Σε συνέχεια δημοσιευμάτων σχετικά με την πρόθεση της εταιρείας Lightbuzz Software να δωρίσει στο υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού...
Σε συνέχεια δημοσιευμάτων σχετικά με την πρόθεση της εταιρείας Lightbuzz Software να δωρίσει στο υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού την εφαρμογή «Acropolis Rock», μια ηλεκτρονική ξενάγηση της Ακρόπολης, φαίνεται ότι κανένα από τα εν λόγω άρθρα δεν στηρίχθηκε σε διασταύρωση πληροφοριών.
«Η επιλογή της εν λόγω εταιρείας να δημοσιοποιήσει το πρόβλημα που ανέκυψε, μας αναγκάζει να διευκρινίσουμε δημοσία στοιχεία που περιέχονται στην αλληλογραφία της με την αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Πολιτισμού.
Η ανακοίνωση
Το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων (ΤΑΠ), κατά την πάγια τακτική του, προβαίνει σε δημιουργικές συνεργασίες με κάθε αξιόλογη πρωτοβουλία ιδιωτών ή φορέων. Πόσο μάλλον, όταν αυτές θα μπορούσαν να ενταχθούν στην ήδη προγραμματισμένη παραγωγή ηλεκτρονικών ξεναγήσεων μέσα στο από καιρού υπογεγραμμένο πλαίσιο συνεργασίας με το Τμήμα Ελληνικών Σπουδών του Simon Fraser University στον Καναδά για ευρείες εφαρμογές, που με τη συνεργασία των αρμοδίων υπηρεσιών του ΥΠΠΟΑ θα προσφερθούν στο ελληνικό δημόσιο επ’ ωφελεία του ΤΑΠ.
Πιο συγκεκριμένα, τα δύο μέρη συνυπέγραψαν προσύμφωνο συνεργασίας το οποίο, αναγνωρίζοντας τα κοινά ενδιαφέροντά τους στον ακαδημαϊκό, τον εκπαιδευτικό και τον πολιτιστικό τομέα, προβλέπει τη δημιουργία και την προσφορά εφαρμογών για smartphones και tablets που θα διατίθενται μέσω App Store και Google Play.
Πρόκειται για εφαρμογές για την ξενάγηση σε ελληνικά Μουσεία, οι οποίες θα βασιστούν στο υλικό των υπαρχόντων εντύπων οδηγών για να διευρύνουν την εμπειρία της επίσκεψης και να παράγουν έσοδα για τα Μουσεία αλλά και για θεματικές εφαρμογές, που θα εστιάζουν σε μερικά από τα πιο δημοφιλή ελληνικά πολιτιστικά θέματα με επιπλέον σκοπό να συμβάλουν στην ανάπτυξη του τουρισμού.
Το προσύμφωνο συνεργασίας προβλέπει επίσης τη δημιουργία εκπαιδευτικής πλατφόρμας, στην οποία κάθε ελληνικό Μουσείο θα μπορεί να δημιουργεί τη δική του βάση, με σκοπό την προβολή του ελληνικού πολιτισμού και της ιστορίας στην εκπαίδευση.
Παράλληλα, σύμφωνα με τον νόμο 3028/2002 αρθ. 46, το ΤΑΠ προκειμένου να αποδεχθεί χορηγία ή να συνεργαστεί με ιδιώτες ή άλλους φορείς για τη διάθεση στο κοινό έντυπης ή ηλεκτρονικής έκδοσης που περιέχει εικόνες και κείμενα αρχαιολογικού περιεχομένου, θα πρέπει:
α) να έχει την έγκριση της αρμόδιας Εφορείας Αρχαιοτήτων για τη χρήση εικόνων και την επιστημονική ακρίβεια του περιεχομένου εν γένει και
β) να έχουν καταβληθεί τα νόμιμα τέλη υπέρ ΤΑΠ.
Η αλληλογραφία της αρμόδιας Εφορείας Αρχαιοτήτων με την εταιρεία Lightbuzz Software, που είχε ήδη παραγάγει το έργο της, κατέδειξε ότι για την συγκεκριμένη παραγωγή καμία εκ των άνω προϋποθέσεων δεν είχε πληρωθεί. Ως εκ τούτου, η αποδοχή από το ΥΠΠΟ δεν ήταν πλέον δυνατή, διότι δεν είχαν τηρηθεί οι νόμιμες διαδικασίες για την παραγωγή του έργου της εταιρείας Lightbuzz Software.
Το ιστορικό
Ας κάνουμε όμως πρώτα τις συστάσεις, για να προχωρήσουμε μετά στο "ζουμί" της ιστορίας.
Ο Βαγγέλης Πτερνέας και ο Γιώργος Καρακατσιώτης είναι νέοι προγραμματιστές, από τους καλύτερους που διαθέτει αυτή τη στιγμή η χώρα και ιδρυτές της εταιρείας παραγωγής λογισμικού LightBuzz. Πριν λίγο καιρό, δημιούργησαν το βραβευμένο Acropolis Rock, έναν πρωτοποριακό ηλεκτρονικό ξεναγό της Ακρόπολης. Έναν ηλεκτρονικό ξεναγό που αποφάσισαν να παρέχουν δωρεάν προς χρήση στο κράτος. Μετά από γραφειοκρατικές περιπέτειες και αναμονή πέντε μηνών, το Υπουργείο Πολιτισμού επέλεξε να απορρίψει τη χορηγία. Έκπληξη; Έχουμε και την επίσημη αιτιολόγηση.
Ποιο ήταν λοιπόν το σκεπτικό;
"Σας ενημερώνουμε ότι στον σχεδιασμό του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων συγκαταλέγεται και η δημιουργία ηλεκτρονικών εφαρμογών ξενάγησης (application), η οποία προγραμματίζεται με τη συνεργασία των αρμοδίων Εφορειών Αρχαιοτήτων. Σας ευχαριστούμε για την προσφορά σας, που δεν έγινε αποδεκτή για τους παραπάνω λόγους". Κοινώς, το κράτος επέλεξε να διαθέσει χρήματα για να εισάγει στις υπηρεσίες του προς όφελος του πολίτη και των επισκεπτών της χώρας, μια δική του εφαρμογή, ενώ όπως φαίνεται, μπορούσε να την έχει δωρεάν.
"Αρχικά τη δίναμε επί πληρωμή στο AppStore, ώστε να καλύπτουμε τα κόστη συντήρησής της. αυτή τη στιγμή, η εταιρία μου έχει έσοδα από δημιουργία projects για πελάτες, οπότε μπορούμε να αναλάβουμε το κόστος συντήρησης στο 100%. Γι' αυτό και τη διαθέτουμε, πλέον, free", αναφέρει ο Βαγγέλης Πτερνέας στο NEWS 247.
"Η εφαρμογή υπάρχει στο AppStore από το 2013. Είχε συμπεριληφθεί στις top-20 paid εφαρμογές. Ωστόσο, εδώ και λίγες μέρες, διατίθεται πλέον δωρεάν σε όλους", προσθέτει.
Περί διακρίσεων της εφαρμογής:
- Πρώτη θέση στον παγκόσμιο διαγωνισμό καινοτομίας της Microsoft στη Νέα Υόρκη.
- Πρώτη θέση στον πανελλήνιο διαγωνισμό επιχειρηματικότητας του TEDx.
- Πρώτη θέση στον πανελλήνιο διαγωνισμό Appwards.
Για να είμαστε ακριβείς, η εν λόγω εφαρμογή συγκαταλέγεται μέσα στις πιο δημοφιλείς εφαρμογές πολιτιστικού περιεχομένου, έχοντας κατακτήσει την πρώτη θέση στον παγκόσμιο διαγωνισμό καινοτομίας της Microsoft στη Νέα Υόρκη, την πρώτη θέση στον πανελλήνιο διαγωνισμό επιχειρηματικότητας του TEDx, την πρώτη θέση στον πανελλήνιο διαγωνισμό Appwards, ενώ έχει κληθεί στα συνέδρια Semantic Web (San Francisco) και Hello Culture (Λονδίνο).
"Το Acropolis Rock έχει κληθεί στα συνέδρια Semantic Web (San Francisco) και Hello Culture (Λονδίνο). Αποτελεί μια από τις δημοφιλέστερες πολιτιστικές εφαρμογές στο AppStore και έχει συντροφεύσει χιλιάδες τουρίστες στον βράχο της Ακρόπολης.
Όλα αυτά δεν τα γράφω προκειμένου να ευλογήσω τα γένια μου. Θέλω απλώς να δείξω ότι έγκυροι φορείς και τουρίστες έχουν ασχοληθεί με την συγκεκριμένη υπηρεσία και την έχουν πάρει στα σοβαρά", καταγράφει ο ίδιος για να διευκρινίσει:
"Η εταιρία μου αποφάσισε να δωρίσει την υπηρεσία στο κράτος. Τον Απρίλιο του 2015 στείλαμε επίσημη πρόταση στο Υπουργείο Πολιτισμού. Αναλάβαμε να διαθέσουμε την εφαρμογή μέσω των επίσημων φορέων του δημοσίου. Αναλάβαμε, επίσης, να καλύψουμε όλα τα κόστη συντήρησης και τα λειτουργικά έξοδα της εφαρμογής. Όλα. Τα πάντα.
Για αντάλλαγμα, δεν ζητήσαμε απολύτως τίποτα. Ούτε διαφημίσεις, ούτε προμήθεια, ούτε καν να τοποθετήσουμε το λογότυπο της εταιρίας μας.
Το έγγραφο της χορηγίας μας υπάρχει διαθέσιμο online.
Θεωρήσαμε ότι μια τέτοια χορηγία θα τόνωνε την τουριστική αγορά και θα έφερνε αναγνώριση και έσοδα στο Δημόσιο. Θέλαμε να πούμε στον κόσμο, και ιδιαίτερα στους τουρίστες που επέλεξαν την χώρα μας, ότι υπάρχει και μια άλλη Ελλάδα. Μια Ελλάδα πέρα από τα capital controls και την πολιτική αστάθεια. Μια Ελλάδα που επιχειρεί, μια Ελλάδα που παράγει, και μια Ελλάδα που προσφέρει top-class υπηρεσίες για τα top-class πολιτιστικά μνημεία της.
Γνωρίζαμε εξ αρχής ότι η διαδικασία για μια χορηγία πρέπει να περάσει από αρκετή γραφειοκρατία και αρκετούς φορείς. Καταθέσαμε επίσημο, πρωτοκολλημένο αίτημα και περιμέναμε μια σειρά υπευθύνων από Υπουργεία, Εφορείες Αρχαιοτήτων και ΤΑΠ να αποφασίσουν. Εν τέλει, το Σεπτέμβριο (ύστερα από 5 μήνες) λάβαμε απάντηση στην πρόταση χορηγίας μας.
Αρνητική απάντηση…
Το ελληνικό κράτος απέρριψε τον πιο επιτυχημένο ξεναγό με την αιτιολογία ότι, κάποια στιγμή στο μέλλον, σχεδιάζεται η δημιουργία εφαρμογών. Δηλαδή, το κράτος θα ξοδέψει χρήματα προκειμένου να φτιάξει κάτι παρόμοιο. Ενώ μπορούσε να το πάρει δωρεάν.
Με αυτόν τον τρόπο, η θερινή περίοδος χάθηκε οριστικά και αμετάκλητα. Όταν οι σπουδαιότεροι αρχαιολογικοί χώροι της Ευρώπης έχουν δικές τους επίσημες εφαρμογές, η Ακρόπολη, το ιστορικότερο μνημείο της Ευρώπης, στηρίζεται αποκλειστικά σε πρωτοβουλίες ιδιωτών. Εν έτει 2015, η Ακρόπολη είχε την ευκαιρία να μπει στο club των αρχαιολογικών χώρων που προσφέρουν το κάτι παραπάνω στους επισκέπτες τους. Και, μάλιστα, χωρίς να επιβαρυνθεί με έξοδα.
Ωστόσο, δεν έγινε αξιολόγηση της εφαρμογής ως προς την λειτουργία, ως προς το περιεχόμενο, ή ως προς την ευχρηστία - οι λόγοι απόρριψης της χορηγίας δεν σχετίζονται με την ποιότητα της προσφερόμενης υπηρεσίας.
Σκοπός μας ήταν να στείλουμε ένα μήνυμα: ότι, παρά τις δυσκολίες, οι Έλληνες εξακολουθούν να παράγουν καινοτομία. Η Microsoft μας τίμησε πριν λίγα χρόνια με την πρωτιά στον παγκόσμιο διαγωνισμό της Νέας Υόρκης. Το software που παράγει η εταιρία μας χρησιμοποιείται από κολοσσούς όπως η NASA και η XEROX, αλλά και από κορυφαία ακαδημαϊκά κέντρα, όπως το Πανεπιστήμιο του Michigan State.
Από τον ξεναγό μας δεν θέλουμε ούτε αναμένουμε έσοδα — άλλωστε, η συντήρηση και οι αναβαθμίσεις του μας κοστίζουν περισσότερο από τα… μηδενικά έσοδα μιας χορηγίας.
Το μόνο που προσδοκούμε είναι να δώσουμε κάτι αξιόλογο στον κόσμο που επισκέπτεται τα μνημεία της χώρας μας. Να φωνάξουμε ότι υπάρχει και μια μικρή Ελλάδα που ξεφεύγει από τη μιζέρια της κρίσης. Και που κάποια στιγμή θα ξαναγίνει μεγάλη.
Από σήμερα, το Acropolis Rock διατίθεται δωρεάν για όλους. Με ή χωρίς κρατική υποστήριξη".
Από το αίτημα για χορηγία που κατατέθηκε στο αρμόδιο Υπουργείο:
Όπως έγραφαν οι δημιουργοί του application:
"Η Ακρόπολη των Αθηνών είχε 1.390.056 επισκέπτες το 2013, ενώ το 2014 μέχρι τον Οκτώβριο είχε ήδη 1.422.960. Η συνεχώς ανοδική τάση του τουρισμού της χώρας μας και η στροφή του κόσμου προς τον πολιτισμό, μας οδηγεί στην ανάγκη για περαιτέρω αξιοποίηση του. Οι εξελίξεις τόσο στην χώρα μας, όσο και παγκόσμια, μας ωθούν να γίνουμε περισσότερο ανταγωνιστικοί και περισσότερο παραγωγικοί.
Παρατηρώντας τις τεχνολογικές τάσεις στην Ευρώπη και την Αμερική, η εξέλιξη των υπηρεσιών που προσφέρουν οι αρχαιολογικοί χώροι και τα μουσεία συμβαδίζει απόλυτα με την εξέλιξη της τεχνολογίας. Οι κορυφαίοι πολιτιστικοί τόποι στην Ευρώπη και την Αμερική διαθέτουν ηλεκτρονικούς ξεναγούς. Αυτή η τεχνολογική δυνατότητα και οι προηγμένες υπηρεσίες που συνεπάγεται, βοηθάει τους οργανισμούς να παραμένουν ανταγωνιστικοί και σύγχρονοι. Η τεχνολογία εξελίσσει τις δυνατότητες των πολιτιστικών φορέων, προς όφελος τόσο των ίδιων ειδικότερα, όσο και της κοινωνίας εν γένει.
Η σύγχρονη τεχνολογία βοηθάει στην υψηλότερη ικανοποίηση των υπαρχόντων επισκεπτών, αλλά και στην προσέλκυση νέων, ακόμα περισσότερων. Παράλληλα, φέρνοντας περισσότερους επισκέπτες, ενισχύεται και η τοπική οικονομία.
Αυτή τη στιγμή, στην Ελλάδα δεν υπάρχει καμία τεχνολογική υπηρεσία η οποία να καλύπτει αυτές τις ανάγκες. Ακόμα και για το σημαντικότερο μνημείο της ελληνικής ιστορίας, την Ακρόπολη των Αθηνών, οι υπάρχουσες υπηρεσίες δεν βοηθούν στην κατεύθυνση της αύξησης της επισκεψιμότητας και της τόνωσης της αγοράς".
Πώς "δουλεύει" το Acropolis Rock
Προσφέρει μια πλήρως εξατομικευμένη εμπειρία στους επισκέπτες του αρχαιολογικού χώρου, προσαρμόζοντας το περιεχόμενό του στην ηλικία και τα ενδιαφέροντα του εκάστοτε επισκέπτη. Παρέχοντας υψηλής ποιότητας πολυμεσικό υλικό (βίντεο, φωτογραφίες, τρισδιάστατες αναπαραστάσεις), η ξενάγηση μετατρέπεται σε μια ζωντανή διαδρομή που συνδέει τον επισκέπτη του παρόντος με το ένδοξο παρελθόν του χώρου.
Ακόμη, το Acropolis Rock παρέχει πληροφορίες σχετικά με τον αρχαιολογικό χώρο, τις ώρες λειτουργίας του και το κόστος των εισιτηρίων. Δεν σταματάει όμως μόνο εκεί. Η εφαρμογή μας προτείνει στον επισκέπτη χώρους εστίασης, ψυχαγωγίας και αναψυχής, τονώνοντας έτσι την τοπική αγορά, ενώ παράλληλα παρέχει οδηγίες πρόσβασης σε κάθε σημείο της πόλης με αυτοκίνητο ή μέσα μαζικής μεταφοράς. Κι όλα αυτά, χωρίς να απαιτείται σύνδεση στο Διαδίκτυο ή επιπλέον κόστος.
Μέσω μίας και μόνο σύγχρονης εφαρμογής, ο επισκέπτης έχει ολόκληρη την πόλη της Αθήνας στο κινητό του τηλέφωνο.
Πρόσφατα, το Acropolis Rock σκαρφάλωσε στις πρώτες 30 θέσεις των εφαρμογών με τις περισσότερες πωλήσεις σε ολόκληρο το AppStore της Apple. Αυτό έφερε και ως επιστέγασμα την επίσημη πρόσκλησή του στο παγκόσμιο συνέδριο Semantic Web του San Francisco.
Πηγή: Ναυτεμπορική, News247
Δεν υπάρχουν σχόλια