Τελικά δεν είναι μόνο οι Έλληνες που έχουν κάτι να πουν για το Βρετανικό Μουσείο με οργή ή με ειρωνεία, είναι και οι ίδιοι οι Βρετανοί...
Τελικά δεν είναι μόνο οι Έλληνες που έχουν κάτι να πουν για το Βρετανικό Μουσείο με οργή ή με ειρωνεία, είναι και οι ίδιοι οι Βρετανοί. Με αφορμή την επικείμενη, μεγάλη επέκταση εκθεσιακού χώρου στο Μουσείο, η «Guardian» αλλά και άλλα διεθνή μέσα διερωτήθηκαν για πρώτη φορά τόσο εύγλωττα για το εάν οι σχεδιαστές οραματίζονται Μουσείο ή... Εμπορικό Κέντρο.
Μεγάλα μυαλά της Αρχιτεκτονικής σχεδίασαν ανάμεσα σε κενά χώρων. Οπως αναφέρει ο Ρόαν Μουρ στην «Guardian», ο Ρίτσαρντ Ρότζερς, που σχεδίασε τελευταία τη μεγάλη επέκταση εκθεσιακού χώρου στο Μουσείο, αλλά και ο Νόρμαν Φόστερ (στη φωτ. απεικονίζεται ο διάσημος χώρος του στο Βρετανικό Μουσείο), σχεδίασαν εκθεσιακά σύνολα που μοιάζουν με ένα κενό μέσα σε ένα άλλο και δίπλα σε ένα τρίτο. Και οι δύο έχουν βραβευθεί με το μεγαλύτερο βραβείο Αρχιτεκτονικής «Πρίτζκερ Πράις».
Ο συντάκτης βλέπει ένα «κενό πολιτισμού» στους χώρους που περιγράφουν τη σύγχρονη αρχιτεκτονική του Βρετανικού Μουσείου: αυτό που λείπει δεν είναι η αρχιτεκτονική μαεστρία, αλλά η σχέση με την ιδέα του χώρου ως οίκου τεχνών και ιστορίας, πολιτισμού και ιδιαίτερης ποιότητας.
Ειδικά σε χώρους όπου ανακύπτουν ερωτήματα διεθνούς ηθικής, αρχιτεκτονική πολυπλοκότητα και απροσεξία δεν χωρούν. Κι επειδή τα θραύσματα του Παρθενώνα, ακόμα και αν τα ξάσπρισαν με τις χλωρίνες τους οι Βρετανοί, δεν σχεδιάστηκαν ποτέ για να βρεθούν σε ένα «Μολ» (έστω κι αν πρόκειται για ένα φλεγματικό βρετανικό σχόλιο), διερωτάται κανείς γιατί να μην επιστρέψουν πια στο Μουσείο της Ακρόπολης, έργο του Μπερνάρ Τσουμί, που είναι Μουσείο με «Μ» Κεφαλαίο. Εκεί που επιτέλους θα κοιτούν οι Κόρες προς τα έξω τις αδερφές τους και όχι προς τα μέσα, σε έναν ακόμα κενό χώρο ενός μουσείου «trade center».
Πηγή: Μ. Ρασσιά, Ελευθεροτυπία
Δεν υπάρχουν σχόλια