Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Ένα αγαλματίδιο 13.500 ετών αποκαλύπτει την προέλευση της κινεζικής τέχνης

Το μικροσκοπικό αυτό πτηνό θεωρείται το αρχαιότερο γνωστό δείγμα τρισδιάστατης τέχνης σε Κίνα και ολόκληρη την Ανατολική Ασία.

Ένα αγαλματίδιο 13.500 ετών αποκαλύπτει την προέλευση της κινεζικής τέχνης


Το μικροσκοπικό αυτό πτηνό θεωρείται το αρχαιότερο γνωστό δείγμα τρισδιάστατης τέχνης σε Κίνα και ολόκληρη την Ανατολική Ασία.

Ένα μικροσκοπικό πτηνό, λαξεμένο σε οστό και ηλικίας 13.500 ετών, αποκαλύπτει, σύμφωνα με τους ερευνητές, την προέλευση της κινεζικής τέχνης, αντιπροσωπεύοντας ένα διαφορετικό υφολογικό μοτίβο από τα προϊστορικά τρισδιάστατα έργα σε άλλα σημεία του κόσμου.   

Το αγαλματίδιο, που εντοπίστηκε στην περιοχή Lingjing στην επαρχία Χενάν της κεντρικής Κίνας, αποτυπώνει ένα όρθιο πουλί πάνω σε ένα βάθρο και, σύμφωνα με τους επιστήμονες, δημιουργήθηκε με λίθινα εργαλεία και τέσσερις μεθόδους σμιλέματος: απόξεση, σκάλισμα, γδάρσιμο και εγκοπή.    



Ηλικίας περίπου 13.500 χρόνων, το γλυπτό θεωρείται το αρχαιότερο γνωστό δείγμα τρισδιάστατης τέχνης σε Κίνα και ολόκληρη την Ανατολική Ασία και προηγείται κατά 8.500 χρόνια άλλων ανακαλύψεων στη συγκεκριμένη περιοχή του κόσμου - παρότι έχουν εντοπιστεί προϊστορικές αφηρημένες εγχαράξεις σε οστά και πέτρα ή σε προσωπικά στολίδια φτιαγμένα από δόντια ζώων ή κοχύλια.   

Το γλυπτό, προϊόν μιας κουλτούρας κυνηγών-τροφοσυλλεκτών της Εποχής των Παγετώνων, έχει ύψος μόλις 1,5 εκατοστού και αναπαριστά ένα ωδικό πουλί.

Ένα αγαλματίδιο 13.500 ετών αποκαλύπτει την προέλευση της κινεζικής τέχνης

«Εξετάζοντας το αγαλματίδιο αυτό στο μικροσκόπιο και βλέποντας την τρισδιάστατη υψηλής ανάλυσης αναπαράστασή του είναι μια συγκινητική εμπειρία. Καθώς ανοίγει ένα παράθυρο στην τέχνη ενός σπουδαίου καλλιτέχνη» αναφέρει ο αρχαιολόγος Φραντσέσκο ντ'Έρικο του Εθνικού Κέντρου για Επιστημονική Έρευνα της Γαλλίας.   
Τα αρχαιότερα γλυπτά της ανθρωπότητας, φτιαγμένα με φίλντισι από χαυλιόδοντα μαμούθ, είναι ηλικίας 40.000 χρόνων κι έχουν εντοπιστεί στη νότια Γερμανία.   

Το πτηνό έχει σκαλιστεί με τέτοια μαεστρία πάνω σε οστό άγνωστου θηλαστικού, ώστε ο καλλιτέχνης έφτιαξε την ουρά ελαφρώς μεγαλύτερη ώστε το αγαλματίδιο να μη γέρνει μπροστά, κάτι που υποδεικνύει γνώση τού πώς να επιτευχθεί η ισορροπία, εξηγεί ο ντ'Έρικο, επικεφαλής συγγραφέας της έρευνας που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση PLOS ONE.   

Δεν είναι ακόμα σαφές αν τα τρισδιάτατα έργα προέκυψαν ανεξάρτητα και παράλληλα σε πολλές περιοχές ή αν έλκουν την καταγωγή τους από ένα προϊστορικό κέντρο εκκίνησης. Σύμφωνα με τον ντ'Έρικο, το μικροσκοπικό γλυπτό διαφέρει σε μέγεθος, στιλ και τεχνολογία από αρχαιότερα και πιο σύγχρονα γλυπτά που έχουν βρεθεί σε Ευρώπη και Σιβηρία, υποδεικνύοντας πως εμπίπτει σε μια ξεχωριστή καλλιτεχνική παράδοση της Κίνας.   

«Η ανακάλυψη αναγνωρίζει μια αυθεντική καλλιτεχνική παράδοση και πηγαίνει πίσω πάνω από 8.500 χρόνια την αναπαράσταση πτηνών στην κινεζική τέχνη. Το αγαλματίδιο διαφέρει τεχνολογικά και υφολογικά από άλλα δείγματα που έχουν βρεθεί σε δυτική Ευρώπη και Σιβηρία. Και ίσως είναι ο χαμένος κρίκος στην καταγωγή της κινεζικής γλυπτικής της παλαιολιθικής εποχής» αναφέρει η ανακοίνωση των ερευνητών.   

Πηγή: LiFO, με πληροφορίες από Reuters/CNN

Δεν υπάρχουν σχόλια