Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Νεότερα για τα αρχαία γκράφιτι του Colosseum

Ένας συντηρητής στέκεται μπροστά σε τοίχο με υπολείμματα τοιχογραφιών και γκράφιτι στο αρχαίο Colosseum της Ρώμης. Ιταλοί συντηρητές ...

Ένας συντηρητής στέκεται μπροστά
σε τοίχο με υπολείμματα τοιχογραφιών και γκράφιτι
στο αρχαίο Colosseum της Ρώμης.

Ιταλοί συντηρητές που διενεργούν εργασίες συντήρησης και καθαρισμού στο Colosseum ανακάλυψαν υπολείμματα τοιχογραφιών που υποδεικνύουν ότι το εσωτερικό του διασημότερου ρωμαϊκού μνημείου του κόσμου μπορεί να ήταν πολύχρωμα ζωγραφισμένο στους ρωμαϊκούς χρόνους.

Η 2.000 ετών αρένα, όπου μονομάχοι έδιναν αιματηρές μάχες για την ψυχαγωγία του πλήθους, φαινόταν αρχικά πολύ διαφορετική από το πέτρινο δαχτυλίδι, που αποτελούσε ένα από τα σύμβολα της Ρώμης.

Σε εργασίες που γίνονταν σε ένα πέρασμα, κλειστό για το κοινό εδώ και δεκαετίες, οι συντηρητές απόξεσαν άλατα χρόνων και μαύρη ρύπανση από τα καυσαέρια των αυτοκινήτων για να ανακαλύψουν έκπληκτοι υπολείμματα τοιχογραφιών, με το έντονο κόκκινο, το μπλε, το πράσινο και το λευκό χρώμα να παραμένει ακόμα ορατό.

«Αυτή είναι μια όμορφη αρχαιολογική έκπληξη», δηλώνει στο Reuters την Παρασκευή, η Mariarosaria Barbera, Επικεφαλής της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας της Ρώμης. «Ακόμα και σε ένα μνημείο τόσο γνωστό όσο είναι αυτό, που έχει μελετηθεί σε όλο τον κόσμο, υπάρχουν ακόμα νέα πράγματα για να ανακαλύψουμε.»

Η ομάδα ανακάλυψε επίσης αρχαία σκίτσα από θεατές που ζωγράφισαν στεφάνια νίκης και φοίνικες, τα σύμβολα της νίκης για την επιτυχία των μονομάχων. Βρέθηκε επίσης η λατινική λέξη «Vind», που αναφέρεται σε νίκη ή εκδίκηση.

Τοίχος με υπολείμματα τοιχογραφιών και σκίτσα θεατών στο Colosseum της Ρώμης.
Οι αναστηλωτές ανακάλυψαν τις τοιχογραφίες σε ένα πέρασμα που οδηγεί στο υψηλότερο επίπεδο θέσεων, μια ξύλινη κλίμακα θέσεων που προορίζονταν για τις χαμηλότερες κοινωνικές τάξεις, αρκετά απομακρυσμένες από το οπτικό πεδίο δράσης της αρένας.

Οι γερουσιαστές είχαν τις θέσεις τους στον πρώτο όροφο, ενώ ο Αυτοκράτορας και οι ιέρειες «Vestal Virgin» είχαν ειδικές θέσεις-κουτιά με την καλύτερη θέα στην αρένα.
Η μπλε χρωστική ουσία ήταν μια δαπανηρή πολυτέλεια για εκείνη την εποχή, άρα η χρήση του σε ένα διάδρομο που οδηγεί προς τα φτηνά καθίσματα της αρένας υποδεικνύει ότι το υπόλοιπο εσωτερικό του σταδίου μπορεί να είχε πλούσια και περίπλοκη διακόσμηση, σύμφωνα με την Barbera.

Οι τοιχογραφίες χρονολογούνται πιθανότατα μετά το 217 μ.Χ., όταν μια πυρκαγιά στο Colosseum κατέστρεψε την ξύλινη κλίμακα.

Νέα Αποκατάσταση

Το Colosseum, γνωστό στους ρωμαϊκούς χρόνους ως το Αμφιθέατρο του Φλαβιανού, έχει υποφέρει σε μεγάλο βαθμό εδώ και δύο χιλιετίες αν μη τι άλλο, από τη ρύπανση από ένα δρόμο κυκλοφορίας δίπλα στο μνημείο, λίγα μόλις βήματα μακριά.

Άλλο σημείο τοίχου με υπολείμματα τοιχογραφιών και γκράφιτι στο αρχαίο Colosseum της Ρώμης.
Το εξωτερικό του κτιρίου, που επισκέπτονται εκατομμύρια τουρίστες κάθε χρόνο, καλυπτόταν αρχικά από ένα αστραφτερά λευκό μάρμαρο που αφαιρέθηκε κατά τη διάρκεια των αιώνων για να χρησιμοποιηθεί αλλού.

Οι τοιχογραφίες αποκαλύφθηκαν κατά την πρώτη πλήρη αποκατάσταση του μνημείου μετά από 73 χρόνια, προϋπολογισμού 25 εκατομμυρίων ευρώ με σκοπό να καθαριστεί ολόκληρο το κτίριο μέχρι το 2015.

Μετά την αποκατάσταση, περίπου το 25% του Colosseum θα είναι ανοιχτό για τους επισκέπτες, ιδιαίτερα το υπόγειο δίκτυο από σήραγγες, αποθήκες και κλουβιά.

Άλλο σημείο τοίχου με υπολείμματα τοιχογραφιών και γκράφιτι στο αρχαίο Colosseum της Ρώμης.
Το έργο χρηματοδοτείται από την εταιρεία πολυτελή υποδημάτων Tod, ένας από τους πολλούς ιδιώτες επενδυτές που αποφάσισε να παρέμβει για να βοηθήσει την χρεωμένη ιταλική κυβέρνηση να διατηρήσει τον πλούτο των ιστορικών μνημείων της χώρας.

Οι συντηρητές έχουν καθαρίσει μόνο ένα μικρό μέρος του μνημείου μέχρι τώρα, και ελπίζουν να αποκαλύψουν τις λεπτομέρειες των τοιχογραφιών προκειμένου να καταλάβουμε τι απεικονίζουν οι τοιχογραφίες και τα σημάδια των επισκεπτών του αμφιθεάτρου ανά τους αιώνες.

Χαρακτηριστική περίπτωση είναι μια πιο σύγχρονη γραφή, που φέρει το όνομα «Luigi» σκαλισμένο σε ένα καλά διατηρημένο κόκκινο τμήμα της τοιχογραφίας. Δίπλα είχε σβηστεί η ημερομηνία «1620», και το «J. Milber από το Στρασβούργο, 1902».


Πηγή: N. O'Leary, Reuters

Δεν υπάρχουν σχόλια