Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Προσπάθεια αναβάθμισης των πωλητηρίων στα μουσεία της χώρας

Αναδιαρθρώθηκε το πωλητήριο του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης. Όταν κάποιος βρίσκεται κανείς στο εργαστήριο του Ταμείου Αρχαιο...


Προσπάθεια αναβάθμισης των πωλητηρίων στα μουσεία της χώρας
Αναδιαρθρώθηκε το πωλητήριο του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης.
Όταν κάποιος βρίσκεται κανείς στο εργαστήριο του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων, όπου κατασκευάζονται καθημερινά δεκάδες αντίγραφα αρχαίων ειδωλίων, αγγείων και αγαλμάτων, γοητεύεται από την τέχνη και το μεράκι των καλλιτεχνών. 

Σύντομα δεν θα χρειάζεται να πάει κανείς στον Αγ. Ιωάννη Ρέντη για να δει πώς γίνονται τα εκμαγεία. Ενα διαφημιστικό σποτ με τον ευρηματικό τίτλο «Εκμαγεύοντας» θα προβάλλεται στα αεροδρόμια, δείχνοντας τον τρόπο κατασκευής των αντιγράφων. «Είναι τα μόνα πιστοποιημένα και τα μόνα που παράγονται από εκμαγεύσεις απευθείας από τα πρωτότυπα, καθώς το ΤΑΠΑ είναι ο μόνος φορέας του ΥΠΠΟΑ που έχει άμεση πρόσβαση σε αυτά», λέει στην «Κ» η αρχαιολόγος Μιμίκα Γιαννοπούλου, μέλος του Δ.Σ. του ΤΑΠΑ, με εκτελεστικά καθήκοντα συντονισμού του τομέα των Πολιτιστικών Προϊόντων - Πωλητηρίων.

Προσπάθεια αναβάθμισης των πωλητηρίων στα μουσεία της χώρας
Το πωλητήριο του αρχαιολογικού χώρου του Ολυμπιείου.
Είναι η εικόνα που θα έχουν οι ξένοι επισκέπτες που φτάνουν στη χώρα μας. Μαζί με την πληροφορία ότι οι καλλιτέχνες του ΤΑΠΑ έχουν την τεχνογνωσία και τα συγκεκριμένα εργαστήρια το copyright της εκμάγευσης όλων των ελληνικών αρχαιοτήτων. Ωστόσο, τα ίδια τα πωλητήρια δεν μπορούν να ανταγωνιστούν εκείνα των ευρωπαϊκών μουσείων. Αχαρα τα περισσότερα, με ελλείψεις, παρωχημένη αντίληψη για τα νέα είδη, πωλητήρια που δεν σε προκαλούν να αγοράσεις ενθύμια. Το πρώτο που έφερε έναν άνεμο αλλαγής ήταν εκείνο του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου τον περασμένο Ιανουάριο: Γέμισε με χρώμα, φως και νέα προϊόντα, όπως τα επιζωγραφισμένα γλυπτά, τα διακοσμητικά κ.ά. Σε αυτό προστέθηκε το καινούργιο πωλητήριο της Πέλλας, του Ολυμπιείου, του Μουσείου Κανελλοπούλου, ενώ αναδιαρθρώθηκε εκείνο του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης. Στα σχέδια είναι να λειτουργήσει και το κλειστό από το 2009 πωλητήριο του Αρχαιολογικού Μουσείου Καλαμάτας.

Μέσα Απριλίου προγραμματίζεται να είναι έτοιμα τα πωλητήρια της Κνωσού, του Ηρακλείου, έπειτα το πωλητήριο στη Λότζια Ρεθύμνου και εκείνο στην Ολυμπία. Της Ακρόπολης είναι από τις δυσκολότερες περιπτώσεις, με πολλά στατικά προβλήματα, γι’ αυτό έκλεισε εν αναμονή του διαγωνισμού για την εργολαβία.

Νωρίτερα, τέλος Μαρτίου, θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για αντίγραφα νομισμάτων και χάλκινων αντικειμένων, και έπειτα δύο ακόμη διαγωνισμοί για κοσμήματα. Τα πωλητήρια των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων της Κρήτης θα εφοδιαστούν με χειροποίητα παιχνίδια, αντίγραφα αρχαίων παιχνιδιών. «Αρχές Ιουνίου θα είναι στο φουλ η παραγωγή των εργαστηρίων με νέες εφαρμογές, εκτός από την κλασική γκάμα των εκμαγείων. Όπως το ανάγλυφο που βγήκε στην Πέλλα, σηματοδοτώντας τη λειτουργία του νέου πωλητηρίου».

Προσπάθεια αναβάθμισης των πωλητηρίων στα μουσεία της χώρας
Με πολλά προϊόντα και το πωλητήριο του Μουσείου Κανελλοπούλου.
Ενδιαφέρον έχει και η συνεργασία του ΤΑΠΑ με τη Γαλλική Αρχαιολογική Σχολή. Στο πλαίσιο αυτής, «εκτός από την παραγωγή καρτ ποστάλ με θέματα από τις φωτογραφίες αρχείου που μας παραχωρήθηκαν, θα δημιουργηθούν και μικρές εκθέσεις εντός των πωλητηρίων των Δελφών και της Δήλου και θα βγει και σειρά αριθμημένων φωτογραφιών μεγέθους 40x40». Στους Δελφούς η έκθεση θα φιλοξενηθεί στο μικρό κτίριο των ΕΛ.ΤΑ.

Θερινό ωράριο

Την 1η Απριλίου αρχίζει το θερινό ωράριο σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους. Και τα τελευταία νέα της ΕΛΣΤΑΤ είναι πάλι ενθαρρυντικά. Στο ενδεκάμηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2018 παρατηρήθηκε αύξηση σε σχέση με το 2017 κατά 9,6% στους επισκέπτες των μουσείων και αύξηση κατά 7,4% στους επισκέπτες ελεύθερης εισόδου, ενώ οι αντίστοιχες εισπράξεις παρουσίασαν αύξηση 12,5%. Στους αρχαιολογικούς χώρους, το ίδιο 11μηνο παρατηρήθηκε αύξηση των επισκεπτών κατά 13,8% και αύξηση κατά 15,3% των επισκεπτών ελεύθερης εισόδου, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2017, ενώ οι αντίστοιχες εισπράξεις παρουσίασαν άνοδο 12,4%. Πρώτο στη λίστα είναι το Μουσείο της Ακρόπολης, του οποίου οι επισκέπτες έφτασαν το 1,7 εκατ., έναντι 1,5 εκατ. το 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 11,1%. Ακολουθεί το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, τρίτο είναι το Μουσείο Ηρακλείου και ακολουθούν ο Λευκός Πύργος, το Παλάτι των Ιπποτών στη Ρόδο και οι Δελφοί.

Προσπάθεια αναβάθμισης των πωλητηρίων στα μουσεία της χώρας
Ο τρόπος κατασκευής αντιγράφων, από εκμαγεύσεις απευθείας από τα πρωτότυπα, θα προβάλλεται σε σποτ στα αεροδρόμια.
Πώς ετοιμάζεται το ΥΠΠΟΑ για τη νέα τουριστική περίοδο; Η λειτουργία της υπηρεσίας αγοράς ηλεκτρονικού εισιτηρίου μέσω Διαδικτύου (e-ticketing), που ξεκίνησε πέρυσι, θα επεκταθεί στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, στη Βεργίνα, στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, στους Δελφούς και στην Ολυμπία. «Γίνονται διαρκώς αυτοψίες και συντονισμένες προσπάθειες για να τα έχουμε το καλοκαίρι. Όμως, οι συμφωνίες με τους σπόνσορες δεν έχουν ακόμη υπογραφεί». Όπως φαίνεται, στις αρχές του καλοκαιριού θα δούμε το ηλεκτρονικό εισιτήριο μόνο στην Ολυμπία.


Πηγή: Γ. Συκκά, Καθημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια