Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG
Friday, April 18

Pages

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

Τοιχογραφία του 16ου αιώνα βρέθηκε στο Μεγάλο Κανάλι της Βενετίας

Η τοιχογραφία μετά τον καθαρισμό και τη συντήρηση. [Credit: Seres srl] Μια σπάνια τοιχογραφία του 16ου αιώνα ανακαλύφθηκε ξανά με θέα τη γέφ...

Η τοιχογραφία μετά τον καθαρισμό και τη συντήρηση. [Credit: Seres srl]

Μια σπάνια τοιχογραφία του 16ου αιώνα ανακαλύφθηκε ξανά με θέα τη γέφυρα του Ριάλτο στο Μεγάλο Κανάλι της Βενετίας. Πρόκειται για μία από τις ελάχιστες εικονογραφικές διακοσμήσεις στο εξωτερικό ενός κτηρίου που σώζονται σήμερα στη Βενετία, αλλά η πόλη ήταν κάποτε γεμάτη από τέτοιες ζωντανές, πολύχρωμες ζωγραφιές, οι οποίες έχουν καταστραφεί προ πολλού από το υγρό κλίμα, τη φθορά και την αλλαγή της μόδας.

Εκατομμύρια τουρίστες έχουν περάσει από αυτόν τον εξωτερικό τοίχο που βρίσκεται πάνω από ένα καπνοπωλείο. Στους αιώνες που πέρασαν η τοιχογραφία επιχρίσθηκε, χωρίς να υποψιάζεται κανείς τι κρύβεται κάτω από τα στρώματα.


Συντηρητές καθαρίζουν την τοιχογραφία. [Credit: Seres srl]
Συντηρητές καθαρίζουν την τοιχογραφία.
[Credit: Seres srl]

Λεπτομέρεια γυναικείας φιγούρας πριν και μετά τον καθαρισμό και την αποκατάσταση. [Credit: Seres srl]
Λεπτομέρεια γυναικείας φιγούρας πριν και μετά τον καθαρισμό και την αποκατάσταση. [Credit: Seres srl]

Η τοιχογραφία βρέθηκε τυχαία κατά τη διάρκεια εργασιών ανακαίνισης ενός παλάτσο στην οδό Riva del Ferro, λίγα βήματα από τη γέφυρα του Ριάλτο, ακριβώς απέναντι από τη στάση του vaporetto (το δημόσιο θαλάσσιο λεωφορείο της Βενετίας). Εργολάβοι απασχολήθηκαν για μια απλή επέμβαση συντήρησης στην πρόσοψη του κτηρίου από σοβά, όταν ανακάλυψαν τις πολύχρωμες χρωστικές ουσίες της τοιχογραφίας. Είχε ζωγραφιστεί με την τεχνική «a secco», δηλαδή σε στεγνό σοβά και απεικονίζει τρεις αλληγορικές φιγούρες, δύο γυναικείες και μία ανδρική, των οποίων οι ιδιότητες και το νόημα δεν έχουν ακόμη αποκρυπτογραφηθεί. Το έργο προέρχεται από άγνωστο καλλιτέχνη, αλλά εκτελέστηκε με φινέτσα, επιδεξιότητα και μια παλέτα λαμπρών χρωμάτων.


Η τοιχογραφία όπως φαίνεται από την Riva del Ferro.  [Credit: Seres srl]
Η τοιχογραφία όπως φαίνεται από την Riva del Ferro. [Credit: Seres srl]

Ο τοίχος πριν βρεθεί η τοιχογραφία με την γέφυρα του Ριάλτο στα αριστερά.  [Credit: Seres srl]
Ο τοίχος πριν βρεθεί η τοιχογραφία με την γέφυρα του Ριάλτο στα αριστερά. 
[Credit: Seres srl]

Η τοιχογραφία δεν έμεινε αλώβητη στο πέρασμα των αιώνων. Βρισκόταν σε κρίσιμη κατάσταση, με βαθουλώματα και σκουρόχρωμη από το αλμυρό, υγρό περιβάλλον του Μεγάλου Καναλιού. Ειδικοί συντηρητές, αρχιτέκτονες και υπάλληλοι του ιταλικού υπουργείου Πολιτισμού συνεργάστηκαν για να καθαρίσουν και να σταθεροποιήσουν την τοιχογραφία, αναβιώνοντας την αναγνωσιμότητα της σύνθεσης.

Από την περασμένη εβδομάδα, οι σκαλωσιές απομακρύνθηκαν και η τοιχογραφία είναι και πάλι ορατή από τη Riva del Ferro. Οι συντηρητές ελπίζουν ότι μπορεί να γίνει ακόμη πιο προσιτή με την αφαίρεση των καλωδίων και της σήμανσης που παρεμποδίζουν σήμερα τη θέα.


Πηγή: The History Blog

Δεν υπάρχουν σχόλια