμός Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων του υπουργείου Πολιτισμού προτίθεται να εισαγάγει πιλοτικά τις «ζώνες επισκεψιμότητας» από το φετινό καλοκαίρι για μεμονωμένους επισκέπτες.

Το σχέδιο του ΥΠΠΟΑ βρίσκεται σε τελική φάση επεξεργασίας και είναι πολύ πιθανό να εφαρμοστεί μέσα στον Ιούνιο, ώστε να δοκιμαστεί σε μεμονωμένους επισκέπτες και αργότερα να εφαρμοστεί και στα μεγάλα γκρουπ. Οι ζώνες επισκεψιμότητας θα εμφανίζονται κατά την έκδοση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και οι επισκέπτες θα «κλείνουν» την επίσκεψή τους σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (μένει να αποσαφηνιστεί εάν θα είναι μία ή δύο ώρες) και θα περιηγούνται στην Ακρόπολη. Η απόδοση του μέτρου θα μετρηθεί από τις υπηρεσίες του ΟΔΑΠ και όπου χρειαστεί θα γίνουν παρεμβάσεις για τη βελτίωσή του ώστε αργότερα –προφανώς από την επόμενη τουριστική περίοδο– να επεκταθεί και στα οργανωμένα γκρουπ τουριστών.

Θα ήταν ευχής έργον να εφαρμοστούν οι ζώνες επισκεψιμότητας όπως γίνεται και σε μεγάλα μνημεία διεθνώς, ώστε να υπάρχει μια κατανομή των επισκεπτών καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, αλλά και να δημιουργηθεί μια νέα κουλτούρα επισκέπτη ώστε να ωφελούνται και όσοι ταξιδεύουν από μακριά για την εμπειρία της Ακρόπολης αλλά και όσοι εργάζονται πάνω σε αυτή.


Πηγή: Σ. Ιωαννίδης, Καθημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια