Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Le Figaro: Άρθρο για την ανάγκη διατήρησης κατά χώραν των αρχαιοτήτων στο Σταθμό Βενιζέλου

Η Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος & Πολιτισμού (ΕΛΛΕΤ) συνεχίζει την εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της κοινής γνώμης στην Ε...

Le Figaro: Άρθρο για την ανάγκη διατήρησης κατά χώραν των αρχαιοτήτων στο Σταθμό Βενιζέλου

Η Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος & Πολιτισμού (ΕΛΛΕΤ) συνεχίζει την εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της κοινής γνώμης στην Ελλάδα και το εξωτερικό για την ανάγκη διατήρησης κατά χώραν των αρχαιοτήτων του Σταθμού Βενιζέλου.

Με την συμβολή της ΕΛΛΕΤ, η γαλλική εφημερίδα Le Figaro δημοσίευσε προχθές σχετικό άρθρο, αναγνωρίζοντας την σημασία του θέματος και την διεθνή διάστασή του. Ο Αντιπρόεδρος της ΕΛΛΕΤ και ιστορικός, Κώστας Σταματόπουλος σε δηλώσεις του στο άρθρο επισημαίνει:

«‘Όλοι οι ειδικοί, χωρίς εξαίρεση, επιβεβαιώνουν ότι ένας αρχαιολογικός χώρος τέτοιας πολυπλοκότητας δεν μεταφέρεται και ότι μια τέτοια επιχείρηση αναμφίβολα συνεπάγεται την καταστροφή πολλών ευρημάτων, τα οποία σε κάθε περίπτωση θα χάσουν την αυθεντικότητα αλλά και την αξία τους για την Επιστήμη».


Le Figaro: Άρθρο για την ανάγκη διατήρησης κατά χώραν των αρχαιοτήτων στο Σταθμό Βενιζέλου

«Όσον αφορά το επιχείρημα της οικονομίας και των καθυστερήσεων, ισχύει το αντίθετο: η απόσπαση σημαίνει περαιτέρω ανασκαφή των ρωμαϊκών και ελληνιστικών στρωμάτων, τρία μέτρα κάτω από το βυζαντινό επίπεδο, προκαλώντας έτσι νέο κόστος. Στην πραγματικότητα, το μετρό θα μπορούσε κάλλιστα να τεθεί σε λειτουργία μέχρι το 2023, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει παράδοση του σταθμού Βενιζέλου ένα ή δύο χρόνια αργότερα, το διάστημα που απαιτείται για να κατασκευαστεί ο σταθμός με σεβασμό στα ευρήματα αυτά».

Το άρθρο καταλήγει: Μια ματιά στην ιστορία της Θεσσαλονίκης είναι πράγματι αρκετή για να μας πείσει για τη σημασία αυτής της ανακάλυψης. Έχοντας πληγεί από μια ιδιαίτερα καταστροφική πυρκαγιά το 1917, η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη στην Ελλάδα έχει ανακαλύψει ξανά, κατά τύχη, λόγω των κατασκευαστικών έργων του μετρό, ολόκληρο μέρος της ιστορίας της. Πρέπει να το στερηθεί για πάντα.


Πηγή: Ναυτεμπορική



Δεν υπάρχουν σχόλια