Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Υφάσματα και πολυχρωμία στην αρχαία τέχνη και αρχιτεκτονική

Στο Ινστιτούτο της Δανίας θα πραγματοποιηθεί η διάλεξη της  Cecilie Brøns, Ny Carlsberg Glyptotek,  με τίτλο «A World of Colour: Texti...

Υφάσματα και πολυχρωμία στην αρχαία τέχνη και αρχιτεκτονική

Στο Ινστιτούτο της Δανίας θα πραγματοποιηθεί η διάλεξη της Cecilie Brøns, Ny Carlsberg Glyptotek, με τίτλο «A World of Colour: Textiles and Polychromy in Ancient Art and Architecture»,  την Τρίτη 29 Νοεμβρίου και ώρα 19:00.

Ο αρχαίος κόσμος ήταν γεμάτος χρώμα. Αυτό επιβεβαιώνεται από την εικονογραφία, τις γραπτές πηγές, και αν μη τι άλλο από τα εξασθενημένες χρωστικές ουσίες που έχουν ανακτηθεί πάνω σε αρχαία έργα τέχνης. Έτσι, οι ζωγραφισμένες υδατογραφίες του 1800 και ιδιαίτερα, οι σύγχρονες επιστημονικές έρευνες βεβαιώνουν ότι για παράδειγμα, οι αρχαίοι ναοί ήταν ζωγραφισμένοι, συχνά με ζωηρά χρώματα. Ο ναός του Παρθενώνα στην Ακρόπολη της Αθήνας αποτελεί ένα θαυμάσιο παράδειγμα.  

Επίσης γλυπτά, κατασκευασμένα από μάρμαρο ή τερακότα, ήταν βαμμένα σε μια πληθώρα χρωμάτων. Έτσι, η έννοια της αρχαιότητας που κυριαρχείται από επιφάνειες λευκού μαρμάρου δεν έχει τίποτα να κάνει με την πραγματικότητα. 

Ωστόσο, η βαφή δεν αποτελούσε τον μοναδικό τρόπο για την προσθήκη χρώματος. Βαμμένα υφάσματα σε ποικιλία χρωμάτων χρησιμοποιήθηκαν ως στοιχεία επίπλωσης στην αρχιτεκτονική, συμπεριλαμβανομένων καλυμμάτων θυρών, διαχωριστικών δωματίων, κουρτινών, τεντών καθώς και διακοσμήσεων.

Επιπλέον, πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει ότι τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα χρησιμοποιήθηκαν για την ένδυση αρχαίων γλυπτών, ιδιαίτερα εκείνων που αποτελούσαν αντικείμενα θρησκευτικής λατρείας. Αυτό σημαίνει ότι όχι μόνο ήταν ζωγραφισμένα, αλλά επίσης, χρησιμοποιήθηκαν κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα για την προσθήκη επιπλέον χρώματος στα γλυπτά. Έτσι, η αρχαία τέχνη και αρχιτεκτονική ήταν μακριά από τα στατικά, λευκά κτίρια ή αντικείμενα, αλλά ήταν μάλλον πολύχρωμη, ευμετάβλητη και εκφραστική.

Η διάλεξη θα πραγματοποιηθεί στην αγγλική γλώσσα.


Δεν υπάρχουν σχόλια