Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Ο Παύλος Σάμιος ζωγραφίζει αρχαία αγάλματα πάνω σε χαρτόκουτα, σαν γκράφιτι

Στην έκθεση παρουσιάζονται 66 έργα μεγάλων διαστάσεων, που ορισμένα ξεπερνούν τα τρία μέτρα Μια διαφορετική ερμηνεία της ελληνικής...



Ο Παύλος Σάμιος ζωγραφίζει αρχαία αγάλματα πάνω σε χαρτόκουτα, σαν γκράφιτι
Στην έκθεση παρουσιάζονται 66 έργα μεγάλων διαστάσεων,
που ορισμένα ξεπερνούν τα τρία μέτρα
Μια διαφορετική ερμηνεία της ελληνικής ιστορίας και των αρχαίων μύθων επιχειρεί ο Παύλος Σάμιος στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, μέσα από μία έκθεση στην οποία παρουσιάζονται 66 έργα μεγάλων διαστάσεων, που ορισμένα ξεπερνούν τα τρία μέτρα.

Στα έργα αυτά τα σύμβολα του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού έχουν πλέον τον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Καμβάς τα χαρτοκιβώτια

Την Παρασκευή 15 Μαρτίου στις 19:00 εγκαινιάζεται στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο η έκθεση «Broken History - Σπασμένη Ιστορία» του ζωγράφου Παύλου Σάμιου.

Ο Παύλος Σάμιος ζωγραφίζει αρχαία αγάλματα πάνω σε χαρτόκουτα, σαν γκράφιτι
Χαρτοκιβώτια γίνονται ο καμβάς απεικόνισης αρχαίων συμβόλων, καθώς και γέφυρα μεταξύ παρελθόντος και παρόντος
Ο ζωγράφος επιλέγει ως υπόβαθρο εκτέλεσης των έργων ευτελή υλικά, όπως χαρτοκιβώτια που ο ίδιος περισυνέλεξε. Αυτά τα χαρτοκιβώτια γίνονται ο καμβάς απεικόνισης αρχαίων συμβόλων, καθώς και γέφυρα μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Αρχαία αγάλματα κατακερματίζονται ζωγραφικά σε διαφορετικά κομμάτια χαρτόνι, προκειμένου να σημάνουν την αποδόμηση αλλά και επαναπροσέγγιση του ιστορικού χρόνου. Η σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα δηλώνεται πάνω στα έργα με πολύχρωμα ανεικονικά γκράφιτι, που με σπρέι προσέθεσε ο Σάμιος στο τελείωμα των έργων του.

Στο δεύτερο μέρος της έκθεσης επιλέγεται η ανασύνθεση των «αρχαίων θραυσμάτων» για να καταλήξει στα «πέτρινα χαμόγελα» σε λευκό μάρμαρο, στο οποίο λαξεύτηκαν τα Παρθενώνεια γλυπτά.

Ο Παύλος Σάμιος ζωγραφίζει αρχαία αγάλματα πάνω σε χαρτόκουτα, σαν γκράφιτι
5 κούτες, μία Αφροδίτη
Σε μια τελευταία ενότητα ο καλλιτέχνης επιλέγει και επεξεργάζεται αντίστοιχα εικονογραφικούς τύπους της βυζαντινής τέχνης.

H Δρ. Αικατερίνη Π. Δελλαπόρτα, Διευθύντρια του Βυζαντινού & Χριστιανικού Μουσείου, αναφέρει σχετικά: «Σε μια εποχή που η αντοχή της ιστορικής μνήμης δοκιμάζεται σκληρά ο Παύλος Σάμιος δεν εφησυχάζει ούτε σιωπά. Γράφει μια νέα εικαστική ιστορία με τον συμβολικό τίτλο «Σπασμένη Ιστορία» ή, σε ελεύθερη μετάφραση, «Ιστορία σε θρύψαλα».

Για την αφήγησή του, ο καλλιτέχνης επιλέγει το διάλογο εμβληματικών έργων της αρχαιοελληνικής τέχνης με βυζαντινές - μεταβυζαντινές χριστιανικές απεικονίσεις, όπως η γεμάτη συμβολισμό εικόνα της «Άκρας Ταπείνωσης». Κυκλαδικά ειδώλια, αρχαϊκοί κούροι, κόρες και σφίγγες, κλασσικά γλυπτά από τον Παρθενώνα και αγάλματα όπως η Νίκη της Σαμοθράκης, η Αφροδίτη της Μήλου κ.ά., αποδίδονται με ένα νέο τολμηρό τρόπο συνδυάζοντας σε «εγκατάσταση», τη ζωγραφική, τη γλυπτική και το γκράφιτι».

Ο Παύλος Σάμιος ζωγραφίζει αρχαία αγάλματα πάνω σε χαρτόκουτα, σαν γκράφιτι
Έργα του σε λευκό μάρμαρο
«Έργα σκόπιμα κατακερματισμένα, επιζωγραφισμένα με γκράφιτι»

«Τα έργα σκόπιμα κατακερματισμένα, επιζωγραφισμένα με γκράφιτι, και κατασκευασμένα από φθηνά -όχι τυχαία- παράταιρα και ανακυκλωμένα υλικά, όπως χαρτοκιβώτια, πέτρες, βιομηχανικά χαρτιά κ.ά., συνθέτουν ένα εικαστικό requiem και μια έμμεση κριτική στην «πολιτικώς ορθή» κοινωνία καθώς και στη βίαιη αποδόμηση, το βανδαλισμό και τον ευτελισμό των αξιών.

Την απάντηση στην ερώτηση «σε τι χρησιμεύουν οι καλλιτέχνες σε μια περίοδο κρίσης;» φιλοδοξεί να δώσει η έκθεση που φιλοξενείται στο Βυζαντινό & Χριστιανικό Μουσείο, στο πλαίσιο μιας πολιτιστικής πολιτικής, που δίνει χώρο σε έναν σύγχρονο καλλιτεχνικό προβληματισμό και ενώνει το νήμα της μεγάλης καλλιτεχνικής παράδοσης από τις απαρχές της ελληνικής τέχνης ως τις μέρες μας. Η συγκεκριμένη εικαστική ενότητα του Παύλου Σάμιου καθρεφτίζει ακριβώς την αγωνία του ιστορικού παρελθόντος για την εποχή μας με τον ίδιο τρόπο που ο Φεντερίκο Φελλίνι κάνει finale στην ταινία Roma» καταλήγει η Δρ. Αικατερίνη Π. Δελλαπόρτα, διευθύντρια του Βυζαντινού & Χριστιανικού Μουσείου.



Πηγή: iefimerida

Δεν υπάρχουν σχόλια