Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Ψηφιακή εποχή: «Διαβάζοντας» τις Ανθρωπιστικές Επιστήμες αλλιώς

Η «οικοδέσποινα», καθηγήτρια Ιστορίας της ΑΣΚΤ, ΄Αννα Διάλλα, ανοίγει τις εργασίες της Ημερίδας Οι Ανθρωπιστικές Επιστήμες ζητούν το ρ...

Ψηφιακή εποχή: «Διαβάζοντας» τις Ανθρωπιστικές Επιστήμες αλλιώς
Η «οικοδέσποινα», καθηγήτρια Ιστορίας της ΑΣΚΤ, ΄Αννα Διάλλα,
ανοίγει τις εργασίες της Ημερίδας
Οι Ανθρωπιστικές Επιστήμες ζητούν το ρόλο τους στη νέα εποχή και οι σχετικές συζητήσεις γεμίζουν αμφιθέατρα. Η Ημερίδα με την υποστήριξη του Ιδρύματος Λάτση.

«Χάνουμε σε ποιότητα, κερδίζουμε σε ποσότητα», ήταν μια από τις απολογιστικές επισημάνσεις που «χτύπησε καμπανάκι»...

Πώς ξανασκεφτόμαστε, άραγε, την ιστορία, τις φιλολογικές σπουδές, την αρχαιολογία, την ανθρωπολογία μέσα στην ψηφιακή συνθήκη;

Στο φως της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης και υπό το πρίσμα των ψηφιακών διαθλάσεων, οι Ανθρωπιστικές Επιστήμες έχουν δεχθεί πολλαπλές κριτικές αναφορικά με το περιεχόμενο, την επαφή τους με την κοινωνία, κ.ά. Η αλλαγή παραδείγματος στην παραγωγή και διάχυση της γνώσης που επέφερε η νέα ψηφιακή εποχή άλλαξε όλα τα δεδομένα. 

Να γιατί η Ημερίδα με τίτλο «Ψηφιακές Ανθρωπιστικές Επιστήμες στην Ελλάδα: προβληματισμοί και προκλήσεις» που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου στους χώρους της ΑΣΚΤ βρήκε ασφυκτικά γεμάτο το Αμφιθέατρο της Νέας Βιβλιοθήκης της Σχολής.

Ψηφιακή εποχή: «Διαβάζοντας» τις Ανθρωπιστικές Επιστήμες αλλιώς
Καταγράφοντας την Ημερίδα στους χώρους της ΑΣΚΤ
Η πρωτοβουλία του Ερευνητικού Προγράμματος «Η Ελληνική Επανάσταση του 1821: Ψηφιακό Αρχείο» (Κέντρο Έρευνας για τις Ανθρωπιστικές Επιστήμες) που ήταν αδύνατο να πραγματοποιηθεί δίχως την υποστήριξη του Κοινωφελούς Ιδρύματος Λάτση - το οποίο στηρίζει τόσο το Κέντρο όσο και το Πρόγραμμα - βρήκε φοιτητές, καθηγητές ελληνικών και ξένων Πανεπιστημίων, εκπροσώπους της Ακαδημίας Αθηνών και επιστήμονες στο βήμα του ομιλητή. Την Ημερίδα ολοκλήρωσε με εισήγησή του ο υπουργός Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου. Ολοι οι ομιλητές είχαν απέναντί τους ένα κοινό που παρατηρούσε, συμμετείχε και κρατούσε σημειώσεις (είτε χειρόγραφες, είτε σε laptop, ακόμα και σε κινητά τηλέφωνα).

Την έναρξη της Ημερίδας κύρηξε η «ψυχή» του Κέντρου και καθηγήτρια Ιστορίας της ΑΣΚΤ, ΄Αντα Διάλλα, η οποία επεσήμανε ότι η παρούσα συνάντηση επιχειρεί να εγκαινιάσει στον ελληνικό χώρο μία αναστοχαστική συζήτηση για το παρόν και το μέλλον των Ψηφιακών Ανθρωπιστικών Επιστημών. Αντλώντας από την εμπειρία έρευνας και εργασίας σε ψηφιακό περιβάλλον, η αναστοχαστική αυτή συζήτηση προτείνει τρεις άξονες συζήτησης.

Ψηφιακή εποχή: «Διαβάζοντας» τις Ανθρωπιστικές Επιστήμες αλλιώς
Εικόνα εύγλωττη του ενδιαφέροντος του κοινού

  • Ο πρώτος άξονας επιχειρεί να διερευνήσει τις επιστημολογικές συνιστώσες του νέου πεδίου: τις μεταβολές στην παραγωγή της επιστημονικής γνώσης καθώς και τις πρακτικές εργασίας, τις σημασίες της διάχυσης της γνώσης μέσω ψηφιακών μέσων, καθώς και το ρόλο που θα μπορούσαν να παίξουν οι Ψηφιακές Ανθρωπιστικές Επιστήμες στη δυναμική αναθέρμανση του ενδιαφέροντος για τις Ανθρωπιστικές Επιστήμες γενικότερα.
  • Ο δεύτερος άξονας εστιάζει σε διαφορετικές ανθρωπιστικές επιστήμες θέτοντας ένα κεντρικό ερώτημα: Πώς ξανασκεφτόμαστε, άραγε, την ιστορία, τις φιλολογικές σπουδές, την αρχαιολογία, την ανθρωπολογία μέσα στην ψηφιακή συνθήκη;
  • Ο τρίτος άξονας επικεντρώνεται στην κριτική παρουσίαση επιλεγμένων ψηφιακών εφαρμογών των Ανθρωπιστικών Επιστημών ενθαρρύνοντας τη συζήτηση με ειδικούς επιστήμονες, αλλά και το κοινό που θα παρακολουθεί την ημερίδα.


Από νωρίς το πρωί ως αργά το απόγευμα της ίδιας μέρας, η Ημερίδα διατήρησε αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού διευρύνοντας τα όρια της συζήτησης και δίνοντας τη δική της συμβολή στον παγκόσμιο διάλογο που έχει ήδη ξεκινήσει.


Πηγή: Κ. Λυμπεροπούλου, The TOC

Δεν υπάρχουν σχόλια