Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Έτσι βρέθηκαν οι κλεμμένοι πίνακες των Πικάσο και Μοντριάν

Κοινές δηλώσεις έκαναν την Τρίτη ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη ...

Έτσι βρέθηκαν οι κλεμμένοι πίνακες των Πικάσο και Μοντριάν

Κοινές δηλώσεις έκαναν την Τρίτη ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη για τους δύο πολύτιμους πίνακες που είχαν κλαπεί το 2012 από την Εθνική Πινακοθήκη.

Τους δύο πίνακες, του Πάμπλο Πικάσο και του Πιετ Μοντριάν, που είχαν κλαπεί τα ξημερώματα της 9ης Ιανουαρίου του 2012, εντόπισαν οι αστυνομικοί σε δασική περιοχή στο Πόρτο Ράφτη Αττικής. Για την κλοπή, συνελήφθη ένας 49χρονος, το οποίο φέρεται να είναι και ο δράστης της κλοπής που είχε γίνει πριν από εννιά χρόνια στην Εθνική Πινακοθήκη. Πρόκειται για τους πίνακες το «Γυναικείο κεφάλι» της Ντόρα Μάαρ του Πάμπλο Πικάσο και τον «Ανεμόμυλο Στάμμερ» του Πιετ Μοντριάν. 


Έτσι βρέθηκαν οι κλεμμένοι πίνακες των Πικάσο και Μοντριάν

Έτσι βρέθηκαν οι κλεμμένοι πίνακες των Πικάσο και Μοντριάν


Ο Πικάσο είχε φιλοτεχνήσει τον πίνακα «Γυναικείο Κεφάλι», το 1939. Δέκα χρόνια μετά, το 1949, πρόσφερε το συγκεκριμένο έργο στον ελληνικό λαό για τη συμβολή του στην αντίσταση κατά τη διάρκεια της γερμανικής Κατοχής.

Στο πίσω μέρος του πίνακα υπάρχει και χειρόγραφη αφιέρωση του Ισπανού ζωγράφου, που αναφέρει: «Pour le Peuple Grec, Hommage de Picasso» (μετ. Για τον ελληνικό λαό, Φόρος τιμής από τον Πικάσο).


Έτσι βρέθηκαν οι κλεμμένοι πίνακες των Πικάσο και Μοντριάν
Η αφιέρωση του Πικάσο στον πίνακα “Γυναικείο κεφάλι” , Τρίτη 29 Ιουνίου 2021. Tο «Γυναικείο Κεφάλι» φιλοτεχνήθηκε από τον Πάμπλο Πικάσο το 1939 και είναι πορτρέτο της συντρόφου του, Ντόρα Μάαρ. O Πικάσο πρόσφερε το συγκεκριμένο έργο στον ελληνικό λαό για τη συμβολή του στην αντίσταση κατά τη διάρκεια της γερμανικής Κατοχής.


Λίνα Μενδώνη: Ημέρα μεγάλης χαράς

Η ανάκτηση των έργων έρχονται σε μια ξεχωριστή στιγμή για τη χώρα μας, καθώς γιορτάζουμε τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση, δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού.

«Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο ο πίνακας αυτός ήταν αδύνατος όχι να πωληθεί αλλά να εκτεθεί και πουθενά. Ήταν αποδεδειγμένο ότι ήταν προϊόν κλοπής από την Εθνική Πινακοθήκη, που έκλεισε λίγους μήνες μετά για την ανακαίνιση της», τόνισε αναφορικά με το έργο του Πικάσο, σχολιάζοντας: «Η πινακοθήκη επουλώνει το μέγιστο τραύμα της». Όταν εκλάπη, σημείωσε η κα Μενδώνη «η κα Πλάκα είχε πει η κλοπή είναι θάνατος, σήμερα είναι ανάσταση».  Παράλληλα, η υπουργός Πολιτισμού συνεχάρη την Ελληνική Αστυνομία για την προσήλωσή της στην ανεύρεση των κλεμμένων πινάκων.

«Εύχομαι όλα τα έργα στην πατρίδα μας να βρουν τη θέση που τους αρμόζει» ανέφερε από τη μεριά του ο κ. Χρυσοχοΐδης.


Ο δράστης φοβόταν ότι θα συλληφθεί

Κατά την ενημέρωση στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, έγινε γνωστό ότι οι αρχές είχαν πληροφορίες τις οποίες αξιολογούσαν.

Δεν υπήρχαν πληροφορίες ο δράστης θα πουλούσε τα έργα, όπως επίσης, δεν προκύπτει δεύτερο άτομο για την κλοπή. Ο 49χρονος ποτέ δεν προσπάθησε να τα πουλήσει και εξαρχής τα έκρυψε σε σπίτι της οικογένειάς του. Τους τελευταίους δυο μήνες τους είχε μεταφέρει στην Κερατέα όπου βρέθηκαν γιατί φοβήθηκε ότι θα συλληφθεί. Οι πίνακες ήταν καλά φυλαγμένοι, προσεκτικά τοποθετημένοι.


Έτσι βρέθηκαν οι κλεμμένοι πίνακες των Πικάσο και Μοντριάν

Έτσι βρέθηκαν οι κλεμμένοι πίνακες των Πικάσο και Μοντριάν

Ο δράστης είπε ότι δεν ήθελε να πουλήσει τους πίνακες, ισχυρίστηκε ότι ήθελε να τους κρατήσει στην κατοχή του για να έχει ένα επώνυμο έργο τέχνης. Παρακολουθούσε τον χώρο επί έξι μήνες επειδή είχε σχέση με την οικοδομή επαγγελματικά, και παρακολουθούσε όλες τις εργασίες.  Είχε επισκεφθεί πολλές φορές και την πινακοθήκη και υποστήριξε πως η επιλογή των έργων τέχνης έγινε τυχαία.

Είχε κατηγορηθεί κατά το παρελθόν, όταν ήταν πιο νέος, για κλοπές σε καταστήματα και είχε ποινικό μητρώο. Έκανε την ληστεία χωρίς συνεργούς. Τα έργα πιστοποιήθηκαν από ειδικούς ότι είναι τα αυθεντικά και θα επιστρέψουν άμεσα στο τμήμα συντήρησης της εθνικής πινακοθήκης.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, ο ίδιος κρατούσε στο σπίτι του τους πίνακες, αλλά μετά τον Ιανουάριο του 2021, όταν πληροφορήθηκε ότι οι έρευνες της Αστυνομίας είχαν ενταθεί, αποφάσισε να τους μεταφέρει στο δάσος του Κουβαρά, σε μία ρεματιά. Πράγματι τα έργα βρέθηκαν στη ρεματιά Κουλανδρίκου σε ένα κούφωμα του εδάφους. Ήταν σε έναν δερμάτινο χαρτοφύλακα, τυλιγμένο με πολλές στρώσεις πλαστικού για να μην καταστραφούν. Ο τρίτος πίνακας ωστόσο, ένα σχέδιο θρησκευτικής απεικόνισης του Ιταλού Γουλιέλμο Κάτσια, είχε καταστραφεί αμέσως, σύμφωνα με τα λεγόμενα του δράστη, Κι αυτό, γιατί όταν τον αφαίρεσε από την κορνίζα και προσπάθησε να τον τυλίξει, τσαλακώθηκε τόσο πολύ που όταν έφτασε στο σπίτι του, τον κατέστρεψε ακόμη περισσότερο και τον πέταξε στην τουαλέτα!

Στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, παρέστησαν επίσης ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Ελευθέριος Οικονόμου και ο Αρχηγός της Ελληνικής Αστυνομίας Αντιστράτηγος Μιχαήλ Καραμαλάκης, ο Διοικητής της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, Υποστράτηγος Πέτρος Τζεφέρης, ο Διευθυντής της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Εγκλημάτων κατά Ζωής και Ιδιοκτησίας, Αστυνομικός Υποδιευθυντής Γρηγόριος Ζαχαράκης, η Τμηματάρχης Τμήματος Εγκλημάτων κατά Ιδιοκτησίας, Αστυνόμος Α’ Βασιλική Σεργιάννη και αστυνομικοί που χειρίστηκαν την υπόθεση.



Το χρονικό της κλοπής

Η διάρρηξη στην Εθνική Πινακοθήκη είχε γίνει στις 04:30 τα ξημερώματα στις 9 Ιανουαρίου 2012, όταν ο δράστης απενεργοποίησε τον συναγερμό, παραβίασε την πόρτα αλουμινίου στον εξωτερικό χώρο και συγκεκριμένα σε ένα μπαλκόνι και κατάφερε να μπει στο εσωτερικό του κτηρίου. Αφού άρπαξε τους τρεις πίνακες, κάθισε στα σκαλιά και με ένα μαχαίρι και αφαίρεσε τα κάδρα. Ο δράστης ανέφερε ότι ο τρίτος πίνακας, ένα σχέδιο που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια (Μονκάλβο), καταστράφηκε την ημέρα της διάρρηξης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, από την πρώτη στιγμή οι κάμερες ασφαλείας είχαν αποτυπώσεις τη δράση του διαρρήκτη και συγκεκριμένα είχε αποτυπωθεί μία φιγούρα ενός λεπτού κι αρκετά νεαρού σε ηλικία άνδρα, ο οποίος είχε καταφέρει να αφαιρέσει τους πίνακες και να εξαφανιστεί, χωρίς να αφήσει κανένα στοιχείο πίσω του. 

Από την πρώτη στιγμή, πάντως, οι γνώστες ανέφεραν ότι θα ήταν πολύ δύσκολο κάποιος να πουλήσει ή να βγάλει στο εξωτερικό τους πίνακες, παρά το γεγονός, όπως φαίνεται, ότι ο 49χρονος είχε προσπαθήσει να τους βγάλει στη «μαύρη» αγορά.


Πηγή: Ναυτεμπορική



Δεν υπάρχουν σχόλια