Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Στο ΚΑΣ η μελέτη της «Αττικό Μετρό»

Περίπου 40 εκατομμύρια ευρώ και τρία χρόνια καθυστέρηση επιπλέον υπολογίζει η «Αττικό Μετρό» το κόστος για τη διατήρηση των αρχαιοτήτων...


Στο ΚΑΣ η μελέτη της «Αττικό Μετρό»
Περίπου 40 εκατομμύρια ευρώ και τρία χρόνια καθυστέρηση επιπλέον υπολογίζει η «Αττικό Μετρό» το κόστος για τη διατήρηση των αρχαιοτήτων.
Λειτουργία τον Απρίλιο του 2023 και επιπλέον κόστος περίπου 15 εκατ. ευρώ με την επιλογή της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων, προβλέπει για τον σταθμό Βενιζέλου η μελέτη της «Αττικό Μετρό», σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Κ». 

Η ίδια μελέτη, που κατατέθηκε προχθές στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, προβλέπει ότι αν ο σταθμός κατασκευαστεί με τη διατήρηση των αρχαιοτήτων in situ –όπως ισχύει σήμερα– αυτό θα σημαίνει παράδοση του έργου το 2026 και πολλαπλασιασμός του κόστους στα 55 εκατ. ευρώ.

Αυτό το δίλημμα θα παρουσιάσει η εταιρεία στα μέλη του ΚΑΣ την επόμενη εβδομάδα, όπως όλα δείχνουν, όταν θα κληθούν να γνωμοδοτήσουν εκ νέου για το πώς θα συνεχιστεί η κατασκευή του πολύπαθου σταθμού, κάτω από τον οποίο έχουν βρεθεί σημαντικές αρχαιότητες.

Η μελέτη της «Αττικό Μετρό» θα παρουσιάσει μια σειρά επιχειρημάτων για την αιτιολόγηση της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων αλλά και τη μορφολογία του σταθμού που δεν θα αλλάξει σε σχέση με τα αρχιτεκτονικά σχέδια του 2017. Έτσι, επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων θα γίνει σε ποσοστό 92%, ενώ το τετράπυλο και άλλες αρχαιότητες θα τοποθετηθούν στην ίδια θέση. Επίσης, η στάθμη στο υπόγειο του σταθμού θα χαμηλώσει ώστε οι αρχαιότητες να τοποθετηθούν στη στάθμη που εντοπίστηκαν. Ο σταθμός θα έχει δύο εισόδους για το κοινό, το οποίο θα μπορεί να επισκέπτεται τις αρχαιότητες αυτοτελώς. Η εταιρεία υποστηρίζει επίσης ότι η λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης είναι ασφαλέστερη για τις ίδιες τις αρχαιότητες αλλά και τους εργαζομένους του μετρό.

Η επίμαχη συνεδρίαση του ΚΑΣ προβλέπεται αρκετά θερμή, καθώς η κατασκευή του μετρό αναδεικνύεται ως ένα από τα πιο πολιτικά χρωματισμένα έργα, τουλάχιστον της δεκαετίας, που έχει καταφέρει να διχάσει ουκ ολίγες φορές τη Θεσσαλονίκη αλλά και την επιστημονική κοινότητα των αρχαιολόγων με ένθερμους υποστηρικτές και των δύο πλευρών.

Αίτημα παράστασης στη συνεδρίαση του ΚΑΣ ετοιμάζεται να υποβάλει η Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης, που υπερασπίζεται την κατασκευή του σταθμού με την κατά χώρα διατήρηση των αρχαιοτήτων και στην Αθήνα θα βρεθεί ο επικεφαλής της πρωτοβουλίας και πρώην δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης. Παράσταση έχει ζητήσει, επίσης, η εκτελεστική επιτροπή της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Υπαλλήλων του ΥΠΠΟ, αν και το θέμα του μετρό δύσκολα προσμετρείται στη συνηθισμένη συνδικαλιστική ατζέντα. 

Εάν το ΚΑΣ γνωμοδοτήσει υπέρ της απόσπασης, θα είναι η τρίτη φορά που ο σταθμός Βενιζέλου αλλάζει ρότα από το 2006 όταν ξεκίνησαν οι αρχαιολογικές έρευνες του έργου. Η επιλογή της απόσπασης των αρχαιοτήτων προκρίθηκε το 2013 επί Ν.Δ., ακυρώθηκε το 2015 επί ΣΥΡΙΖΑ και τώρα φαίνεται ότι θα επανέλθει. Μέχρι σήμερα ο εργολάβος του έργου έχει εισπράξει σε αποζημιώσεις για διάφορες καθυστερήσεις περί τα 200 εκατ. ευρώ («Κ», 22/10/2019) μέσω διαιτητικών δικαστηρίων.


Πηγή: Σ. Ιωαννίδης, Γ. Λιάλιος, Καθημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια