Εφικτή τεχνικά χαρακτήρισε τη συνύπαρξη των αρχαιολογικών ευρημάτων και του σταθμού «Βενιζέλου» του μετρό Θεσσαλονίκης ο υπουργός ...
Εφικτή τεχνικά χαρακτήρισε τη συνύπαρξη των αρχαιολογικών ευρημάτων και του σταθμού «Βενιζέλου» του μετρό Θεσσαλονίκης ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, σημειώνοντας ότι αναζητούνται οι βέλτιστες λύσεις.
Την πλήρη ικανοποίησή του γι' αυτή την εξέλιξη εξέφρασε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάνννης Μπουτάρης, ενώ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «Αττικό Μετρό» Χρήστος Τσίτουρας είπε ότι είναι «επιβεβλημένη» η συνύπαρξη σταθμού και αρχαίων.
Οι τρεις άνδρες ξεναγήθηκαν στις ανασκαφές που έχουν γίνει μέχρι τώρα στο σταθμό «Βενιζέλου» και είδαν από κοντά τα αρχαιολογικά ευρήματα, με τον υπουργό να εκφράζει την πεποίθηση ότι οι αρχαιολόγοι και οι μηχανικοί θα βρουν τις βέλτιστες λύσεις.
Οι τρεις τους ξεναγήθηκαν στις ανασκαφές που έχουν γίνει μέχρι τώρα στο σταθμό Βενιζέλου, είδαν από κοντά τα αρχαιολογικά ευρήματα και αμέσως μετά ο υπουργός δήλωσε στους δημοσιογράφους: «Είναι πολύ σημαντικά τα ευρήματα. Αυτό μας λένε και οι αρχαιολόγοι και η Αττικό Μετρό. Είναι προφανές ότι ο σεβασμός που πρέπει να δείξουμε στην πολιτιστική μας κληρονομιά και στα ευρήματα είναι πάνω από κάθε άλλη προτεραιότητα που μπορεί να υπάρχει. Πιστεύω ότι και οι αρχαιολόγοι και οι μηχανικοί θα βρουν τις βέλτιστες λύσεις ώστε να διασφαλιστεί όλο αυτό που βλέπετε γύρω σας, που είναι ένας θησαυρός και για τη Θεσσαλονίκη και για τη χώρα, και ταυτόχρονα να βρεθούν οι κατάλληλες τεχνικές λύσεις για να κατασκευαστεί ο σταθμός χωρίς να βλάψουμε τα ευρήματα. Πιστεύω ότι τεχνικά είναι εφικτότατο και θα βοηθήσει πάρα πολύ και για την εικόνα της Θεσσαλονίκης, αλλά και για την ιστορία της χώρας μας».
Ο δήμαρχος, ο οποίος νωρίτερα είχε συνάντηση με τον κ. Σπίρτζη, δεν έκρυψε την ικανοποίηση του: «Η συνύπαρξη των ευρημάτων με το σταθμό του Μετρό είναι απόλυτα εφικτή και από τεχνικής απόψεως. Υπάρχουν κάποιες ημερομηνίες που πρέπει να τηρηθούν, ορισμένα κονδύλια που πρέπει και να εξευρεθούν και να απορροφηθούν. Εγώ είμαι απόλυτα ευχαριστημένος».
«Εμείς ως μια καταξιωμένη τεχνική εταιρία του δημοσίου, πάντοτε υπηρετούμε το δημόσιον συμφέρον», τόνισε, από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της "Αττικό Μετρό" Χρήστος Τσίτουρας και πρόσθεσε: «Η συνύπαρξη σταθμού και αρχαίων-και ειδικά αυτών των αρχαίων-είναι επιβεβλημένη. Από κει και πέρα, όμως, επειδή είμαστε στη σφαίρα του εφικτού και όχι του επιθυμητού χρειάζεται περαιτέρω διερεύνηση για να δούμε πώς μπορεί να έχουμε το αίσιο αποτέλεσμα και να είναι όλοι οι Θεσσαλονικείς ικανοποιημένοι».
Μέχρι τώρα έχουν δαπανηθεί 20.000.000 ευρώ για τον σταθμό του Μετρό στη Βενιζέλου, εκ των οποίων τα 14.000.000 για αρχαιολογικές εργασίες.
Με βάση την απόφαση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα προχωρήσει η κατασκευή όλων των άλλων σταθμών, εκτός από αυτόν της Βενιζέλου, μέχρι να βρεθεί η βέλτιστη τεχνική λύση. Έτσι σε πρώτη φάση θα παραδοθεί το έργο του Μετρό με τους 12 σταθμούς, μαζί και η επέκταση της Καλαμαριάς, και στη συνέχεια ο 13ος σταθμός της Βενιζέλου.
Ο κ. Σπίρτζης συναντήθηκε με απολυμένους στις αρχαιολογικές ανασκαφές του μετρό, οι οποίοι είχαν συγκεντρωθεί κρατώντας πανό και τους διαβεβαίωσε ότι θα επαναπροσληφθούν στο έργο, που θα ξεκινήσει το πρώτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου.
Πηγή: Ναυτεμπορική, Καθημερινή, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια