Ήταν στη διάρκεια επιθεώρησης ρουτίνας που η επικεφαλής του τμήματος συντήρησης στο Μουσείο Τέχνης στο Σινσινάτι, Serena Urry, παρατήρησε κά...
Ήταν στη διάρκεια επιθεώρησης ρουτίνας που η επικεφαλής του τμήματος συντήρησης στο Μουσείο Τέχνης στο Σινσινάτι, Serena Urry, παρατήρησε κάτι «παράξενο» στον πολύτιμο πίνακα του Πωλ Σεζάν «Still Life with Bread and Eggs».
Η εμφάνιση μικρών ρωγμών σε ένα έργο τέχνης που χρονολογείται από το 1865 δεν αποτελούσε έκπληξη. Βρίσκονταν όμως συγκεντρωμένες σε δύο συγκεκριμένες περιοχές. Δεν ήταν ομοιόμορφα κατανεμημένες στον καμβά.
Αποκάλυπταν μικροσκοπικές λάμψεις λευκού χρώματος που ξεχώριζαν. Έρχονταν σε αντίθεση με τη μελαγχολική παλέτα της λεγόμενης «σκοτεινής» περιόδου του Γάλλου ζωγράφου Πωλ Σεζάν.
«Πίστευα ότι μπορεί να υπάρχει κάτι από κάτω που πρέπει να δούμε» σημείωσε η Serena Urry.
Ζήτησε έτσι, σύμφωνα με δημοσίευμα του CNN, από τοπική ιατρική εταιρεία να συμβάλλει στην έρευνά της με ένα μηχάνημα ακτίνων Χ, προκειμένου να σαρωθεί ο 2,5 μέτρων πίνακας.
Όταν η Serena Urry ένωσε τη σειρά των εικόνων ψηφιακά με τη χρήση του Photoshop, εντόπισε «λευκές κηλίδες».
«Προσπαθούσα να καταλάβω τι ακριβώς ήταν. Και τότε απλά το γύρισα κατά 90 μοίρες. Ήμουν ολομόναχη, αλλά νομίζω ότι αναφώνησα «wow» δυνατά», θυμάται η Serena Urry.
Αυτό που αποκαλύφθηκε μπροστά στα μάτια της ήταν η εικόνα ενός άντρα. Τα μάτια, η γραμμή των μαλλιών και οι ώμοι του εμφανίζονται ως «σκοτεινά μπαλώματα».
Δεδομένης της θέσης του σώματος της φιγούρας, η Serena Urry και οι συνάδελφοί της στο Μουσείο Τέχνης εικάζουν ότι πρόκειται για τη μορφή του ίδιου του Πωλ Σεζάν.
Προσωπογραφία του Πωλ Σεζάν;
Όλοι θεωρούν ότι πρόκειται για αυτοπροσωπογραφία. «Έχει στηθεί με τέτοιο τρόπο που μας κοιτάζει, αλλά το σώμα του είναι αλλού στραμμένο. Αν ήταν προσωπογραφία κάποιου άλλου, τότε θα ήταν πιθανότατα ολόσωμο».
Σε περίπτωση που οι εικασίες επιβεβαιωθούν, τότε πρόκειται για μια από τις πρώτες καταγεγραμμένες απεικονίσεις του ζωγράφου Πωλ Σεζάν.
«Βρισκόμαστε στην αρχή της διαδικασίας να ανακαλύψουμε όσα περισσότερα μπορούμε για την προσωπογραφία», δήλωσε ο Peter Jonathan, επιμελητής του Μουσείου για τους πίνακες Ευρωπαίων καλλιτεχνών.
«Αυτό θα περιλαμβάνει τη συνεργασία με ανθρώπους που ειδικεύονται στα έργα του Πωλ Σεζάν σε όλο τον κόσμο». Θα χρειαστεί ουσιαστικά για την ταυτοποίηση περαιτέρω τεχνική ανάλυση. «Θα μας βοηθήσει να καταλάβουμε πώς έμοιαζε η προσωπογραφία και πώς φιλοτεχνήθηκε».
Το κατά πόσο η κρυμμένη προσωπογραφία του Πωλ Σεζάν ήταν ένα πείραμα που απλά δεν πήγε καλά ή αν απλώς επαναχρησιμοποίησε έναν παλιό καμβά για οικονομία παραμένει γρίφος.
Πηγή: Τα Νέα
Δεν υπάρχουν σχόλια