Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

«Σχολείο» η Ελλάδα για τους έφηβους του κόσμου

Εικόνα από την επίσκεψη των μαθητών των «Θερινών Σχολείων» στις Μυκήνες, σε μία από τις εκδρομές του προγράμματος Είναι έφηβοι, έρχοντ...

Εικόνα από την επίσκεψη των μαθητών των «Θερινών Σχολείων» στις Μυκήνες,
σε μία από τις εκδρομές του προγράμματος
Είναι έφηβοι, έρχονται από διαφορετικά μέρη του κόσμου και τους ενώνει η αγάπη για τα ελληνικά. Οι «μαθητές» των «Θερινών Σχολείων», ενός θεσμού που για τρίτο καλοκαίρι διοργανώνει η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών (σε συνεργασία με το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο και το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού) αξιοποιώντας κοινοτικά κονδύλια, φιλοξενήθηκαν στην Αθήνα.

Εβδομήντα μαθητές γυμνασίου και λυκείου από την Ευρώπη, την Αμερική, την Αυστραλία και την Ασία (από τη Γρανάδα της Ισπανίας, την Αδελαΐδα της Αυστραλίας, από το Πεκίνο της Κίνας, από τη Νέα Υόρκη και από το Γενικό Λύκειο Φερών Έβρου) συμμετείχαν στους δύο κύκλους φιλοξενίας (από 15 ημέρες) των Θερινών Σχολείων.

Η δράση τους αποτελεί ουσιαστικά ένα εξερευνητικό ταξίδι στη γνώση, καθώς οι συμμετέχοντες, κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στην Αθήνα, προσκαλούνται να γνωρίσουν την Αθήνα και την Ελλάδα του σήμερα, την ελληνική ιστορία, τη φιλοσοφία και τον πολιτισμό από την αρχαιότητα έως σήμερα, μέσα από σύγχρονες και ελκυστικές διδακτικές μεθόδους.

Το ημερήσιο πρόγραμμα που παρακολούθησαν οι μαθητές ήταν ποικίλο. Η διδασκαλία διεξήχθη σε χώρους όπως αυτός της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, το κεντρικό κτίριο του Πανεπιστημίου Αθηνών στα Προπύλαια, το Μουσείο του Πανεπιστημίου Αθηνών που στεγάζεται στο παλιό πανεπιστήμιο στην Πλάκα, το νεοκλασικό κτίριο του Ιδρύματος Ωνάση, το Λαογραφικό Μουσείο στην οικία Αγγελικής Χατζημιχάλη στην Πλάκα, όπου οι νέοι επισκέπτες παρακολούθησαν διαλέξεις και συμμετείχαν σε εργαστήρια. Τα μαθήματα αφορούν την Ελληνική Ιστορία, τη Λογοτεχνία, την Τέχνη, τη Φιλοσοφία. Παράλληλα, με την ξενάγησή τους στην αρχαία Αγορά, την ανάβαση στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης, την εκδρομή στην Επίδαυρο, τις Μυκήνες, την Αρχαία Ολυμπία, το Σούνιο και την περιπλάνησή τους στην πόλη οι μαθητές συνδέουν με βιωματικό τρόπο τη γνώση με τον χώρο και τα ευρήματα. Το πρόγραμμα συμπληρώθηκε -εκτός από τους περιπάτους και τις επισκέψεις που έγιναν σε σημαντικούς τόπους της Αθήνας και της ευρύτερης περιοχής της Αττικής, της Στερεάς Ελλάδας-, σε μουσεία, σε χώρους έρευνας όπου προάγεται η επιστήμη και η γνώση, σε αθλητικές εγκαταστάσεις, σε εορταστικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες, ενώ οι επισκέπτες έκαναν και τις βουτιές τους στα γαλανά νερά της πατρίδας μας.


Ιδιαίτερα σημαντικό όμως, κυρίως για τους μαθητές που προέρχονται από τα σχολεία του εξωτερικού, είναι να έρθουν σε επαφή και με τη σύγχρονη Αθήνα, τη σύγχρονη Ελλάδα, με την καθημερινή ζωή του νεοέλληνα με τον τρόπο ζωής και σκέψης του. Η θεματική ενότητα που αφορά την καθημερινή ζωή και τον υλικό βίο επιχειρεί να γνωρίσει στα παιδιά τους βασικούς παραγωγικούς τομείς της σύγχρονης Ελλάδας, τον τρόπο οργάνωσης της ελληνικής εκπαίδευσης, να τους φέρει σε επαφή με καθημερινές συνήθειες των Ελλήνων, όπως τους βασικούς τρόπους και τα μέσα μετακίνησής τους, τις διατροφικές τους συνήθειες, τους τρόπους που επιλέγουν να αξιοποιούν τον ελεύθερο χρόνο τους και να διασκεδάζουν, να τους γνωρίσει σημαντικά ήθη και έθιμα της ελληνικής κοινωνίας.

Μέχρι τώρα στα «Θερινά Σχολεία» έχουν συμμετάσχει 190 παιδιά από τη Γαλλία, την Κροατία, την Ολλανδία, τη Βουλγαρία, την Αμερική, την Αυστραλία, το Βέλγιο αλλά και από λύκεια της Ελλάδας. Αν και η ευρωπαϊκή επιδότηση των 150.000 ευρώ εξαντλείται φέτος, το Ίδρυμα Ωνάση αναζητεί καινούργια φόμουλα για να συνεχίσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα.


Πηγή: Α. Καραλή, Έθνος

Δεν υπάρχουν σχόλια