Παρασκευή, 25 Σεπτεμβρίου 2015

Με χρώματα, πηλό και γεωμετρία, φτιάχνω τα δικά μου Γεωμετρικά αγγεία!


Με χρώματα, πηλό και γεωμετρία, φτιάχνω τα δικά μου Γεωμετρικά αγγεία!

Τα παιδιά, έρχονται σε επαφή με τον κόσμο της γεωμετρίας, μέσα από τη γεωμετρική τέχνη της αρχαιότητας καθώς και τη σύγχρονη τέχνη, ενώ καλούνται να δημιουργήσουν το δικό τους αγγείο, διακοσμώντας τα δικά τους προσωπικά έργα σύμφωνα με το γεωμετρικό ρυθμό και με την τεχνική της σκιαγραφίας (αποκλειστική χρήση μαύρου χρώματος στη γεωμετρική περίοδο).

Βασικοί στόχοι του σεμιναρίου είναι, τα παιδιά:

  • να εξοικειωθούν με τη γεωμετρία,
  • να ανακαλύψουν τη διαχρονική παρουσία της γεωμετρίας στην τέχνη και την καθημερινή ζωή,
  • να έρθουν σε επαφή με τη γεωμετρική τέχνη της αρχαιότητας,
  • να αναπτύξουν τις δημιουργικές τους ικανότητες, εμπνεόμενα από τα εκθέματα της Διαδραστικής Έκθεσης «Παίζω και Καταλαβαίνω», μέσα από εικαστικές και βιωματικές δραστηριότητες και θεατρικά δρώμενα,
  • να χρησιμοποιήσουν το σώμα τους για να αποδώσουν με δραματοποίηση γεωμετρικά σχήματα και μοτίβα,
  • να καλλιεργήσουν τη χωροταξική τους νοημοσύνη με τη διεξαγωγή ερευνητικών δραστηριοτήτων εντός της έκθεσης,
  • να εκφραστούν ελεύθερα μέσα από τη ζωγραφική και τη δημιουργία του δικού τους έργου τέχνης με τη χρήση γεωμετρικών μοτίβων, καλλιεργώντας παράλληλα την αισθητική τους άποψη,
  • να καλλιεργήσουν την κοινωνικότητα και το πνεύμα συνεργασίας κι ευθύνης, μέσα από την υλοποίηση ομαδικών δραστηριοτήτων, και
  • να εξοικειωθούν εντέλει με το μουσειακό χώρο και την πολιτιστική κληρονομιά.

Η ενότητα αποτελείται από δύο βιωματικές παρουσιάσεις κι ολοκληρώνεται με συμμετοχή των παιδιών στη διεξαγωγή τους σε δύο Κυριακές.

Στην πρώτη συνάντηση τα παιδιά αποκτούν τις γνωστικές βάσεις του προγράμματος, μέσω διεξαγωγής έρευνας στον εκθεσιακό χώρο σε επιλεγμένα διαδραστικά εκθέματα και σύγχρονα έργα τέχνης, καθώς και μέσω της επαφής και της παρατήρησης ενός πιστού αντιγράφου αρχαίου γεωμετρικού αμφορέα, που έχει φιλοτεχνήσει ο διακεκριμένος αγγειογράφος Θωμάς Κοτσιγιάννης. Στη συνέχεια συμμετέχουν σε διαδραστική παρουσίαση με παιχνίδια αφομοίωσης, σχεδιάζουν το δικό τους γεωμετρικό αγγείο σε χάρτινο σκύφο (δημοφιλές σχήμα αγγείου κατά τη γεωμετρική περίοδο), τον οποίο και παίρνουν μαζί τους. Στο τέλος της πρώτης συνάντησης φτιάχνουν το δικό τους όστρακο (πήλινο θραύσμα αγγείου).

Στη δεύτερη συνάντηση τα παιδιά έχουν την ευκαιρία απτικής επαφής με πιστό αντίγραφο γεωμετρικού σκύφου. Μέσω της παρατήρησης του αγγείου και με τη συμμετοχή τους σε κιναισθητικές δραστηριότητες, αντιλαμβάνονται βαθύτερα τις αρχές της αρμονίας και ισορροπίας που διέπουν τον Γεωμετρικό Ρυθμό των αρχαίων ελληνικών αγγείων. Παράλληλα, παρακολουθώντας τη δεύτερη διαδραστική παρουσίαση του σεμιναρίου, έρχονται σε επαφή με τα γεωμετρικά ειδώλια, εμπλουτίζοντας τις γνώσεις τους για τη συγκεκριμένη περίοδο αρχαίας τέχνης.

Το σεμινάριο ολοκληρώνεται με εικαστικό εργαστήριο, όπου τα παιδιά γίνονται μικροί αγγειογράφοι και φιλοτεχνούν το δικό τους όστρακο με γεωμετρική διακόσμηση, το οποίο και παίρνουν μαζί τους, ως το δικό τους προσωπικό έργο τέχνης.  

Θέμα εργαστηρίου:
Με χρώματα, πηλό και γεωμετρία, φτιάχνω τα δικά μου γεωμετρικά αγγεία!

Σχεδιασμός & Επιμέλεια:
Νικολέτα Ξυδέα
Αρχαιολόγος-Μουσειολόγος ΜΑ

Τόπος διεξαγωγής: Στις αίθουσες εργαστηρίων του Κεντρικού κτιρίου του Μουσείου Ηρακλειδών (Ηρακλειδών 16, Θησείο)
Σε ποιους απευθύνεται: Απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 5-7 ετών
Διάρκεια: 3 Κύκλοι 2 συναντήσεων 

Ημερομηνίες:
Α΄ κύκλος: 18 & 25 Οκτωβρίου
Β΄ κύκλος: 15 & 22 Νοεμβρίου
Γ΄ κύκλος: 13 & 20 Δεκεμβρίου 
Ώρα: Κυριακή, 10:00-12:00

Κόστος συμμετοχής:
20 ευρώ ο κάθε κύκλος (2 Κυριακές)

- Έκπτωση 10% στο δεύτερο παιδί. 

Πληροφορίες-Κρατήσεις:
Δευτέρα-Παρασκευή 09:00-17:00
Τ: 210 34 61 981
E: edu@herakleidon-art.gr







0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου