Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Εικονική κατάδυση σε ναυάγιο στη Σκόπελο

Εντυπωσιακό ναυάγιο της νεότερης περιόδου στη Σκόπελο Εικονική κατάδυση στο ναυάγιο «Χριστόφορος» εξασφαλίζει το καινοτόμο πρότζεκτ, που υλο...

Εντυπωσιακό ναυάγιο της νεότερης περιόδου στη Σκόπελο
Εντυπωσιακό ναυάγιο της νεότερης περιόδου στη Σκόπελο

Εικονική κατάδυση στο ναυάγιο «Χριστόφορος» εξασφαλίζει το καινοτόμο πρότζεκτ, που υλοποιεί το Ινστιτούτο Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης. Μέσα από την τεχνολογία και αξιοποιώντας τα κινητά τηλέφωνά τους ή τα τάμπλετ τους, οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να καταδυθούν στον «Χριστόφορο» και μάλιστα όχι μέσω μίας απλής εφαρμογής αλλά με τη χρήση ενός υπερσύγχρονου λογισμικού που εξασφαλίζει διαδραστικότητα και κατάδυση σε πραγματικό χρόνο.

Το έργο ονομάζεται «i-blue Culture» και σκοπός του είναι η έρευνα και η ανάπτυξη νέας τεχνολογικής μεθόδου, κατ’ αρχάς, τρισδιάστατης υποβρύχιας ψηφιοποίησης με απόλυτα αποτελεσματικό, αποδοτικό και ασφαλές τρόπο, με τη χρήση αυτοδυτών και, στη συνέχεια, ψηφιακής αναδόμησης του θαλάσσιου χώρου για την εικονική «περιήγηση» μη καταδυόμενων πολιτών.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών, το «i-blue Culture» θα δώσει πρόσβαση και πλήρη εικόνα των υποθαλάσσιων τοπίων/ναυαγίων σε ανθρώπους που δεν έχουν τη δυνατότητα, τις γνώσεις, τον εξοπλισμό κ.λπ. να δουν τέτοιου είδους μνημεία. Παράλληλα, θα αναδειχθούν μνημεία που λόγω μεγάλου βάθους ή άλλων ιδιαιτεροτήτων ασφαλείας δεν δύναται σήμερα να πραγματοποιηθούν καταδύσεις.

Υπενθυμίζεται ότι τον Οκτώβριο του 1983, το φορτηγό πλοίο «Χριστόφορος» απέπλευσε από τον Βόλο με 26.000 τόνους τσιμέντου, με προορισμό το λιμάνι του Πειραιά. Η αλλαγή του καιρού στη διαδρομή συνοδεύτηκε από μια κλίση του πλοίου κατά επτά μοίρες προς τα δεξιά.

Κατόπιν συνεννόησης με τον θάλαμο επιχειρήσεων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, το πλοίο (με μήκος 85 μέτρα και πλάτος 13 μέτρα) οδηγήθηκε στη Σκόπελο με σκοπό τη διάσωσή του. Ύστερα από ανεπιτυχείς προσπάθειες, αποφασίστηκε η εγκατάλειψη και, τελικά, η βύθισή του. Σχεδόν τέσσερις δεκαετίες μετά, το «Χριστόφορος» παραμένει σε όρθια θέση στον βυθό του Πανόρμου, σε βάθος 43 μέτρων.


Πηγή: Γλ. Υδραίου, Ταχυδρόμος



Δεν υπάρχουν σχόλια