Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Περισσότεροι επισκέπτες το 2018 για το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

«Ένας ολόκληρος χρόνος δημιουργίας δύσκολα περιγράφεται χωρίς τη συμμαχία των αριθμών» , είπε η διευθύντρια του Εθνικού Αρχαιολογικο...


Περισσότεροι επισκέπτες το 2018 για το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

«Ένας ολόκληρος χρόνος δημιουργίας δύσκολα περιγράφεται χωρίς τη συμμαχία των αριθμών», είπε η διευθύντρια του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου δρ Μαρία Λαγογιάννη στην αίθουσα του Βωμού, κάνοντας ανασκόπηση της χρονιάς που πέρασε και απαριθμώντας τις δράσεις της καινούργιας.

Το 2018 το πρώτο μουσείο της χώρας σημείωσε αύξηση 8,9% στους επισκέπτες του, οι οποίοι μετρήθηκαν σε 594.219 άτομα, ενώ παρουσιάζει ρυθμό ανάπτυξης 29% σε βάθος τριετίας. Ενδιαφέρον έχει ότι πρώτη φορά ο Σεπτέμβριος ξεπέρασε σε αριθμό επισκεπτών τον Αύγουστο, όπως επίσης ότι την περασμένη χρονιά εμφάνισε μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης από τον μέσο όρο των μουσείων της Αττικής και εντυπωσιακά μεγαλύτερο στο διάστημα Σεπτεμβρίου - Δεκεμβρίου. Αλλά και ότι η πλειονότητα των επισκεπτών του πέρυσι προήλθε από τα εξωτερικό, όπως έδειξε έρευνα κοινού σε δείγμα 1.000 ατόμων.

Στο πλαίσιο της κοινωνικής δράσης του, οργάνωσε 16 εξωσχολικές δράσεις για παιδιά, 89 εκπαιδευτικές για ενήλικες και 21 εκδηλώσεις που παρακολούθησαν συνολικά 14.655 άτομα. Στους χώρους του προώθησε 122 διεθνή ερευνητικά προγράμματα και συμμετείχε σε 8 εκθέσεις αρχαίας τέχνης σε μουσεία της Ελλάδας και του εξωτερικού, δανείζοντας 191 αρχαιότητες. Μάλιστα στο Πεκίνο όπου ταξίδεψε «Το ναυάγιο των Αντικυθήρων», με 16.000 επισκέπτες καθημερινά, σημείωσε «ρεκόρ για τα δεδομένα της Απαγορευμένης Πόλης». Ετσι, η έκθεση παρατείνεται μέχρι τον Φεβρουάριο.

Τα επόμενα δύο χρόνια ετοιμάζει δύο θεματικές εκθέσεις. Για την επέτειο της εθνικής παλιγγενεσίας του 1821 σχεδιάζεται τριετές σπονδυλωτό εκθεσιακό πρόγραμμα. Η πρώτη θεματική έκθεση, που προγραμματίζεται για τα τέλη του 2019, θα αναδείξει τον ρόλο που έπαιξαν οι αρχαιότητες στο κίνημα του φιλελληνισμού αλλά και την ενδυνάμωση της αυτοσυνείδησης των Ελλήνων, συνδυάζοντας αρχαιότητες από τις πρώτες συλλογές του ΕΑΜ, με νεότερα έργα και προσωρινά δάνεια από άλλους φορείς. «Η συνδυαστική αυτή προσέγγιση θα τεκμηριώσει την περιπετειώδη συνύπαρξη του αρχαίου κόσμου με τη νεότερη εποχή, μια συνύπαρξη που όχι μόνο διαπότισε την ιδεολογική πρόσληψη του αγώνα για την απελευθέρωση και τη δημιουργία του νέου ελληνικού κράτους, αλλά οδήγησε και στην άνθηση της αγάπης για τον κλασικό πολιτισμό», είπε η κ.Λαγογιάννη.

Η δεύτερη θεματική έκθεση (2020) είναι αφιερωμένη στη γυναικεία φτερωτή θεότητα των Ελλήνων, την προσωποποίηση της Νίκης και τις ποικίλες απεικονίσεις της.

Τον Απρίλιο το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο ανοίγεται στη γειτονιά με ολοήμερο αφιέρωμα, θεματικές περιηγήσεις, μουσικές εκδηλώσεις και ελεύθερη είσοδο. Σχεδιάζει ακόμη δύο ημερίδες, μία για τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων στο πλαίσιο της βράβευσης από τον Αμερικανικό Σύλλογο Μηχανολόγων Μηχανικών αλλά και ημερίδα με τίτλο «Θάνατος στην Αίγυπτο: Από τους Φαραώ στους Πτολεμαίους», στο πλαίσιο της παρουσίασης των πορισμάτων που προέκυψαν κατά την απεικονιστική εξέταση 5 μουμιών της πτολεμαϊκής περιόδου από τον Ιατρικό Ομιλο Αθηνών Α.Ε.

Το 2019 θα δούμε ακόμη εκθέσεις σύγχρονης τέχνης, νέα εκθέματα που θα βγαίνουν κάθε δίμηνο από τις αποθήκες για τη δράση «Αθέατο Μουσείο», ένα άγνωστο άγαλμα γυμνής Αφροδίτης θα βγει από τις αποθήκες, 6 θεματικές παρουσιάσεις για ενήλικες θα πραγματοποιηθούν στα εργαστήρια συντήρησης του μουσείου, 7 στη Συλλογή των Αγγείων, συνεχίζονται τα εργαστήρια πειραματικής αρχαιολογίας, ενώ εκπαιδευτικές και επικοινωνιακές δράσεις θα απλωθούν σε νοσοκομεία για μαθητές με σοβαρά προβλήματα υγείας και σε καταστήματα κράτησης νέων.

Συνεχίζεται η έκθεση «Αμέτρητες όψεις του ωραίου», ενώ μια μικρή εκδοχή τους φέτος θα ταξιδέψει στη Χίο, στο Μουσείο Μαστίχας του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς. Στο μεταξύ, το ΤΑΠ προώθησε και αγγλική έκδοση του καταλόγου που θα διατίθεται στο ανανεωμένο πωλητήριο του ΕΑΜ μαζί με τον τρίγλωσσο κατάλογο της έκθεσης για τον Αδριανό.


Πηγή: Γ. Συκκά, Καθημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια