Το δεξαμενισμό του πλωτού μουσείου «Θαλής ο Μιλήσιος» χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση ενέκρινε ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) ι...
Το δεξαμενισμό του πλωτού μουσείου «Θαλής ο Μιλήσιος» χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση ενέκρινε ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) ικανοποιώντας σχετικό αίτημα του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, προκειμένου το ιστορικό αυτό πλοίο να παραμείνει αξιόπλοο και επισκέψιμο.
Το πλοίο «Θαλής ο Μιλήσιος» ανήκει στο Ναυτικό Μουσείο Αιγαίου, που είναι κοινωφελές ίδρυμα ιδιωτικού δικαίου, ναυπηγήθηκε το 1909 και είναι το παλαιότερο καταχωρημένο πλοίο στα ελληνικά νηολόγια.
«Η Διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε. αποφάσισε την απαλλαγή από κάθε δαπάνη του δεξαμενισμού ενός ιστορικού πλοίου που είναι συνδεδεμένο με τη ναυτική παράδοση και ιστορία», δήλωσε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος Capt. Weng Lin κατά την επίσκεψη στο χώρο του δεξαμενισμού και τη συνάντηση του με τον πρόεδρο του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γεώργιο Πατέρα και τον πρόεδρο του Ναυτικού Μουσείου Αιγαίου Γεώργιο Μακρυμίχαλο.
Ο "Θαλής ο Μιλήσιος" είναι ένα ειδικά σχεδιασμένο καλωδιακό ατμόπλοιο. Ναυπηγήθηκε το 1909 στα Ναυπηγεία Newport News της Virginia των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, για λογαριασμό της Αμερικανικής Κυβέρνησης. Δωρήθηκε στην Ελλάδα το 1947 και επί 40 χρόνια χρησιμοποιήθηκε από τον Ο.Τ.Ε. για την επέκταση και αποκατάσταση του τηλεπικοινωνιακού δικτύου στο Αιγαίο.
Είναι το παλαιότερο καλωδιακό πλοίο στον κόσμο που λειτουργεί με τις αρχικές του ατμομηχανές και το παλαιότερο πλοίο με υψηλής στάθμης τεχνικές προδιαγραφές καταχωρημένο στα Ελληνικά Νηολόγια. Έχει χωρητικότητα 475,69 τόννων, μήκος 51,26 μ., και πλάτος 10,34 μ. Τον Ιούνιο του 1991 δωρήθηκε από τον Ο.Τ.Ε. στο Ναυτικό Μουσείο Αιγαίου.
Για να αποκατασταθεί στην αρχική του μορφή, δούλεψαν μηχανολόγοι, ναυπηγοί, έμπειροι παλιοί πλοίαρχοι, ατμομηχανικοί καθώς και ειδικοί εργατοτεχνίτες. Το αμπάρι του πλοίου διαμορφώθηκε κατάλληλα για να φιλοξενεί εκθέσεις, συνέδρια και εκδηλώσεις με ναυτικό θέμα. Τα διαμερίσματα, η γέφυρα και το μηχανοστάσιο του διατηρούνται όπως ακριβώς ήταν το 1909, που το πλοίο ναυπηγήθηκε. Ετσι οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να δουν ζωντανά τους χώρους όπου έζησαν και εργάστηκαν ναυτικοί της εποχής εκείνης.
Μετά τη συμπλήρωση των πολύμηνων και εξαιρετικά πολυδάπανων επισκευών, ο "Θαλής ο Μιλήσιος" εμπλουτίστηκε με παλιά ναυτικά όργανα, ιστορικά εκθέματα, καθώς και μια μικρή συλλογή τηλεπικοινωνιακού υλικού.
Τα δύο πλοία έχουν χαρακτηριστεί από την Πολιτεία -και λειτουργούν σήμερα- ως πλωτά μουσεία για επιστημονικούς, εκπαιδευτικούς και πολιτιστικούς σκοπούς.
Ο "Θαλής ο Μιλήσιος" είναι ένα ειδικά σχεδιασμένο καλωδιακό ατμόπλοιο. Ναυπηγήθηκε το 1909 στα Ναυπηγεία Newport News της Virginia των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, για λογαριασμό της Αμερικανικής Κυβέρνησης. Δωρήθηκε στην Ελλάδα το 1947 και επί 40 χρόνια χρησιμοποιήθηκε από τον Ο.Τ.Ε. για την επέκταση και αποκατάσταση του τηλεπικοινωνιακού δικτύου στο Αιγαίο.
Είναι το παλαιότερο καλωδιακό πλοίο στον κόσμο που λειτουργεί με τις αρχικές του ατμομηχανές και το παλαιότερο πλοίο με υψηλής στάθμης τεχνικές προδιαγραφές καταχωρημένο στα Ελληνικά Νηολόγια. Έχει χωρητικότητα 475,69 τόννων, μήκος 51,26 μ., και πλάτος 10,34 μ. Τον Ιούνιο του 1991 δωρήθηκε από τον Ο.Τ.Ε. στο Ναυτικό Μουσείο Αιγαίου.
Για να αποκατασταθεί στην αρχική του μορφή, δούλεψαν μηχανολόγοι, ναυπηγοί, έμπειροι παλιοί πλοίαρχοι, ατμομηχανικοί καθώς και ειδικοί εργατοτεχνίτες. Το αμπάρι του πλοίου διαμορφώθηκε κατάλληλα για να φιλοξενεί εκθέσεις, συνέδρια και εκδηλώσεις με ναυτικό θέμα. Τα διαμερίσματα, η γέφυρα και το μηχανοστάσιο του διατηρούνται όπως ακριβώς ήταν το 1909, που το πλοίο ναυπηγήθηκε. Ετσι οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να δουν ζωντανά τους χώρους όπου έζησαν και εργάστηκαν ναυτικοί της εποχής εκείνης.
Μετά τη συμπλήρωση των πολύμηνων και εξαιρετικά πολυδάπανων επισκευών, ο "Θαλής ο Μιλήσιος" εμπλουτίστηκε με παλιά ναυτικά όργανα, ιστορικά εκθέματα, καθώς και μια μικρή συλλογή τηλεπικοινωνιακού υλικού.
Τα δύο πλοία έχουν χαρακτηριστεί από την Πολιτεία -και λειτουργούν σήμερα- ως πλωτά μουσεία για επιστημονικούς, εκπαιδευτικούς και πολιτιστικούς σκοπούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια