Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Εικάζοντας/Εικονίζοντας τη Σαμοθράκη: Από τον Όμηρο στο HoloLens

Η Μεγάλη Πύλη (Πύργος Α), από νότια, 1875. Neue Archäologische Untersuchungen auf Samothrake, πιν. 74. Αμερικανικές Ανασκαφές Σαμοθράκης. [C...

Η Μεγάλη Πύλη (Πύργος Α), από νότια, 1875. Neue Archäologische Untersuchungen auf Samothrake, πιν. 74. Αμερικανικές Ανασκαφές Σαμοθράκης. [Credit: Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών]
Η Μεγάλη Πύλη (Πύργος Α), από νότια, 1875. Neue Archäologische Untersuchungen auf Samothrake, πιν. 74. Αμερικανικές Ανασκαφές Σαμοθράκης. [Credit: Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών]

Μία έκθεση για το νησί που έχει εμπνεύσει ποιητές, χαρτογράφους, καλλιτέχνες, αρχαιολόγους και ψηφιακούς μοντελιστές, με εκθέματα από τον 15ο έως και τον 21ο αιώνα.

Η Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα παρουσιάζει τη νέα περιοδική έκθεση με τίτλο «Εικάζοντας/Εικονίζοντας τη Σαμοθράκη», που εξερευνά τις ποιητικές και οπτικές αναπαραστάσεις του νησιού και της λατρείας των Μεγάλων Θεών μέσα από μια διαδρομή δυόμισι χιλιετιών, αναδεικνύοντας τις διαφορετικές αντιλήψεις της κάθε εποχής, αλλά και τις διαχρονικές συνδέσεις που παραμένουν ισχυρές έως σήμερα.

Από την εποχή του Ομήρου έως τη μεικτή πραγματικότητα του HoloLens, η Σαμοθράκη έχει εμπνεύσει ποιητές, χαρτογράφους, καλλιτέχνες, αρχαιολόγους και ψηφιακούς μοντελιστές.


Ψηφιακό μοντέλο της Νίκης της Σαμοθράκης με αποκατεστημένα το κυρίως και το άνω έμβολο, και το ακροστόλιο (δεξιά). Αμερικανικές Ανασκαφές Σαμοθράκης. [Credit: Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών]
Ψηφιακό μοντέλο της Νίκης της Σαμοθράκης με αποκατεστημένα το κυρίως και το άνω έμβολο, και το ακροστόλιο (δεξιά). Αμερικανικές Ανασκαφές Σαμοθράκης. [Credit: Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών]

Η έκθεση, σε επιμέλεια των Bonna D. Wescoat, Ellen M. Archie, και Rebecca A. Salem, και σχεδιασμένη σκηνογραφικά από την ομάδα της Μικρής Άρκτου (Ανδρέας Γεωργιάδης, Βιβή Γερολυμάτου), συνδυάζει ποικίλα μέσα συγκεντρώνοντας εκθέματα από τον 15ο έως και τον 21ο αιώνα.

Τα εκθέματα αυτά αντικατοπτρίζουν τον τρόπο με τον οποίο οι καλλιτέχνες εξέφρασαν τις φυσικές, συναισθηματικές και πνευματικές διαστάσεις της σχέσης τους με το νησί.

Ανάμεσα στα αντικείμενα ξεχωρίζουν σπάνια αναγεννησιακά σχέδια των αρχαιοτήτων της Σαμοθράκης από τον αρχαιοδίφη Κυριάκο Αγκωνίτη, που εκτίθενται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.


Ciriaco di Filippo de’Pizzecolli (Κυριάκος Αγκωνίτης, Ιταλός, 1391-1452), αντίγραφο του Bartolomeo Fonzio (Bartolomeo della Fonte, Ιταλός, 1446-1513), Codex Ashmolensis, φύλλο 137v-138r, 15ος αιώνας. Μελάνι σε περγαμηνή, 25,5 x 16,5 εκ. (ανοιχτό). Βιβλιοθήκη Μπόντλιαν, Πανεπιστήμιο Οξφόρδης
Ciriaco di Filippo de’Pizzecolli (Κυριάκος Αγκωνίτης, Ιταλός, 1391-1452), αντίγραφο του Bartolomeo Fonzio (Bartolomeo della Fonte, Ιταλός, 1446-1513), Codex Ashmolensis, φύλλο 137v-138r, 15ος αιώνας. Μελάνι σε περγαμηνή, 25,5 x 16,5 εκ. (ανοιχτό). Βιβλιοθήκη Μπόντλιαν, Πανεπιστήμιο Οξφόρδης

Παράλληλα, ο χάρτης του Cristoforo Buondelmonti του 15ου αιώνα, οι αρχαιολογικές φωτογραφίες του Wilhelm Burger, τα αρχιτεκτονικά σχέδια του John Kurtich, οι μεταπολεμικές φωτογραφίες του Σπύρου Μελετζή, τα έργα των Ελλήνων καλλιτεχνών των μέσων του 20ου αιώνα, Πάρι Πρέκα και Πολύκλειτου Ρέγκου, και, από τον 21ο αιώνα, ο πίνακας της Μαρίας Φιλοπούλου που απεικονίζει τον καταρράκτη του Φονιά, προσφέρουν στο κοινό ένα ταξίδι στον χρόνο και στον τόπο της Σαμοθράκης.

Παρουσιάζονται επίσης οι πιο πρόσφατες έρευνες των Αμερικανικών Ανασκαφών Σαμοθράκης και των συνεργατών τους.

Οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να ακολουθήσουν τη διαδρομή των μυστών μέσω ψηφιακών κινούμενων εικόνων, να δουν την τρισδιάστατη ψηφιακή αναπαράσταση του εμβόλου του μνημείου της Νίκης και να ανακατασκευάσουν οι ίδιοι τα αετώματα του Ιερού χρησιμοποιώντας τρισδιάστατες εκτυπώσεις των πρωτότυπων γλυπτών.


Cristoforo Buondelmonti (Φλωρεντίνος, 1385-1430) Liber Insularum Archipelagi, 1420. Μελάνι και υδατογραφίες σε περγαμηνή. 45,5 x 30 εκ. (ανοιχτό)Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα, Γεννάδειος Βιβλιοθήκη.
Cristoforo Buondelmonti (Φλωρεντίνος, 1385-1430) Liber Insularum Archipelagi, 1420. Μελάνι και υδατογραφίες σε περγαμηνή. 45,5 x 30 εκ. (ανοιχτό)Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα, Γεννάδειος Βιβλιοθήκη.

Francesco Piacenza (Ιταλός, 1637-1687), L'Egeo redivivo, o'sia, Chorographia dell'arcipelago, e dello stato primiero, & attuale di quell'isole, regni, città, popolationi, σελ. 444-445, 1688. Μελάνι σε χαρτί, δερματόδετη βιβλιοδεσία, 18,4 x 23 x 5,8 εκ. (κλειστό).Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών, Γεννάδειος Βιβλιοθήκη.
Francesco Piacenza (Ιταλός, 1637-1687), L'Egeo redivivo, o'sia, Chorographia dell'arcipelago, e dello stato primiero, & attuale di quell'isole, regni, città, popolationi, σελ. 444-445, 1688. Μελάνι σε χαρτί, δερματόδετη βιβλιοδεσία, 18,4 x 23 x 5,8 εκ. (κλειστό).Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών, Γεννάδειος Βιβλιοθήκη.

Η έκθεση περιλαμβάνει αντικείμενα που παραχωρήθηκαν από τις Βιβλιοθήκες Μπόντλιαν του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, το Μουσείο Μπενάκη, την Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλέξανδρου Σούτσου, τη Συλλογή Σωτήρη Φέλιου, τη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη, τη Βιβλιοθήκη Blegen και τα Αρχεία της Αμερικανικής Σχολής Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα, τις Αμερικανικές Ανασκαφές Σαμοθράκης και τους συνεργάτες τους, καθώς και από ιδιώτες.


Πηγή: The Huffington Post

Δεν υπάρχουν σχόλια