Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Παλάτια και μουσεία από τον φωτογραφικό φακό του Massimo Listri

Έκθεση φωτογραφιών του  Massimo Listri , του φωτογράφου που φωτογραφίζει τον άψυχο κλασικισμό εδώ και πολλά χρόνια παρουσιάζει το Μο...



Έκθεση φωτογραφιών του Massimo Listri, του φωτογράφου που φωτογραφίζει τον άψυχο κλασικισμό εδώ και πολλά χρόνια παρουσιάζει το Μουσείο Μπενάκη (κτίριο οδού Πειραιώς). Στην έκθεση αρχιτεκτονικής φωτογραφίας, παρουσιάζεται μια επιλογή έργων του, η οποία περιλαμβάνει τις εικονικές του προοπτικές για τα μπαρόκ παλάτια, τους νεοκλασικούς εσωτερικούς χώρους και τις αναγεννησιακές βιβλιοθήκες.

«Υπάρχει ένα τεχνητό φως που με ενοχλεί» λέει ο Massimo Listri, κοιτάζοντας μέσα από τον φωτογραφικό του φακό το εσωτερικό του Μουσείου Ακροπόλεως, και ζητά να σβήσουν τα φώτα για να τραβήξει τις φωτογραφίες του.

«Όλο το μυστικό βρίσκεται στο φως που προβάλλει τις λεπτομέρειες. Γι αυτό ακριβώς και προτιμώ, όπου μου δίνεται η δυνατότητα, το φυσικό φως» σχολιάζει ο Ιταλός φωτογράφος. Ακόμα και στη νυχτερινή λήψη της αίθουσας με τους καθρέπτες, στο παλάτι των Βερσαλλιών, ο Massimo Listri, φωτογράφισε ως εάν υπήρχε τεχνητός φωτισμός, ώστε να έχει το επιθυμητό για εκείνον αποτέλεσμα: την αίθουσα με τους καθρέπτες και τα κρύσταλλα, να λάμπει τυλιγμένη στο σούρουπο.

Βιβλιοθήκη Real Gabinete de Leitura, Ρίο ντε Τζανέιρο, Βραζιλία.
Πρόκειται για μια από τις 30 φωτογραφίες στην έκθεσή του, με τίτλο «Φωτογραφική Αρχιτεκτονική», που πραγματοποιείται από χθες, Παρασκευή, στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς.

Η έκθεση θα διαρκέσει έως και τις 16 Μαρτίου.

Όλες μεγάλων διαστάσεων, αποτυπώνουν στο σύνολό τους τη δική του αρχιτεκτονική σύνθεση σε μπαρόκ παλάτια, νεοκλασικούς εσωτερικούς χώρους και αναγεννησιακές βιβλιοθήκες.

Χωρίς ανθρώπους, άδεια εσωτερικά αρχιτεκτονικών αριστουργημάτων, στέκονται σιωπηλά, με τις αναμνήσεις αιώνων και την ιστορία τους ανέπαφη, ταξιδεύουν τον επισκέπτη μέσα από τις φωτογραφίες του Listri, στον χώρο και τον χρόνο. 

Στους εσωτερικούς και μη επισκέψιμους χώρους του Μουσείου του Βατικανού στη Ρώμη, του Παλάτσο Μαρτέλι στη Φλωρεντία, στη Βιβλιοθήκη του Ρίο ντε Τζανέιρο, στο Παλάτσο Ρεάλε της Νάπολης, ή και σε άλλα παλάτια, εγκαταλειμμένα, που φέρουν όλη τη γοητεία της φθοράς.


Ο 60χρονος φωτογράφος, με έδρα του τη Φλωρεντία, στη διάρκεια της μακρόχρονης πορείας του διακατέχεται από την ίδια εμμονή και πάθος για την αρχιτεκτονική θεματολογία, την προοπτική, τη διάθεσή του να φωτογραφίζει τον άψυχο κλασικισμό.

«Περισσότερο από απλή καταγραφή της αρχιτεκτονικής, ο Λίστρι ανακαλύπτει εκ νέου τους ιστορικούς χώρους και μας καλεί να τους εξετάσουμε με φρέσκια ματιά» σχολιάζει η επιμελήτρια της έκθεσης, Μάγδα Μπαλτογιάννη, και προσθέτει: «Υπάρχει μια ενδιαφέρουσα αντίφαση μεταξύ της ρομαντικής επιμονής του να απεικονίζει το παρελθόν και της τεχνολογικής προόδου, την οποία χρειάζεται για την επίτευξη της ακριβούς σαφήνειας των εικόνων του. Άλλωστε, αυτή η έλλειψη της αίσθησης του χρόνου είναι αναπόσπαστο στοιχείο του έργου του με τις διαχρονικές, ακατοίκητες φωτογραφίες του. Μέσα από την παντελή απουσία των ανθρώπων, η ιστορία παραμένει ανέπαφη».

«Η έκθεση του Massimo Listri δεν θα μπορούσε παρά να γίνει στο Μουσείο Μπενάκη, που έχει κάνει τα αδύνατα δυνατά για να υπερασπιστεί τη φωτογραφία. Το φωτογραφικό του αρχείο και οι άνθρωποι που το υπηρετούν προσπάθησαν να μυήσουν την Ελλάδα στη σημασία της φωτογραφίας εν γένει, γιατί η ελληνική εξουσία παραμένει αμύητη», ήταν τα πρώτα δηκτικά σχόλια του διευθυντή του Μουσείου Μπενάκη Αγγελου Δεληβοριά, απόρροια των έντονων οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει το πλέον «δραστήριο» μουσείο της χώρας. Ενδεικτικό αυτού είναι και το γεγονός ότι ο Massimo Listri προσφέρει όλα τα έσοδα από την πώληση του φωτογραφικού του λευκώματος για τις ανάγκες του Μουσείου, με τον Άγγελο Δεληβορριά να προαναγγέλλει ότι η επόμενη έκθεση του Massimo Listri θα είναι επικεντρωμένη σε μία και μόνη πόλη ώστε να εισαγάγει τον επισκέπτη της στον ιδιαίτερο χώρο όλων αυτών των ιστορικών πόλεων.


Ο Massimo Listri ξεκίνησε την καριέρα του ως φωτογράφος σε πολύ νεαρή ηλικία. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του εργάστηκε για πολλά περιοδικά τέχνης, αρχιτεκτονικής και εσωτερικής διακόσμησης. Το 1981, ο ίδιος μαζί με τους εκδότες Φράνκο Μαρία Ρίτσι και Βιτόριο Σγκάρμπι, ίδρυσε το διεθνούς φήμης περιοδικό και τις εκδόσεις τέχνης FMR.

Για είκοσι χρόνια, αυτό το περιοδικό λειτούργησε ως το κύριο μέσο για την έκφραση των φωτογραφικών δοκιμίων του Listri, που περιελάμβαναν τα πιο όμορφα παλάτια, τις βίλες, τους εσωτερικούς χώρους και την αρχιτεκτονική της κάθε εποχής. 

Παλάτσο Reale, Νάπολη.
Σε διάρκεια τριάντα χρόνων, ο Listri έχει δημοσιεύσει περισσότερα από εξήντα βιβλία συνεργαζόμενος με τους πιο φημισμένους εκδοτικούς οίκους της Ευρώπης και των Ηνωμένων Πολιτειών. 

Έχει πραγματοποιήσει πολλές ατομικές εκθέσεις σε όλο τον κόσμο, όπως το Βασιλικό Παλάτι του Μιλάνου, τη Βιβλιοθήκη και το Μουσείο Morgan στη Νέα Υόρκη, το Ιταλικό Ινστιτούτο Πολιτισμού στο Τόκιο, το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Μπογκοτά, το Μουσείο της Ιταλικής Τέχνης στη Λίμα και την Εθνική Βιβλιοθήκη της Ταϊπέι.


Δεν υπάρχουν σχόλια