Το δαχτυλίδι εκτίθεται στο Μουσείο The Vyne, στη νότια Αγγλία. Ένα ρωμαϊκό δαχτυλίδι, ενωμένο με μία κατάρα, μπορεί να αποτέλεσε την ...
Το δαχτυλίδι εκτίθεται στο Μουσείο The Vyne, στη νότια Αγγλία. |
Ένα ρωμαϊκό δαχτυλίδι, ενωμένο με μία κατάρα, μπορεί να αποτέλεσε την έμπνευση του Τζ.Ρ.Τόλκιν για το δαχτυλίδι της δύναμης στο Χόμπιτ και στον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών. Τη συναρπαστική του ιστορία αποκαλύπτει έκθεση σε μουσείο της Αγγλίας.
Έκθεση, που ανοίγει τις πύλες της στο Μουσείο The Vyne στη νότια Αγγλία, μελετά κατά πόσο το δαχτυλίδι ενέπνευσε τον διάσημο συγγραφέα.
Το ρωμαϊκό χρυσό δαχτυλίδι, το οποίο συνδέεται με μια κατάρα για αυτόν που θα τολμούσε να το κλέψει, όχι μόνο μοιάζει πολύ με τις περιγραφές του δαχτυλιδιού που έκανε ο Τόλκιν στο Χόμπιτ και στον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών, αλλά, όπως έχει γίνει γνωστό, είχε προκαλέσει το ενδιαφέρον του συγγραφέα, οδηγώντας τον να μελετήσει την ιστορία του.
Ο Τόλκιν, καθηγητής φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης σίγουρα γνώριζε την ύπαρξη του δαχτυλιδιού και μελετούσε το θέμα δύο χρόνια πριν αρχίσει να γράφει την ιστορία του Χόμπιτ.
Η ιστορία του πραγματικού δαχτυλιδιού είναι τόσο συναρπαστική, όσο και εκείνη του λογοτεχνικού.
Φαίνεται ότι το δαχτυλίδι βρέθηκε το 1785 από έναν αγρότη στο Σίλτσεστερ, έναν ρωμαϊκό οικισμό που αναπτύχθηκε πριν από τη ρωμαϊκή κατοχή, εγκαταλείφθηκε τον 7ο αιώνα και δεν κατοικήθηκε ποτέ ξανά.
Το δαχτυλίδι (12 γραμμαρίων χρυσού) είναι τόσο μεγάλο που μόνο σε γαντοφορεμένο δάχτυλο θα μπορούσε να χωρέσει. Είναι στολισμένο με ένα παράξενο κεφάλι που φορά ένα διάδημα και γράφει στα λατινικά: «Σενισίανους ζήσε καλά με τον Θεό».
Ο αγρότης πιστεύεται ότι το πούλησε στην πλούσια οικογένεια που κατοικούσε στο κτίριο του Μουσείου, The Vyne.
Μερικές δεκαετίες αργότερα, πολύ μακριά από εκεί που βρέθηκε το δαχτυλίδι, και συγκεκριμένα στο Λίντνεϊ του Γκουσεστερσάιρ (160 χλμ. μακριά από το Σιλτσεστερ), σε μία ρωμαϊκή τοποθεσία γνωστή ως «Λόφος του Νάνου» ανακαλύφθηκε μία επιγραφή με μια κατάρα χαραγμένη πάνω της.
Ένας Ρωμαίος, ο Σιλβιάνους ενημερώνει τον θεό Νόντενς ότι το δαχτυλίδι του εκλάπη. Λέει ότι γνωρίζει ποιος είναι υπεύθυνος για την κλοπή και ζητά από τον θεό να πάρει εκδίκηση.
«Ανάμεσα σε αυτούς που φέρουν το όνομα Σενισιάνους, κανείς να μην είναι υγιής, μέχρι να επιστραφεί το δαχτυλίδι πίσω στον ναό του Νόντενς» γράφει η επιγραφή.
Ο Σερ Μόρτιμερ Γουίλερ, ο αρχαιολόγος που έκανε τη σύνδεση ανάμεσα στην επιγραφή και το δαχτυλίδι, φαίνεται πως τηλεφώνησε στον Τόλκιν για να τον ρωτήσει για το παράξενο όνομα του θεού.
Έτσι έμαθε ο Τόλκιν για το δαχτυλίδι, αποφάσισε να μελετήσει την ιστορία του και (πιθανώς) να του χαρίσει κεντρική θέση στο σύμπαν της Μέσης Γης.
Το δαχτυλίδι έχει πάρει, φυσικά, στοιχεία και από άλλες ιστορίες. Έμπνευση του Τόλκιν υπήρξε και το Δαχτυλίδι του Γύγη, όπου ένας βοσκός φορά ένα χρυσό δαχτυλίδι και γίνεται αόρατος.
Πηγή: in.gr
To δαχτυλίδι υπάρχει στο Β Βιβλίο της Πολιτείας του Πλάτωνα, όπου μετά από σεισμό ανοίγει η Γη και φαίνονται θαυμαστά προκατακλυσμιαία (!!) και ανάμεσα σε έναν σκελετό διακρίνει το χρυσό δαχτυλίδι, κατεβαίνει το παίρνει και φεύγει και την επόμενη μέρα το τρίβει καταλάθος και συνειδητοποιεί πως είχε γίνει αόρατος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌποιος ενδιαφέρεται μπορεί να βρει περισσότερα εκεί.