Το Θερινό Σχολείο 2014 πραγματοποιείται από τις 13 έως τις 27 Ιουλίου 2014 Ιουλίου στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», με τη ...
Το Θερινό Σχολείο 2014 πραγματοποιείται από τις 13 έως τις 27 Ιουλίου 2014 Ιουλίου στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», με τη συμμετοχή μεταπτυχιακων φοιτητών και ερευνητών από 18 χώρες, συμπεριλαμβανόμενης και της Ελλάδας. Μέχρι σήμερα έχουν συμμετάσχει πάνω από 70 επιστήμονες απ’ όλον τον κόσμο.
Το φετινό Θερινό Σχολείο θα εξετάσει την επίδραση της πλατωνικής φιλοσοφίας πάνω σε επίκαιρα θέματα που αφορούν την επιστήμη και την τεχνολογία. Στόχος είναι να συνδεθεί η φιλοσοφία με την εφαρμοσμένη έρευνα στους τομείς των θετικών επιστημών και ιδιαίτερα με την επιστήμη της οργάνωσης και της ψηφιακής πληροφορίας. Στο πλαίσιο αυτό θα εξετασθούν θέματα τόσο πρακτικά όσο και μεθοδολογικά, που αφορούν στη δημιουργία νέων προϊόντων και υπηρεσιών με αναφορά στις βασικές αρχές της φιλοσοφίας. Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στη διεπιστημονική προσέγγιση της παραγωγικής διαδικασίας, στα ηθικά θέματα που συχνά εγείρει η εφαρμογή των αποτελεσμάτων της έρευνας καθώς και στις ανατροπές που προκαλούνται στο φιλοσοφικό σύστημα.
«Θεωρώ ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι εν μέσω κρίσης πραγματοποιείται στην Ελλάδα ένα φόρουμ φιλοσοφίας που παντρεύει την φιλοσοφία με την τεχνολογία», δήλωσε σχετικά η κα Σοφία Κουνενάκη-Εφραίμογλου, Αντιπρόεδρος του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού & Επικεφαλής του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος». «Σήμερα πληθαίνουν οι ενδείξεις για την ισχύ του φαινομένου που ο Alvin Toffler παρουσίασε στο βιβλίο του ”The Third Wave”. Τα άτομα και οι κοινωνίες με δυσκολία και κόστος ενσωματώνουν την ταχύτατη τεχνολογική πρόοδο ενώ παράλληλα, η πρόβλεψη πως η τεχνολογία αναπόφευκτα θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας, δεν φαίνεται να επαληθεύεται. Το αντίθετο μάλιστα. Είναι σημαντικό, λοιπόν, να εξετάσουμε ξανά τις βασικές φιλοσοφικές αρχές που διέπουν – ή θα όφειλαν να διέπουν—τη ζωή μας, τις πράξεις και τις προσδοκίες μας, προκειμένου να διευκολύνουμε την προσαρμογή στη νέα πραγματικότητα που δημιουργείται. Αυτός είναι ένας από τους στόχους μας στο Θερινό Σχολείο για την Ακαδημία του Πλάτωνα» κατέληξε η κα Εφραίμογλου.
Στο φετινό πρόγραμμα συμμετέχουν 23 μεταπτυχιακοί φοιτητές από το Ισραήλ, τη Γαλλία, το Πακιστάν, την Ουκρανία, την Κίνα, τη Νότια Αφρική, το Περού, την Πορτογαλία, την Αλβανία, την Τουρκία τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Εσθονία και το Αζερμπαϊτζάν. Η επιλογή τους έγινε σε δύο στάδια. Πρώτα δημοσιεύτηκε στο διαδίκτυο ανοικτή πρόσκληση η οποία και κοινοποιήθηκε μέσω των δικτύων αριστείας και των συνεργασιών στα σημαντικότερα ακαδημαϊκά και ερευνητικά ιδρύματα του εξωτερικού. Στη συνέχεια ειδική ακαδημαϊκή επιτροπή προχώρησε στην τελική επιλογή μέσω μίας εκτενούς διαδικασίας αξιολόγησης των αιτήσεων.
Οι εισηγητές και υπεύθυνοι εργαστηρίων είναι Έλληνες και ξένοι ακαδημαϊκοί και επιστήμονες διεθνούς κύρους, όπως ο John Cooper από το Princeton, ο Hans-Johann Glock από το Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης, ο Αλέξανδρος Μουρελάτος από το Texas University, ο Eric Schliesser από το Ghent University, η Genia Schönbaumsfeld από το University of Southampton και η Βάσω Κιντή, ο Θεόδωρος Αραμπατζής και ο Στέλιος Βιρβιδάκης από το Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Στο πλαίσιο του Θερινού Σχολείου, πραγματοποιούνται επισκέψεις σε προορισμούς αρχαιολογικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος, όπως η Αρχαία Αγορά της Αθήνας, ο Κεραμικός, το Ναύπλιο, οι Μυκήνες, η Επίδαυρος, το Ηραίον Λουτρακίου κ.ά.
Πηγή: Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια