Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Αφιέρωμα στις «Καρυάτιδες που λάμπουν»

Ένα εκτενές άρθρο δημοσιεύθηκε προχθές στους «New York Times» με αφορμή το εξαιρετικό αποτέλεσμα του καθαρισμού, της συντήρησης και της...


Ένα εκτενές άρθρο δημοσιεύθηκε προχθές στους «New York Times» με αφορμή το εξαιρετικό αποτέλεσμα του καθαρισμού, της συντήρησης και της αποκατάστασης των Καρυάτιδων
από το Μουσείο Ακρόπολης
«Οι Καρυάτιδες της Ακρόπολης λάμπουν εκ νέου»: αυτός είναι ο τίτλος του εκτενούς άρθρου που δημοσιεύθηκε προχθές στους «New York Times» με αφορμή το εξαιρετικό αποτέλεσμα του καθαρισμού, συντήρησης και αποκατάστασης των διάσημων αγαλμάτων από το επιτελείο του Μουσείου της Ακρόπολης, όπου φιλοξενούνται.

Εκτενές αφιέρωμα -ανταπόκριση από την Αθήνα παρουσιάζουν οι New York Times το οποίο αποθεώνει το νέο Μουσείο της Ακρόπολης και την προσπάθεια αποκατάστασης των Καρυάτιδων, η οποία ολοκληρώθηκε πρόσφατα, δίνοντας ξανά στις έξι αδελφές τη λάμψη τους.

«Για 2500 χρόνια, οι έξι αδελφές στάθηκαν απτόητες στην κορυφή της Ακρόπολης» ξεκινάει το δημοσίευμα και συνεχίζει «καταγράφοντας τις περιπέτειες από τις «φωτιές του πολέμου» ενώ όταν διαπράχθηκε η απαγωγή της μίας τον 19ο αιώνα, σύμφωνα με το θρύλο, «ακουγόταν το κλάμα μέσα στην νύχτα των άλλων πέντε».



Όπως επισημαίνεται, εδώ και τρεισήμισι χρόνια, οι συντηρητές στο Μουσείο Ακρόπολης είχαν επιδοθεί στον καθαρισμό των αγαλμάτων ιωνικού ρυθμού που εικάζεται ότι ήταν έργο του Αλκαμένη, μαθητή του ξακουστού Φειδία. Σήμερα, χάρη σε μια ειδική τεχνολογία λέιζερ, έχουν αποκατασταθεί πλήρως από τα σημάδια του χρόνου και την ατμοσφαιρική ρύπανση οι πέντε από τις έξι Καρυάτιδες που κατά την αρχαιότητα κοσμούσαν το Ερέχθειο, ενώ η έκτη εξακολουθεί να βρίσκεται στο Βρετανικό Μουσείο που αγόρασε το γλυπτό πριν από περίπου έναν αιώνα από τον Λόρδο Έλγιν, Βρετανό πρεσβευτή στην Οθωμανική αυτοκρατορία, όπως σημειώνεται στο δημοσίευμα, καταγράφοντας τον τρόπο αρπαγής της.

Στο δημοσίευμα τονίζεται επίσης, ότι οι ελληνικές Αρχές «χρησιμοποιούν την αποκατάσταση» των Καρυάτιδων ως «μέσο πίεσης» για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα από τις βρετανικές Αρχές, δεδομένου, ότι όπως υποστηρίζει ο κ. Παντερμαλής, «ο καθαρισμός των γλυπτών καταδεικνύει ότι το Μουσείο μπορεί να στηρίξει επαρκώς την επιστροφή τους».


Το σημαντικό αυτό έργο μάλιστα, το οποίο διήρκεσε τριάμισι χρόνια, συνδέεται άμεσα με το ελληνικό αίτημα για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο, ενώ σε δήλωσή του στην εφημερίδα ο πρόεδρος του Μουσείου της Ακρόπολης, Δημήτρης Παντερμαλής, υπογραμμίζει πως «ενώ η αποκατάσταση των Καρυάτιδων δεν αποτελεί μέρος κάποιας συγκεκριμένης καμπάνιας για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, ο καθαρισμός δείχνει πως το μουσείο μπορεί να υποστηρίξει την επιστροφή τους».

«Μια χώρα πρέπει να είναι έτοιμη όταν διεκδικεί κάτι και το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης έχει ολοκληρώσει το έργο του» τόνισε ο πρόεδρός του, Δημήτρης Παντερμαλής, αναφερόμενος στο αίτημα για επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα, υπογραμμίζοντας επίσης, ότι «επιμένουμε ως προς την εξεύρεση λύσης».


Η ανταποκρίτρια γράφει στο ρεπορτάζ της πως μετά την εξαιρετική αποκατάσταση που έγινε «οι Καρυάτιδες είχαν την ευκαιρία να αποκαλύψουν την πλήρη δόξα τους», ενώ δίνει λεπτομερή στοιχεία για τους υπερσύγχρονους τρόπους που χρησιμοποίησαν οι συντηρητές του Μουσείου της Ακρόπολης.

Αναφορά γίνεται και στις δηλώσεις του Αμερικανού ηθοποιού Τζορτζ Κλούνεϊ για την αναγκαιότητα «αποκατάστασης» των γλυπτών και της επιστροφής τους στην Αθήνα, τις παρεμβάσεις των Ματ Ντέιμον και Μπιλ Μάρεϊ καθώς και στις σχετικές τοποθετήσεις του δημάρχου του Λονδίνου, Μπόρις Τζόνσον.







Δεν υπάρχουν σχόλια